2026-09-27, 12:00
Medlem
Buuhuu vegansk soja innestads fjolla märker att det finns konsekvenser av hans osmakliga skämt/utalande. Bryr mig inte om det var skämt, man ansvarar för vad man säger och får ta konsekvenserna för det. och man inte magiskt skyddad genom att säga det var ett skämt eller liknande

Stå på dig Stefan och be inte om ursäkt
Citera
2026-09-27, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Frågan är då om det inte är ADHD. Vissa säger autism men jag tror mer på ADHD. Lång grudge och dålig impulskontroll.

Inget ont om ADHD människor jag har själv det och känner av Grudge men har lärt mig hantera det . När jag va yngre va det svårare. Men när jag insåg att människan inklusive mig själv gör fel och man måste förlåta så blev det mycket bättre. Man måste aktivt jobba bort grudges.

Det ena utesluter inte det andra och kombinationen av ADHD och autism förklarar allt.

Den 8 år långa, svartvita "grudgen" och hans extrema nördhobbys skriker autism medan den obefintliga bromsmedicinen i hjärnan är ren ADHD.När han hamnar i ett rum med för mycket folk och blir stressad kortsluter det totalt. Han blir helt blind för konsekvenserna och hans fru tvingas fysiskt slita loss honom för att han inte ska strypa ihjäl människan.

Det är därför det behövs en paragraf 7-undersökning nu.

Det här är ett återkommande, livsfarligt mönster. Vi såg exakt samma sak i maj 2024 när han attackerade en omyndig elev i ett klassrum med liknande metoder. Rätten måste kräva en 7:a direkt så att läkarna kan reda ut hans aggressivitet och ta fram rätt medicin innan han sänker någon på riktigt.
Citera
2026-09-27, 12:02
Medlem
Frågan är om inte Holm fått bättre valuta för straffet om han slagit honom? Strypgrepp blir säkert hårt straffat utan att man åstadkommit någon permanent och sedelärande skada.
Citera
2026-09-27, 12:04
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Tycker Stefan gott kan gå fri.
Om det uttalas mordhot mot honom o hans då 14-årige son så är det väl inte så konstigt ifall det händer saker.
Enda man kan kritisera är att han väntade så länge och att han inte sänkte personen.
Kanske till o med en medalj borde utdelas till Stefan?
Instämmer till fullo, väl skrivet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Många som gick i livets hårda skola här som faktiskt skriftligt uppmanar till våld mot någon, vilket är värre än ett uppenbart skämt som inte ens var riktat mot Holm och hans son.

Sedan när är det ett skämt att fråga någon om personen skulle vilja mörda någon om de möttes i en mörk gränd? Och när man får ett nej till svar så fortsätter man genom att ställa en liknande fråga igen. Man får vara bra sjuk om man tycker att det är ett skämt.
Citera
Medlem
Men att va arg i 8år ..jätte konstigt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av macktherapper
Buuhuu vegansk soja innestads fjolla märker att det finns konsekvenser av hans osmakliga skämt/utalande. Bryr mig inte om det var skämt, man ansvarar för vad man säger och får ta konsekvenserna för det. och man inte magiskt skyddad genom att säga det var ett skämt eller liknande

Stå på dig Stefan och be inte om ursäkt

"Stå på dig"? Det finns ingenting att stå på sig om här,

Holm har ju redan backat offentligt och erkänt att han skäms över att han helt tappade spärrarna och att du sitter och hejar på ett 20 sekunder långt fysiskt stryptag i en hotellbar är helt sjukt. Det handlar inte om att ta konsekvenserna för ett gammalt tv-klipp från 2018 och det handlar om att Holm har en gravt störd impulskontroll som gör honom direkt livsfarlig i sociala miljöer så fort det blir för mycket folk.

Det var ju för fan hans egen fru som fick gå emellan och slita loss honom vid hissarna.

Stefans fru räddade Stefan från mord och räddade Emil från att dödas. Utan hennes blixtsnabba ingripande hade Holm suttit isolerad i en häktescell på väg mot ett livstidsstraff just nu i stället för att bara riskera villkorlig dom för misshandel.
Citera
2026-09-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananaschiz
Mycket bra gjort av Stefan Holm.
Har aldrig tyckt om Emil Persson och kommer aldrig att göra. Här är varför:

* Jag tror att han är narcissist.
* Jag anser också att han är självgod. Tror att han är bra på det han gör men inte har insikten till att förmodligen majoriteten av hela svenska folket inte håller med.
* Han ser ut som en typisk stalker/mördare.
* Han är i mina ögon en förmodad kvinnoförnedrare.
* Han är smålänning. Personligen hatar jag smålänningar (men det är förvisso inte hans fel).

Fyll på listan. :-)

Har Emil Persson rätt att ta stryptag på dig nu?
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Många som gick i livets hårda skola här som faktiskt skriftligt uppmanar till våld mot någon, vilket är värre än ett uppenbart skämt som inte ens var riktat mot Holm och hans son.

Nej, däremot ska man försöka slå ned folk med ord och ilska när nått sånt här sker. Det är fullt rimligt att en fader försvarar sitt barn. Det hade säkert du gjort också även fast någon påstår att hoten bara var ett skämt.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Nja då tror jag nog Sotomayor värderar sitt världsrekord på 245 cm högre än os guldet på 234 cm

Kanske för att han i så fall fortfarande innehar världsrekordet. Vad tror du Mondo kommer uppskatta mest efter sin karriär? Alla VM och OS-guld eller 30st världsrekord som någon annan sen ändå kan slå? Gulden alla dar i veckan.

Jag tror Patrik Sjöberg enbart försöker hänga sig kvar i sitt 2,42 så länge det går pga att han efter det mer eller mindre slängde bort sin karriär och pengar.
Citera
2026-09-27, 12:07
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Ja.
Du är ännu en som inte har en läsförståelse.

Vårt samhälle kommer att kollapsa pga att folk inte kan förstå vad de läser.....

MagI
......

Nja jag får nog lov att hävda motsatsen. Men låt oss testa läsförståelse då.

"Sjöberg vill mörda Holm." har samma innehåll som "Du vill mörda Noushi" som har samma innehåll som "Jan Emanuel vill mörda Schulman" som har samma innehåll som "Putin vill mörda Zelenskyj".

Inget i de olika påståendena skiljer sig åt i innehåll även om det rör sig från osannolikt till mer sannolikt. Dock är informationsmängden densamma i alla. Du menar alltså att JAG mordhotar Zelenskyj i mitt sista påstående?

Om du inte tycker jag gör det så får du gärna förklara hur... Du som är så bra på läsförståelse...
Citera
2026-09-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emil-persson-bad-stefan-holm-om-ursakt-for-atta-ar-sedan

Citat:
Stefan Holm hävdar att Emil Persson aldrig bett honom om ursäkt för skämtet som berörde hans son i ett tv-program 2018.

Men redan dagen efter skickade Emil Persson en ursäkt.

”Dra åt helvete!!!!!!”, svarade Stefan Holm på sms:et.

Ja, tycker det blir tydligare och tydligare att Stefan Holm verkar va den som behöver gå till en psykolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in