2026-09-27, 15:29
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Om jag nu är ett troll, hur förklarar du då fakta och det glasklara mönster som utspelar sig mitt framför ögonen på oss?

Att han attackerade omyndiga skolungdomar 2024 och nu har eskalerat till ett livsfarligt strypgrepp bevisar svart på vitt att det rör sig om en allvarlig och obehandlad störning.
Det är kanske inte något som kan diagnosticeras av dig, och på det här underlaget. Men det är bra att det polisanmäls och utreds. Det framstår absolut som att det är nåt fel på SH, att ha burit med sig sådan ilska i åtta (8!) år, och agera på den är helt orimligt. Hur många fler går han omkring och är arg på?

Patrik Sjöberg t.ex? Om han nu når upp att nita honom
Citera
2026-09-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Japp.

Man måste verkligen fråga sig varför han inte söker ordentlig hjälp?

Det hade landat oändligt mycket bättre att lägga korten på bordet och ta tag i problemen, i stället för att publicera patetiska bortförklaringar på Facebook.

Bi har ju tyvärr sett förr hur tragiskt det kan sluta när idrottsstjärnor lämnas ensamma med sin psykiska ohälsa.

Brottaren Mikael Ljungberg sökte faktiskt vård för sin psykiska hälsa men lämnades ensam i systemet, vilket slutade i en enorm tragedi. Skillnaden här är att Ljungberg led i det tysta, medan Holm vägrar inse att hans havererade psyke gör honom direkt livsfarlig för omgivningen.
Citera
2026-09-27, 15:30
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Varför ställer gästerna upp år efter år om de upplever det som mobbing ? Ingen av er har lyckats förklara detta. Kan det vara så att ni projicerar ?

De kanske tycker det är svårt att tacka nej till att delta i tramsprogram i TV? De kanske känner sig tvingade? Fast jag tror det börjar ändras nu:
https://www.dn.se/kultur/kristofer-ahlstrom-sluta-hana-kristersson-for-att-han-vagrar-tramsa-i-tv4/

Allvarligt talat, vem fan vill bli mobbad av en idiot på TV? Eller åka bil med en fjant? Är inte vårt lands framtid, skötsel och ekonomi, viktigare att diskutera än höra insuanta och privata frågor från någon jävla mupp lik Emil ”Förhudspodden” Persson?

Har för övrigt för mig att Nooshi D. hade sagt till EP efter inspelningen att hon skulle döda honom.
Citera
2026-09-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag förstår, Emil Persson kan sitta och kalla folk för mördare och knarkare och måla upp scenarion där kända personers barn ska mördas i sina program, men den enda som har gjort något fel är om någon blir förbannad på det han säger?

Persson hävdar ingenting utan hela hans koncept handlar om att han ställer frågor till en gäst och så får dom svara på påståendena. Du får väl förfan först kolla upp vad ”skämtet” handlar om till börja med och vad kontexten är i sammanhanget.

Persson har inte hävdat att någon ska dö. Han ställde en plump fråga och bad dessutom om ursäkt för det dagen efter samtidigt som de tog bort klippet. Det var väl jättebra agerat av Persson? Tror att alla vi har gjort misstag någon gång och att behöva dömas för det i 9 års tid när lite väl hårt kan man tycka. Persson har inte mördat någon precis.

Den enda som ser ut som en jävligt obehaglig person här är Holm.
Citera
2026-09-27, 15:31
Medlem
Citat:
Med det märkliga synsättet får man ju aldrig skämta någonsin

Det var ett uppenbart skämt. Olämpligt? Potentiellt. Men han bad om ursäkt flera gånger. Och nu har det gått mer än 8 år. Holms beteende är helt oacceptabelt. Som offentlig person får man vara åtminstone lite hårdhudad. Inte flippa ur som en impulsiv skitunge och sen ljuga om omständigheterna.

Holm kanske också skämtade?

Det är ju först på senare år som regelrätta sexuella övergrepp eller misshandel under t ex initiationsriter i idrottslag eller skolor inte längre får bortförklaras som ”skämt”. Den som blir utsatt kanske inte tycker att det är så roligt.
Citera
2026-09-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ja.

En ursäkt var dock på sin plats, det ska jag ge Holm.
Det är svårt att be om ursäkt för ett skämt om mottagaren inte förstår att det är ett skämt.
Citera
2026-09-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Det är kanske inte något som kan diagnosticeras av dig, och på det här underlaget. Men det är bra att det polisanmäls och utreds. Det framstår absolut som att det är nåt fel på SH, att ha burit med sig sådan ilska i åtta (8!) år, och agera på den är helt orimligt. Hur många fler går han omkring och är arg på?

Patrik Sjöberg t.ex? Om han nu når upp att nita honom

Sjöberg behöver nog inte oroa sig men skämt åsido så ringar du in det perfekt.

Att gå och bära på en så intensiv ilska i åtta år över ett tv-inslag är definitionen av ett havererat psyke och det krävs ingen formell diagnos för att se att hans mentala spärrar är helt borta. När en vuxen man i stället för att gå vidare väljer att fegt attackera bakifrån och ta ett livsfarligt strypgrepp då är det en obehandlad störning som styr.
Citera
2026-09-27, 15:33
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Jaså, jag var av uppfattningen att EP vägrat be om ursäkt. Det förändrar ju en del. Fortfarande extremt fånigt av EP att polisanmäla dock.

Att tuppa sig mot varandra på det här sättet är ett fullt naturligt och effektivt sätt för män att lösa konflikter, bli av med aggressioner och sätta gränser. Vanligtvis tar det inte åtta år men nu var det så lång tid som gick innan de möttes, en effekt av att kommunikation idag sker genom tv och sociala medier.

Jag är av uppfattningen att män skulle må bättre om dessa typer av tuppfäktningar mellan män var vanligare och mer socialt accepterade. Vi behöver bli bättre på att visa känslor och bli av med aggressioner.

Att vara falskt trevliga mot varandra samtidigt som man hugger varandra i ryggen kan kvinnor hålla på med. Män bör vara raka och ärliga även om det ibland innebär att vi slår varandra på käften.

Det falska skitsnacket bakom ryggen skadar oss män mer än vad en och annan snyting gör.

Skulle inte förvåna mig om Emil planerar mötet för att få lite uppmärksamhet. Karriären är i starkt dalande trend och han behövde en snackis.
Enligt uppgift stod Emil och hånflinande Holm i ansiktet.
Citera
2026-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är ju ett skämt inom ramarna för ”fördomar”! Hur känsliga ska vi vara?

Det får man bedöma utifrån hur bra personer som ägnar sig åt detta är på att tåla att få igen med samma mynt. Att bara ge sig på andra är ju inte så svårt, det klarar nog de flesta.
Citera
Medlem
9zs avatar
Citat:
Nej. Och om du påstår annorlunda är du antingen en lögnare eller utvecklingsstörd.

Du vill straffa män för att de har hormoner. Det är väldigt stört
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jag skulle vilja ha en uppföljare på 2024 händelsen 5, 10 och tjugo år efteråt. Du skall se att de ungdomarna som fick lite smisk mår bättre än deras klasskompisar.

Att kalla ett fysiskt överfall på skolungdomar för lite smisk är helt sjukt.

Det handlade aldrig om uppfostran, utan det var första tecknet på Holms obehandlade störning. Eftersom etablissemanget daltade med honom då, har hans havererade psyke nu kunnat eskalera till ett livsfarligt strypgrepp. Att försöka normalisera en man som helt saknar mentala spärrar är bara bisarrt.
Citera
2026-09-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Holm har förmodligen Adhd men det visste man inte när han var ung och tack vare idrotten har han kunnat hantera sin Adhd. Nu på senare år har han inte kunnat hantera sin ilska . Gett sig på skolelever och nu senast Emil. Bra att han söker hjälp innan det slutar illa
Nja,om man nu ska vara amatörpsykolog, snarare Autism. Adhd - allmänt kaos, svårt passa tider, betala räkningar. hålla ordning. Autism, små blickar missförstås. Svårt tolka sociala signaler och utvecklat ordningssinne och oförrätter ligger och gror och vredsutbrott. Sen ofta ivrigt läsande och antecknande och planering A o O. Han har ju visat sina kunskaper i På Spåret. Såklart bara mina funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in