2026-09-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
LOL!
Lyssnade på podden och måste säga att jag sekundärskämdes å deras föräldrars vägnar. Tur att inte någon av dem var min dotter.

Det här Måns Zelmerlöw-drevet har visat att Sverige har tydliga problem med nästa generation. Ingen empati, ingen förmåga till analys, inte heller några verktyg att analysera sin egen medverkan i samtiden och inget sätt att tänka kritiskt eller faktakolla information. Inte ens förmåga att förstå enkla ord som de nyss sett på tv.

Man får i alla fall konstatera att Ciara verkligen visste vad hon gjorde när hon tänkte ut hur hon skulle krossa honom. Folk är såå otroligt dumma.
Om alla andra utom du känns dumma så borde det säga dig någonting. De är förmodligen glada att de inte är dina döttrar så de får njuta av yttrandefrihet och slippa din eviga bigotta misogyni.
Citera
2026-09-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om alla andra utom du känns dumma så borde det säga dig någonting. De är förmodligen glada att de inte är dina döttrar så de får njuta av yttrandefrihet och slippa din eviga bigotta misogyni.
När jag berättade om att jag personligen hade levt i ett förhållande med misshandel och även ett annat med otrohet fick jag höra från dig att det var mitt eget fel.
Så när du inte gillar en kvinna (som du inte träffat) är det hennes eget fel.
Men om kvinnan är så vacker i bikini så är det inte hennes fel.
Då är det mannen som är en slusk trots att kvinnan bevisligen ljuger om misshandeln.
Citera
2026-09-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
När jag berättade om att jag personligen hade levt i ett förhållande med misshandel och även ett annat med otrohet fick jag höra från dig att det var mitt eget fel.
Så när du inte gillar en kvinna (som du inte träffat) är det hennes eget fel.
Men om kvinnan är så vacker i bikini så är det inte hennes fel.
Då är det mannen som är en slusk trots att kvinnan bevisligen ljuger om misshandeln.
Du påstår att MånsPetters otrohet beror på Ciara, då bör väl detsamma gälla i ditt fall?
Citera
2026-09-27, 18:36
Avstängd
Citat:
Jag vet inte hur många gånger (många!) du kallat mig det nu och varenda gång får jag bara lust att vända på dig och säga att piltavlan sitter åt andra hållet.

Är du en bigott misandrist? Ja, kanske.
Har en man gjort dig illa men du kan inte göra något åt det så du har istället vänt ditt hat mot Måns Zelmerlöw? Ja, förmodligen.

Hatar du fortfarande MZ? Nej, det tror jag inte. Du har läst, alternativt lyssnat, och det har sakta gått upp för dig att sanningen är något annat än vad du hoppades. Dina inlägg blir bit för bit mindre skarpa och nu går de mest på slentrian.
För vad ska du annars göra än att fortsätta skriva skit om en man du projicerat allt ditt hat mot? Skit som inte ens du själv tror på längre.
Citera
2026-09-27, 18:58
Medlem
Citat:
Du påstår att MånsPetters otrohet beror på Ciara, då bör väl detsamma gälla i ditt fall?

Jag tror du har kommit på något viktigt här. Att Ottoplommons partner var otrogen beror alltså på Ciara. Det skulle förklara mycket.
Citera
2026-09-27, 18:59
Avstängd
Citat:
LOL!
Lyssnade på podden och måste säga att jag sekundärskämdes å deras föräldrars vägnar. Tur att inte någon av dem var min dotter.

Det här Måns Zelmerlöw-drevet har visat att Sverige har tydliga problem med nästa generation. Ingen empati, ingen förmåga till analys, inte heller några verktyg att analysera sin egen medverkan i samtiden och inget sätt att tänka kritiskt eller faktakolla information. Inte ens förmåga att förstå enkla ord som de nyss sett på tv.

Man får i alla fall konstatera att Ciara verkligen visste vad hon gjorde när hon tänkte ut hur hon skulle krossa honom. Folk är såå otroligt dumma.

LOL! Att du ska snacka om "analys". "Analysera sin egen medverkan i samtiden". Hela Sverige tycker att Måns och hans föräldrar ska analysera sin egen medverkan i samtiden, hörru.
Vilka "enkla ord" är de som de inte förstår som de nyss sett på tv?

Vi får vända på det här för du projicerar hela tiden. Den som "krossat Måns" är han själv och hans pompösa föräldrar. Varje gång han tänker högt i tv eller på bandad rättegång blir folk förfärade och chockade över vidden av hans egoism och totala brist på empati.

Citat:
Rättelse:
Hon gjorde sig själv hemlös.
Hon gjorde sig själv transportlös.
Hon pendlade varje vecka i några veckor.
Han pendlade varje vecka i åtta år.

Har Camilla Läckberg berättat hur många gånger de har varit här också?

Vad du ljuger, helt skamlös är du.
Måns bytte lås på dörren till deras hem i Sverige, han tog Ciaras bilnycklar. Måns har INTE pendlat varje vecka överhuvudtaget. Hans perioder i Sverige har varit längre än så.
Det har också varit hans val att prioritera sitt kändisskap i Sverige när han borde ha gjort allt för att istället få jobb eller starta företag i England.
Om han prioriterat barnen och sin fru, vilket han aldrig gjort.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-27 kl. 19:02.
Citera
2026-09-27, 19:03
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger (många!) du kallat mig det nu och varenda gång får jag bara lust att vända på dig och säga att piltavlan sitter åt andra hållet.

Är du en bigott misandrist? Ja, kanske.
Har en man gjort dig illa men du kan inte göra något åt det så du har istället vänt ditt hat mot Måns Zelmerlöw? Ja, förmodligen.

Hatar du fortfarande MZ? Nej, det tror jag inte. Du har läst, alternativt lyssnat, och det har sakta gått upp för dig att sanningen är något annat än vad du hoppades. Dina inlägg blir bit för bit mindre skarpa och nu går de mest på slentrian.
För vad ska du annars göra än att fortsätta skriva skit om en man du projicerat allt ditt hat mot? Skit som inte ens du själv tror på längre.
Jag kan bara beklaga att du inte ser det misogyna och nedlåtande i din kommentar ”Tur att inte någon av dem var min dotter”. Du hade haft betydligt större bekymmer om MånsPetter var din son.
Citera
2026-09-27, 19:05
Avstängd
Citat:
Jag kan bara beklaga att du inte ser det misogyna och nedlåtande i din kommentar ”Tur att inte någon av dem var min dotter”. Du hade haft betydligt större bekymmer om MånsPetter var din son.

Hen har säkert en Måns till son, det är därför hen är besatt av att försöka förflytta skulden och skammen till partnern. Obs, jag menar alltså att hen har en son som påminner henom om Måns.
Citera
2026-09-27, 19:23
Medlem
Du är fan helt väck. Alla vet vilka stegs som krävs för nykterhet från långt gånget missbruk.
Baravara erbjuder inte DEN hjälpen. Men han tror väl han kan lura nån dum jävel med att blåsa upp ett namn där man kan betala för att få lata sig och äta frukost med andra förlorade själar och skit.

Citat:
Har du lyssnat på MZ ljudbok nu?
Jag trodde inte någon vuxen människa kunde tro på det väldigt tramsiga innehållet i slasktidningen SP.
Det är en tidning för omogna 14-åringar som saknar förstånd och källkritiskt tänkande.
Så jag tror inte du heller tror på det.
Men allt som går att använda som krut mot MZ duger för dig.

Jag tycker att MZ har brister men inte värre brister än många andra som har eller haft drogproblem.
Jag förstår hur tingsrätten resonerade med barnen och narkotikabruket.
Tydligen gjorde MZ det också eftersom han slutat med kokain sedan ett år tillbaka.
Människor begår misstag. Men kan bättra sig. Han går ju dessutom i terapi på Baravara.
Alltså finns viljan hos honom att bli en bättre människa.
Citera
2026-09-27, 19:23
Medlem
Citat:
Han har bytt kokainet mot träning i gymmet och han går på frivilliga drogtester.
Han är helt ren sedan ett år tillbaka.
Det är sant att risk för återfall finns ännu. Det är väl därför han envisas med frivilliga drogtester.
Så ge honom en chans att tillfriskna genom att lämna honom ifred.
Istället för att djävlas med honom vad han än gör.

Jag jävlas inte med Måns. Det klarar han så bra själv.
Citera
2026-09-27, 19:26
Medlem
Fyfan han får bara genomleva välförtjänt karma nu. Dvärgjäveln

Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Skillnaden är att i dessa par så väljer inte den som får ge sig att helt enkelt bosätta sig ensam i det landet man föredrog. De väljer inte att skita i att ta hand om sina egna barn och fokusera på sin egen "lycka" i ett annat land och påstå att det skulle göra dem till "världens bästa pappa/mamma".
Skillnaden mellan Måns och Ciara är också att hon aldrig övergav barnen. Hon stannade kvar i Sverige och kämpade för att få fortsätta vara deras mamma trots att Måns gjorde henne hemlös, transportlös och tog barnens pass så hon hade tvingat lämna dem här för att åka hem.
Hon åkte dessutom VARJE VECKA fram och tillbaka till England under deras sjuka upplägg att bo i Sverige fast hon har barn i England. Men hon vägrade svika eller vara utan någon av barnen så hon pendlade varje vecka.
Det gjorde inte ens Måns när de var gifta.
Och nu, Camilla Läckberg har ju berättat att han kommit en handfull ggr och hälsat på dem på någon helgdag sedan de åkte hem till England.
Citera
2026-09-27, 19:28
Medlem
Citat:
När har jag någonsin hyst sådana åsikter????

Vi är fyra st olika individer som försvarar Måns när vi kan.
Vi uppskattar inte att du tror, att det går att dra oss alla över en kam.
Plus postare som dyker upp ibland till försvar för Måns.

Min poäng är, att jag tror att du är en misogyn herre alltid, utom när det gäller vackra Ciara.
EDIT: Det var inte bara du, utan samtliga herrar som tycker att CJ är den vackraste kvinnan på jorden.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-27 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in