2026-09-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
I fallet Sjöberg/Holm är det ingen diskussion om vem som var den bästa höjdhopparen. Sjöberg hoppade högre än Holm någonsin gjorde och knappast med bättre utrustning.

Ja Sjöberg var utan tvekan bättre. Hade han inte supit så jävligt hade han nog varit uppe och nosat på Sotomayors höjder.
Citera
2026-09-27, 17:44
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är väl Holm som borde svalt det hela för 8 år sen och gått vidare i livet.

Ja kanske..........hade du gjort det? Om du nu har kids? Jag vette fan om jag hade svalt det som förälder, jag hade kanske inte väntat i 8 år på en ev konfrontation...........
Citera
2026-09-27, 17:45
Medlem
outback4s avatar
Det finns tydligen många vittnen till Stefan Holms mordförsök på Emil P och det borde finnas gott om övervakningskameror på ett dylikt publikt ställe/hotel/arrangemang, bekräftar allt detta att Stefan i drygt 20 sekunder försökt strypa Emil så är det helkört för gott med Holm. Kumla nästa anhalt Stefan!
Citera
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Finns ett avsnitt på Spotify från 4 oktober 2017, går att lyssna gratis.

Edit. Såg inte att det gällde Breaking News. Sorry 👌
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
I fallet Sjöberg/Holm är det ingen diskussion om vem som var den bästa höjdhopparen. Sjöberg hoppade högre än Holm någonsin gjorde och knappast med bättre utrustning.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja Sjöberg var utan tvekan bättre. Hade han inte supit så jävligt hade han nog varit uppe och nosat på Sotomayors höjder.

Sjöberg var helt klart den bättre idrottaren men det här handlar om något betydligt allvarligare än sportsliga meriter.

Den bittra sanningen är att Sjöbergs festande aldrig gjorde honom samhällsfarlig på samma sätt som Holms obehandlade personlighetsstörning gör. Att bära på ett hämndbegär i åtta år och sedan fegt attackera bakifrån med ett livsfarligt strypgrepp visar att Holms självbehärskning och impulskontroll är helt utraderade. Det hjälper inte att Jessica Eriksson Holm försöker snyfta på Facebook för att rädda varumärket. Gubben är en tickande bomb och i stället för att jämföras med gamla idrottshjältar borde han omedelbart sättas under rättspsykiatrisk vård och tung medicinering.
Citera
2026-09-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tror att Sjöberg är totalt ointresserad av statistik egentligen. Kommer ihåg den här tiden och det var ett himla tjat från Holm i media om att han hade slagit flera av Sjöbergs rekord. Tror att Sjöberg var gruvligt trött på Holms tjat om 2.30 osv och då valde han att ta diskussionen en gång för alla när de var med i samma program.

Håller med om att man inte ska hålla på och jämföra olika tidsepoker. Det enda man kan konstatera är att det var betydligt fler som hoppade över 2.40 på Sjöbergs tid.

Ja det var det och inte för att jag tror att Sjöberg höll på med något sådant men doping var mer eller mindre helt oreglerat på 80-talet. På damsidan finns en lång rad oslagbara rekord pga det. Nu kanske inte höjdhopp är den sport där det skulle ge störst utväxling men det skulle nog inte skada heller. Nuförtiden är det väl knappt någon över 2,40 i tävlingar?
Citera
2026-09-27, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det finns tydligen många vittnen till Stefan Holms mordförsök på Emil P och det borde finnas gott om övervakningskameror på ett dylikt publikt ställe/hotel/arrangemang, bekräftar allt detta att Stefan i drygt 20 sekunder försökt strypa Emil så är det helkört för gott med Holm. Kumla nästa anhalt Stefan!

Både filmerna och vittnesmålen kommer att bli spiken i kistan för honom.

Ett 20 sekunder långt strypgrepp är livsfarligt och hade inte frun varit där och ingripit som en skyddsängel hade det garanterat eskalerat till ett faktiskt mord och när en person med en så här grav, obehandlad personlighetsstörning helt saknar bromsar så slutar han inte av sig själv. Det är därför det är så vidrigt att se Jessica febrilt sitta på Facebook och försöka slå ifrån sig för att rädda varumärket. Deras gemensamma självbehärskning och impulskontroll är helt utraderade.
Citera
2026-09-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Ja kanske..........hade du gjort det? Om du nu har kids? Jag vette fan om jag hade svalt det som förälder, jag hade kanske inte väntat i 8 år på en ev konfrontation...........

De allra flesta fattar att det inte var ett "dödshot" som sonen fick. Hade det var det, så är ju det i sig grund för en egen polisanmälan. Vilket alltså inte har gjorts. Något i Stefans historia går inte riktigt ihop. Men efterhandskonstruktioner verkar han vara bra på. Strypgrepp kan mycket väl straffa sig lagligt. Är det värt det kan bara Stefan svara på, men i slutändan är han den största förloraren oavsett.
Citera
2026-09-27, 17:51
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Både filmerna och vittnesmålen kommer att bli spiken i kistan för honom.

Ett 20 sekunder långt strypgrepp är livsfarligt och hade inte frun varit där och ingripit som en skyddsängel hade det garanterat eskalerat till ett faktiskt mord och när en person med en så här grav, obehandlad personlighetsstörning helt saknar bromsar så slutar han inte av sig själv. Det är därför det är så vidrigt att se Jessica febrilt sitta på Facebook och försöka slå ifrån sig för att rädda varumärket. Deras gemensamma självbehärskning och impulskontroll är helt utraderade.

Tänk om Lill-Steffe haft ihjäl honom. Två flugor i en smäll en avliden och en livstid i fängelse.
Citera
2026-09-27, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Citat:
Ursprungligen postat av cyally
De allra flesta fattar att det inte var ett "dödshot" som sonen fick. Hade det var det, så är ju det i sig grund för en egen polisanmälan. Vilket alltså inte har gjorts. Något i Stefans historia går inte riktigt ihop. Men efterhandskonstruktioner verkar han vara bra på. Strypgrepp kan mycket väl straffa sig lagligt. Är det värt det kan bara Stefan svara på, men i slutändan är han den största förloraren oavsett.

Det är helt självklart att det inte rörde sig om något dödshot överhuvudtaget.

Fanns det liksom inga poliser för åtta år sedan som kunde ta emot en anmälan om det nu var ett så pass allvarligt "mordhot"?
Hela den snyftvalsen är bara en patetisk efterhandskonstruktion. Sanningen är att alltihop enbart bottnar i Holms allvarliga, obehandlade personlighetsstörning som fick alldeles för mycket plats på hotellbaren. Hans självbehärskning och impulskontroll är helt raderade.
Citera
2026-09-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Enligt artikeln i TS har S Holm även tagit - och hållit - ett strypgrepp i 20 sekunder. Blev inte S Holm av med arbetet som lärarvikarie efter ett annat tillfälle av bristande impulskontroll?
Jo det stämmer. Han får tydligen ge sig på 13-åringar men ingen får ställa en iofs osmaklig fråga om hans son. Fråga, vart har alla fått ifrån att det var ett hot?
Citera
2026-09-27, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Tänk om Lill-Steffe haft ihjäl honom. Två flugor i en smäll en avliden och en livstid i fängelse.

Det var faktiskt extremt nära.

Det var enbart Jessica Eriksson Holm som såg till att ingen hamnade i bårhuset och att ingen hamnade under åtal för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in