Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Men vore det inte intressant att få veta hela sanningen bakom några avstängningar?
Vad någons moster som har hört vad en kusin sagt att hennes granne råkat ut för känns inte som så kul. Jag vill veta fakta, allt om varför någon blivit spärrad. Inte rykten och vad du eller någon annan tror.
Jag är seriöst intresserad.
Bankerna kanske inte är så hemska som vissa påstår. Det kanske finns anledningar till att vissa blir spärrade.
Det här är ju såklart inget bankerna går ut med, hur deras algoritmer fungerar och vad de är programmerade att göra, det är väl ett 100-tal personer i landet som vet ungefär hur det funkar, man kan gissa att lågriskkunder som är lönsamma inte blir spärrade i första taget.
Har du bolån på flera miljoner, inkomst, förmögenhet, kontantuttag, swish , osv vägs in också säkert blixtsnabbt "robotar" eventuellt med hjälp av en människa fattar sitt beslut.
Har du företag har jag väldigt svårt att se att de spärrar konton, det är helt förödande när det snurrar miljoner varje månad ofta utlandsbetalningar..