2026-09-27, 13:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Sossarnas endast röda linje är att inte SD får inflytande. Sllt annat kan accepteras så länge de får Maggan som statsminister och några andra minister.
Det är det vi vet om deras nuvarande inställning till SD.
Jag tror inte att S kommer släppa in V i en regering.
Margareta Anderson har sagt att V har en lång resa kvar och jag tror hon aldrig kommer släppa det nu med det läge vi har med misstänkt valfusk mm.
S tappade en del i årets val och måste sköta sina kort nu.

Från Svenska Dagbladet och är från 12/9 och mycket har hänt sedan valfusk först misstänktes 21/9
Jag tror inte det har förändrat Andersson åsikt åt positivt håll för V.

"Anderssons regeringsbesked: "V har en lång resa kvar”"

”Jag har varit tydlig och sagt att jag bedömer att Vänsterpartiet har en lång resa kvar att göra innan de är ett parti som kan sitta i en regering. Däremot samarbetar jag gärna med dem.”

https://www.svd.se/a/0p33lG/valet-2026-sverige-live-senaste-nytt
Citera
2026-09-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är det vi vet om deras nuvarande inställning till SD.
Jag tror inte att S kommer släppa in V i en regering.
Margareta Anderson har sagt att V har en lång resa kvar och jag tror hon aldrig kommer släppa det nu med det läge vi har med misstänkt valfusk mm.
S tappade en del i årets val och måste sköta sina kort nu.

Från Svenska Dagbladet och är från 12/9 och mycket har hänt sedan valfusk först misstänktes 21/9
Jag tror inte det har förändrat Andersson åsikt åt positivt håll för V.

”Jag har varit tydlig och sagt att jag bedömer att Vänsterpartiet har en lång resa kvar att göra innan de är ett parti som kan sitta i en regering. Däremot samarbetar jag gärna med dem.”

Den resan är inte så lång. Den är ett par voteringar bort.
Citera
2026-09-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Otroligt tydligt! Om "lång resa" betyder ända från Göteborg till Stockholm, eller om det betyder 3 talmansrundor, eller byte av hela partiledningen, eller att det är 3 veckor bort eller 8 år bort framgår tyvärr inte.

Men det är mycket tydligt att resan är lång för V!
Citera
2026-09-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Den resan är inte så lång. Den är ett par voteringar bort.
Ett par voteringar kan vara långt, kanske. Och Magda har varit övertydlig med att resan är lång!
Citera
2026-09-27, 14:38
Medlem
Nu skall Dadgoster och Andersson ha ett möte i eftermiddag om Talmansposten. Kan A då övertala D att överge sitt förslag om fortsatt förtroende för nuvarande Talman kan vi räkna med att D även viker ned sig om att V skall sitta i regeringen. Sossarnas övertalningsförmåga är oöverträffad genom hot och lögner genom en rad av år mot samarbetspartier och med hjälp av etablerade media som DN och - hör och häpna - SvD samt Public service.

"V har en lång resa att göra att göra innan den kan sitta i regeringen" säger Andersson-

Och glömmer att det var sossarna som alla år genom sin flyktingpolitik och snabba och kravlösa medborgarskapslagar bäddade för att ersätta invandrare med förlorade svenska arbetarstammen och nu står de handfallna att dessa i allt större antal går till V!
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2026-09-27 kl. 14:48.
Citera
2026-09-27, 14:45
Medlem
SD har ett guldläge att erbjuda både C och MP att få igenom alla sina krav, med enda förbehållet att invandringen stoppas och alla illegala kriminella utvisas.

Då avslöjas båda dessa partier som enfrågepartier som skiter helt i den egna politik de påstår sig stå för, och att deras enda målsättning är att sverige ska invaderas totalt av miljoner kriminella negrer och araber.

Tyvärr är SD så dumma och så dåliga förhandlare att de lät tidöregeringen helt obehindrat ge över 200 000 bidragsblattar rösträtt så att de själva "demokratiskt" röstades bort.
Citera
2026-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
C-sympatisörer som predikar undfallenhet mot pedofiler vid intervju och medlemmar och företrädare som gång på gång åker fast i Dumpen. Så ja, det verkar som att det reflekteras i deras medlemsunderlag och värderingar. C är pederaster.

Nu hittar du på, vännen. Kom med en seriös källa, tack.
Citera
2026-09-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu hittar du på, vännen. Kom med en seriös källa, tack.
Dumpen och Christian peterssons intervju med C-medlemmen är källor. Du kan kolla själv. C är utan tvekan det parti som har blivit påkommet mest med politiker som begår pedofila aktiviteter.
Citera
2026-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Dumpen och Christian peterssons intervju med C-medlemmen är källor. Du kan kolla själv. C är utan tvekan det parti som har blivit påkommet mest med politiker som begår pedofila aktiviteter.

Vilket jävla trams. Länka en källa eller låt bli att posta patetiska konspirationsteorier.
Citera
2026-09-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilket jävla trams. Länka en källa eller låt bli att posta patetiska konspirationsteorier.
Du har dumpens tråd här på Flashback och du kan leta upp Christian Peterssons intervju.
Citera
2026-09-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, båda V och S är överens för att höja inkomstskatten till alla som tjänar över 67 000kr per månad.

Har du sovit under valrörelsen, eller?

skillnaden är att V vill ha en miljardärsskatt, vilket inte S alls är lika intresserad av
Sen är det lite delade meningar kring andra skatter
Men i stort sett vill båda höja skatterna
Mest beroende på att nuvarande regering konstant har lånat enorma summor
Det man lånar måste man betala tillbaka
Citera
2026-09-27, 15:07
Medlem
Citat:
Du har dumpens tråd här på Flashback och du kan leta upp Christian Peterssons intervju.

Nej, bevisbördan åligger dig. Jag tänker inte styrka ditt patetiska påstående åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in