2026-09-27, 13:49
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Sådana här woke hbtq haverist individer är ju helt blåsta egentligen. De röstar som sagt på att avskaffa sig själva.

Kanske lika bra det. Jag är säker på att den här Ali har vettigare åsikter än random svennebanan vänsterpartist förresten.
Nej muslimer har tappat det het samarbetar med bög partiet, Gom har tappat all moral och heder. Kristna har stake nog att protestera mot porr paraden, Dessa förtjänar varandra och kommer hamna på samma ställe. Det är ren ondska.
Citera
2026-09-27, 17:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej muslimer har tappat det het samarbetar med bög partiet, Gom har tappat all moral och heder. Kristna har stake nog att protestera mot porr paraden, Dessa förtjänar varandra och kommer hamna på samma ställe. Det är ren ondska.

Det borde vara haram för en muslim att samarbeta och stödja politiska partier och politiker som förespråkar HBTQ, homosexualitet, könsbyte osv
Citera
2026-09-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det borde vara haram för en muslim att samarbeta och stödja politiska partier och politiker som förespråkar HBTQ, homosexualitet, könsbyte osv
Inte enligt devisen min fiendes fiende är min vän. SD är "fienden" kan man väl gissa på i detta fall...
Citera
2026-09-27, 20:58
Medlem
Jag förstår inte det här. Varför behöver vi somalier i riksdagen? Vad har vi för behov av det? Klarar vi oss inte utan somalier i riksdagen? Måste vi ha somalier i Sverige? Behöver vi somalier? Vad bidrar dom med som vi inte klarar oss utan? Ett jävla mysterium.
Citera
2026-09-27, 21:45
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Jag erkänner, jag tänkte kolla - så långt det går - om de ljög. Framför allt hade jag tänkt att det hade varit jätteroligt om han fått 1 personkryss i valkretsen.
Men jag kollade iaf, och i valkretsen (Säter omland) där de bor har exakt 2 personer kryssat Mohamed Ali.
https://resultat.val.se/val2026/RD/24/2082/20820103?r=S
Citera
2026-09-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du är faktiskt inne på något. T o m Socrates var skeptisk till att vem som helst skulle få rösta och att varje röst skulle vara lika mkt värd. Han målade upp ett exempel om röstaren skulle välja en skeppare som styr båten de är på eller om det går lika bra med någon som inte kan navigera. Han propagerade för att det ska krävas kunskap för att få rösta och att de den styrande klassen är filosofer dvs inte vem som helst som tycker något. Han ansåg att demokratin bjuder in charlataner och det förstår inte gemene man. Det blir då vem som kan skrika högst som vinner och inte den som faktisk kan ämnet det handlar om… jag tror Socrates hade helt rätt. Demokrati fungerar bara när människor med kunskap får rösts och att de bara får rösta på de som är experter på ämnet.

Teknokrati?

I Sverige så tror jag generaldirektörsposten på myndigheter blev tillsatt av den som hade lyckats bäst på området i Sverige i just den branschen under sitt liv. Typ som ett hedersuppdrag. Då fick man kompetent folk, idag kan vilken kommunpolitiker som helst avancera till direktör efter åratal av snedsteg och skatteslöseri.

Tänker lite på Dan Eliasson, jag undrar ens vad hans mening var. Man blir konspiratorisk, allt den sossen rörde vid gick sönder.
Citera
2026-09-27, 23:40
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Undrar om det här goda kärleksparet bokat sin resa till Somalia för att visa Svenskarna att i Somalia får alla leva öppet som homosexuella?
Citera
2026-09-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen

Vilken kandidat skulle det vara? Vänsterpartiet: Namnvalsedel nr 0005 08706 - Dalarnas län:

1. Kajsa Fredholm, 64 år
2. Ida Friberg, 52 år
3. Emelie Larsson, 39 år
4. Patrik Liljeglöd, 47 år
5. Maja Gilbert-Westholm, 77 år
6. Ulf Bengtsson, 54 år
7. Pia Aronsson, 75 år
8. Jonas Fürtig-Hjerppe, 41 år
9. Mohamed Ali, 30 år
10. Johanna Magnusson, 45 år
11. Amanda Dalmans, 34 år
12. Ida Slagkämpe, 42 år
13. Fia Wikström, 61 år
14. Anita Hogeborn-Kullander, 78 år

Tittar man på den listan är det närmast uppenbart att Ali är där som någon form av mångkultur-alibi. För att täcka upp för de närmast kritvita människorna på resterande platser. Noterar också att det bara är fyra män. Väldigt dåligt med representation och jämställdheten. En kandidatlista för det vita matriarkatet.

Ali är även yngst på listan.
Citera
2026-09-28, 00:45
Medlem
Slackoffs avatar
Ju fler somalier i V desto mindre HBTQ-frågor kommer drivas av V.
Bra röstat där.
Citera
2026-09-28, 05:24
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
https://www.expressen.se/nyheter/politik/lovisa-och-reike-kryssade-for-mohamed-ali/

”Reike Idén Gustafsson, 40, och Lovisa Nordqvist, 37, är sambor och röstade på Mohamed Ali.

De valde honom – omedvetna om varandra – av samma skäl.

– Det känns som att det inte finns särskilt många muslimska unga män med somalisk bakgrund i riksdagen, säger Lovisa Nordqvist.”

Nej det kanske inte finns så många muslimska somalier i riksdagen, det finns inte heller så många tyska krigsveteraner eller partitrogna ryssar.
Här har vi alltså ett lesbiskt par som är rädda för islamofobi utan att fundera på vilken framtid som mött dem om de levt i Iran eller Afghanistan.
Fråga, är vänsterns anhängare såhär dumma i huvudet och är de isåfall samhällsfarligt.

Hahaha att se deras sturska blickar. Dessa lesbiska truckers (att döma av utseendet).

Röstar på en kandidat som vill hänga dem från kranar.
Citera
2026-09-28, 07:38
Medlem
Riktigt bra av dessa två. Jättekul att se!!!

Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
https://www.expressen.se/nyheter/politik/lovisa-och-reike-kryssade-for-mohamed-ali/

”Reike Idén Gustafsson, 40, och Lovisa Nordqvist, 37, är sambor och röstade på Mohamed Ali.

De valde honom – omedvetna om varandra – av samma skäl.

– Det känns som att det inte finns särskilt många muslimska unga män med somalisk bakgrund i riksdagen, säger Lovisa Nordqvist.”

Nej det kanske inte finns så många muslimska somalier i riksdagen, det finns inte heller så många tyska krigsveteraner eller partitrogna ryssar.
Här har vi alltså ett lesbiskt par som är rädda för islamofobi utan att fundera på vilken framtid som mött dem om de levt i Iran eller Afghanistan.
Fråga, är vänsterns anhängare såhär dumma i huvudet och är de isåfall samhällsfarligt.
Citera
2026-09-28, 21:33
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Riktigt bra av dessa två. Jättekul att se!!!
Men nu har han tagit en paus från det politiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in