2026-09-27, 17:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Familjen först, och denne Persson är en lobotomerad idiot.
Ja det är han. Fast holm är en ännu större idiot.
Vuxen man som leker med lego säger det mesta.
Citera
2026-09-27, 17:37
Medlem
https://www.dn.se/sverige/bokmassan-staller-in-stefan-holms-programpunkter-efter-polisanmalan/

"SVT Nyheter har tagit del av en sms-konversation från dagen efter programmet 2018, där Emil Persson bad Stefan Holm om ursäkt för skämtet och skrev att han förstod Holms reaktion. Holm svarade på ursäkten med orden: ”Dra åt helvete.”

I ett långt inlägg på Facebook på söndagen svarar Stefan Holm att han, när han fick sms:et, ögnade det snabbt och att han först nu förstår att det var en ursäkt.

”Jag förstår nu att ett av dessa sms är en ursäkt från Emil Persson och även om jag inte köper varje ord i den så ber han mig faktiskt om ursäkt och det ska han ha all heder för.” "

Ja, alltså vad ska man säga.. Oklart hur man kan vara på Stefans sida i detta
Citera
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hysteriskt kul!

Vilket också gör det ännu roligare att bröllopstårtan på Stefans och Jessicas bröllop var... 2.40 hög. De använde en stege.

Det är uppenbart att Stefan bygger upp hela sin identitet och existens på 240, det är ganska sorgligt att se en sådan tvångs fixering hos en vuxen man
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hans fru skriver svar på en kommentar på Facebook som frågar just detta, under bilden som togs i restaurangen innan påhoppet:

"Ett glas champagne (på mitt initiativ) kl 15.00 när vi firade vår tremånaders bröllopsdag - och det andra hände en och en halv timme senare. Tror inte det som hände har med ett enda glas champagne att göra.
Men vad skulle du själv göra om någon dödshotade din 14-årige son, och sedan fortsatte att driva med det som om det vore ett skämt? Skulle det vara ok för dig?
Dessutom lade ju Bokmässan så sent som häromdagen upp ett provocerande klipp på sitt Instakonto, vilket är fullkomligt sjukt i sammanhanget."

Och vilket "provocerande klipp" menar hon? Det när Emil pratar om vilka fördomar han har om Bokmässan-besökare och böcker? Dessa två måste verkligen chilla med sina tolkningar av verkligheten herregud

Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jag drar slutsatsen att Holm och hans fru lever i en psykos relation där de upprätthåller och förstärker varandras vanföreställningar om verkligheten, tyvärr är detta vanligt i kult sammanhang och likande

Exakt, en ren tvåsamhetspsykos där Jessica febrilt och patetiskt försöker rädda varumärket och sina egna ekonomiska intressen ur rasmassorna.

Hennes rants på Facebook visar att hon är helt bortkopplad från verkligheten. Att försöka ursäkta ett livsfarligt strypgrepp med att Bokmässan lagt upp ett "provocerande" Instagram klipp är direkt sinnessjukt. Hon fungerar som en ren möjliggörare som matar hans obehandlade personlighetsstörning och döljer att gubben är en livsfarlig, tickande bomb. Deras gemensamma självbehärskning och impulskontroll är helt utraderade och det finns inget varumärke kvar att rädda utan han hör hemma hos rättspsykiatrisk vård och tung medicinering hur mycket hon än försöker snyfta på sociala medier.
Citera
2026-09-27, 17:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Eller hur

Jag avskyr mobbare och folk som skämtar på andras bekostnad

Jag har full förståelse för att SH nekade Fredrik o Filips program
Och deras film om pappan? Hur i hela friden är det möjlig att den har fått priser? Absolut i n g e n i min bekantskapskrets gillade den
Och systern som dog (det beklagar jag) skulle ha varit en kändis? Vi satt som frågetecken när vi läste nyheterna om dödsfallet

Filip och Fredriks film om pappan var fin, var själv nära att fälla en tår mot slutet
Citera
2026-09-27, 17:39
Medlem
jugbandbluess avatar
känns som att det finns ett överlapp mellan människor som försvarar holms urballning och människor som inte förstår försvarsadvokaters yrkesbeskrivning
Citera
2026-09-27, 17:40
Medlem
Gothenburgers avatar
Wrong by law................men Stefan agerade högst moraliskt och markerade. "Journalisten" borde svalt det hela och gått vidare i livet.

Just my 2 cents
Citera
2026-09-27, 17:41
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja det är han. Fast holm är en ännu större idiot.
Vuxen man som leker med lego säger det mesta.
Inte för att jag gör det men för det första är det ju inte "leka" i den bemärkelsen. Det är ju en hobby. Sen kanske det förstärker att han kanske har både Autism och ADHD. AuDHD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det är uppenbart att Stefan bygger upp hela sin identitet och existens på 240, det är ganska sorgligt att se en sådan tvångs fixering hos en vuxen man

Det var en sak att Patrik Sjöberg gjorde det med 2.42 eftersom det ändå var ett världsrekord på den tiden. Att Holm sen kommer och göra samma sak några decennium senare med en lägre höjd är däremot patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tror att Sjöberg är totalt ointresserad av statistik egentligen. Kommer ihåg den här tiden och det var ett himla tjat från Holm i media om att han hade slagit flera av Sjöbergs rekord. Tror att Sjöberg var gruvligt trött på Holms tjat om 2.30 osv och då valde han att ta diskussionen en gång för alla när de var med i samma program.

Håller med om att man inte ska hålla på och jämföra olika tidsepoker. Det enda man kan konstatera är att det var betydligt fler som hoppade över 2.40 på Sjöbergs tid.

I fallet Sjöberg/Holm är det ingen diskussion om vem som var den bästa höjdhopparen. Sjöberg hoppade högre än Holm någonsin gjorde och knappast med bättre utrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Wrong by law................men Stefan agerade högst moraliskt och markerade. "Journalisten" borde svalt det hela och gått vidare i livet.

Just my 2 cents

Det är väl Holm som borde svalt det hela för 8 år sen och gått vidare i livet.
Citera
2026-09-27, 17:42
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Anledningen var en händelse för åtta år sedan, där Emil Persson skämtade om att Holm och hans då 14-åriga son skulle mördas.

Detta i Filip Hammar och Fredrik Wikingssons program ”Breaking news”, som Persson var producent till. I avsnittet kastade Emil Persson upp fördomar för höjdhopparen Patrik Sjöberg att besvara. En av dessa var att han skulle vilja mörda Stefan Holm och hans son om de möttes i en mörk gränd i Buenos Aires. Patrik Sjöberg hade i sin tur svarat nej på frågan.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/M7K5qE/stefan-holm-gick-till-attack-mot-emil-persson-mar-fruktansvart

Åtta år sedan... Någon kanske kan hitta podden och avsnittet?

Finns ett avsnitt på Spotify från 4 oktober 2017, går att lyssna gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in