2026-09-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det fetade: Det är faktiskt inte alla som har gjort det. Men väldigt många naturligtvis. Det är lagligt i en demokrati att på demokratisk väg avdemokratisera ett land och det kommer vi få se de kommande decennierna om vänstern och så småningom betydligt värre partier tillåts härja loss.

Håller för övrigt med om att åren 1950-1990 förmodligen var de bästa, även om jag själv inte var med då.

Jag var med, och i backspegeln var det fantastiskt. Jag är glad att jag fick uppleva det. Det fanns trygghet och optimism. Det är ingen som tror på Sverige längre.

Den här skandalen (toppen på ett isberg) gör mig deprimerad.
Citera
2026-09-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
V kommer inte att tappa en röst på det här, kolla in en sväng på X så ser du svenska henmän som Kläggnell tillsammans med ensamma kattkärringar och psykiskt sjuka boomerkärringar som adamant försvarar skiten.

Över tio procent av landet käkar antidepressiva och en stor del är garanterat de här dårarna.
Kemiskt lobotomerade zombies som hatar allt och alla eftersom de är ensamma pga sin egen odräglighet.

Och värre blir det eftersom gubbarna dör av tidigare pga rökning, sprit och ett hårt arbetsliv medan batiktanterna blir hundra år gamla efter att aldrig ha lyft ett finger hela sitt liv.

Det är så jävla över.

Fyra år är en lång tid. VPK kommer att marginaliseras, annars kommer S inte att kunna bilda någon regering. Runt 2030, när man skriver bokslut för dessa fyra år, kommer de som röstade på VPK i årets val att känna sig djupt svikna. De upptäcker att de idéer som VPK hade som starka argument i årets valrörelse inte gick att implementera i en demokrati.

Men VPK behöver sina husnegrer för att få legitimitet hos dessa grupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Om V tvingar krysssomalien att närvara i Riksdagen så bevisar det vilka hycklare man är.

V ville ha ortens röster men inte dess representanter

Ha ha ha ja det stämmer ju. Bra analys. Att få in denna somalier i Riksdagen var ju en tråkig bieffekt lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kakabave tillsatte i praktiken två statsministrar, Stefan Löfven och Magdalena Andersson. Detta möjliggjordes genom avgörande politiska "överenskommelser" med Socialdemokraterna.

Som bieffekt höll det på att kosta oss vårt NATO- inträde. I Turkiet var inte det svenska stödet till de båda terrororganisationerna populärt.

Absurditeten når ständigt nya nivåer. Men ja, hela Kakabave-historien visade hur lågt sossarna är beredda att gå för att få sitta kvar vid makten. Det bådar inte gott inför kommande vänsterpartistiska vildars påtryckningar eller när vi får vårt första islamistiska parti i riksdagen. Även bortsett från NATO-processen så är det helt absurt i sig att vi har riksdagsledamöter i Sverige som inte jobbar för Sveriges intressen, utan andra länders eller folkgruppers intressen.
Citera
2026-09-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag var med, och i backspegeln var det fantastiskt. Jag är glad att jag fick uppleva det. Det fanns trygghet och optimism. Det är ingen som tror på Sverige längre.

Den här skandalen (toppen på ett isberg) gör mig deprimerad.

Jag är också glad att du och andra svenskar fick uppleva det. Då jag växte upp på 90- och 00talet var Sverige fortfarande ett fantastiskt bra land, iallafall om man hade turen att växa upp på rätt plats.

Den här skandalen är som du säger bara toppen på ett isberg, men den visar också att vi nått en ny nivå av förfall som vi förväntas acceptera och vänja oss vid. Först var det skjutningar, sprängningar, våldsdåd osv som blev det nya normaltillståndet. Nu har vi helt uppenbart haft ett val som inte gått rätt till och valmyndigheten är för fega för att utlysa nyval. Istället polisanmäler man för att lägga ifrån sig problemet på någon annan. Det som förmodligen kommer hända är att folk kommer vara arga, upprörda och besvikna ett tag, men känslorna kommer lägga sig och alla återgår till sina liv. Det nya normaltillståndet att vi inte längre kan lita på svenska val är här för att stanna.
Citera
2026-09-27, 11:53
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det kanske inte är så lätt att försörja sig själv för första generationen flyktingar, men andra generationens invandrare är väl så framgångsrika som svenskar som har bott här i generationer.

Bra ide. Ingen rösträtt för första generationens invandrare.
Citera
2026-09-27, 11:53
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Varför kan ingen med namnet Mohamed göra nått bra någon gång??

Det slår aldrig fel. Om man vill att ens barn ska bli värdelöst, då döper man det till Mohamed.
Det näst sämsta är Ahmed.
Ingen Mohamed eller Ahmed har någonsin kommit någonstans.

Mohamed är det vanligaste namnet bland nyfödda i Malmö.
Är någon förvånad?

Mellanöstern finns i Skåne.
Citera
2026-09-27, 11:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Sossarna och vänstern har målat in sig ordentligt i hörnet nu. Både politiker och vanligt folk har varnat länge för att deras politik har en tråkig baksida som förr eller senare skulle visa sig, nu är vi där.

Resultatet av kvoteringen skördas nu och eftersom man (enligt sossar och vänsterpartister) alltid är rasist om man har åsikter kring när en sådan sak är mindre lämplig, så står de nu helt bakbundna.

Väljer dom att agera så blir de av med all sin boskap och blir kallade för svikare och rasister. Väljer de att inte agera, då är landet kört för all framtid.

Det blir ännu mer spännande om han får sitta kvar på sin Riksdagsplats. Då ska Riksdagen rösta om åtgärder mot gängkriminalitet med en ledamot som själv har kopplingar till gängkriminalitet, samtidgit som Riksdagen finansierar gängkriminalitet genom att betala generöst med lön till honom.
Citera
2026-09-27, 11:58
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Fyra år är en lång tid. VPK kommer att marginaliseras, annars kommer S inte att kunna bilda någon regering. Runt 2030, när man skriver bokslut för dessa fyra år, kommer de som röstade på VPK i årets val att känna sig djupt svikna. De upptäcker att de idéer som VPK hade som starka argument i årets valrörelse inte gick att implementera i en demokrati.

Men VPK behöver sina husnegrer för att få legitimitet hos dessa grupper.
Ja får bara Ali Capone sitta kvar i riksdagen kan det nog bli kaoz och stor underhållning av det.
Men jag tror nog du överskattar vänsterkläggets förmåga att tänka rationellt, de har verkligen surrat sig fast vid masten ordentligt. Det är lättare att lura någon än att förklara att de blivit lurade.

De där flatorna är ett bra exempel på folk där hjulet snurrar medan hamstern är stendöd. Kliniskt hjärndöda.
Och gemensamt är att de alla ser ut som Quasimodo.

Spelar ingen roll om han kutar in påtänd och skiter på golvet i riksdagen, vi måste ju stoppa rasismen!
Senast redigerad av knarkhitler 2026-09-27 kl. 12:01.
Citera
2026-09-27, 12:01
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror du Maggan å gänget kommer bli fullblods-nazister nu?

När dumma människor ska lösa dumma problem de själva skapat, kan det vara bra att blunda

Man kan ju hoppas att insikten att inhämtning av nytt röstboskap inte leder till fler röster åt dem, utan till V och andra mer Islamistiska alternativ, äntligen sjunker in.
Citera
2026-09-27, 12:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Precis. Det är så viktigt i allt detta att skilja på grupp och individ.

Sen tycker jag ansvarsfördelningen ska ske olika beroende på personens roll och medverkan i förstörandet av Sverige. Ansvariga politiker och många journalister bär ett mycket stort ansvar. Men även individer som har varit med och hetsat och fryst ut människor.

Ja ett relativt fåtal enskilda personer har ett mycket stort ansvar till att Sverige ser ut som det gör
Citera
2026-09-27, 12:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ha ha ha ja det stämmer ju. Bra analys. Att få in denna somalier i Riksdagen var ju en tråkig bieffekt lol

Ja man hade inte räknat med det liksom. V tänkte att han drar röster till V men man vill inte ha honom som representant i Riksdagen, det var ju andra svenska vänsterpartister som skulle in i riksdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in