Citat:
Ursprungligen postat av
qwe67
Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Men för helvete, det hände för 9 år sen i och Persson korrigerade sitt misstag precis efter det hänt. Han tog bort klippet och bad om ursäkt till Holm.
Ni tycker inte att det är det minsta sjukt av Holm att gå till attack 9 år(!) senare trots att han redan har fått en ursäkt för det? Vad fan mer är det han vill att Persson ska göra?
Man blir ju orolig människorna i det här landet alltså som ställer på en sjuk mans sida. Det är uppenbart att Holm inte mår bra, det för inget friskt beteende på något sätt.
Ja, det var iaf bra gjort av Emil Persson. Förvånansvärt ödmjukt SMS och även nedplockande av materialet. Han steg iaf lite i min aktning nu.
Vidhåller dock att det inte var något mordhot utan handlade om Sjöbergs eventuella avundsjuka i form av hot från duktiga konkurrenter. Melwin Holm var väl i gång redan som tonåring (dvs vid den tiden) och sågs som ett löfte inom höjdhoppning? Sen kan man absolut inta ståndpunkten att man inte ska skämta om tonåringar, även om de är offentliga i form av ungdomsidrottare, men det är fortfarande inget mordhot. Svensk skola (med så många med dålig förmåga att läsa mellan och bortom raderna) är verkligen ett misslyckande på många sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Att Holm är långsint är en rejält underdrift. Om han går runt och är våldsamt arg över ett 8 år gammalt och plumpt skämt så kan man ju undra hur mycket såna här små "oförrätter" han går runt och bär på. Karln framstår som en tickande bomb som kan flippa över vad som helst hur långt bak i tiden som helst.
Han måste ha en diagnos, och fler måste ha kommit i hans väg genom åren än vad som framkommit i media.
Bra poäng. Lär ju inte vara enda gången han blivit kränkt. Han borde verkligen få hjälp att reglera sina känslor innan någon blir skadad på riktigt. I mitt jobb fick vi en gång en (mycket bra och givande) föreläsning av en expert inom npf. Hon tipsade oss om att inte bli osams med föräldrar med autism då dessa kan bära på känslan av att ha blivit kränkta väldigt länge, kan ha svårt för att se nyanser och rimliga proportioner. (Personligen har jag mött ett stort antal helt underbara autister! Man är ju fortfarande en individ med egna personligheter, men fler autister än ”normisar” verkar ta lätt anstöt och ha svårt att släppa det och förstå rimlighet i reaktioner.)