Citat:
Ursprungligen postat av
pexta
Frågan är då om det inte är ADHD. Vissa säger autism men jag tror mer på ADHD. Lång grudge och dålig impulskontroll.
Inget ont om ADHD människor jag har själv det och känner av Grudge men har lärt mig hantera det . När jag va yngre va det svårare. Men när jag insåg att människan inklusive mig själv gör fel och man måste förlåta så blev det mycket bättre. Man måste aktivt jobba bort grudges.
Det ena utesluter inte det andra och kombinationen av ADHD och autism förklarar allt.
Den 8 år långa, svartvita "grudgen" och hans extrema nördhobbys skriker autism medan den obefintliga bromsmedicinen i hjärnan är ren ADHD.När han hamnar i ett rum med för mycket folk och blir stressad kortsluter det totalt. Han blir helt blind för konsekvenserna och hans fru tvingas fysiskt slita loss honom för att han inte ska strypa ihjäl människan.
Det är därför det behövs en paragraf 7-undersökning nu.
Det här är ett återkommande, livsfarligt mönster. Vi såg exakt samma sak i maj 2024 när han attackerade en omyndig elev i ett klassrum med liknande metoder. Rätten måste kräva en 7:a direkt så att läkarna kan reda ut hans aggressivitet och ta fram rätt medicin innan han sänker någon på riktigt.