Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Fast ska man vara ärlig så har hon ett omöjligt uppdrag att leda ett dysfunktionellt parti fullt av idioter. Finns nog inte en människa som skulle kunna leda ett sådant parti
Nä nu är det för sent att vända skutan. Att vara partiledare för V är ett självmordsuppdrag. Den enda partiledare jag kan minnas som varit lite vettig, är Sjöstedt.
Efter kommunismens fall har V förgäves försökt stöpa om V men partiet är i grunden kommunistiskt, med allt vad det innebär. Det är nu ett missnöjesparti utan roder. Mycket värre än SD, faktiskt.
Det hände nyligen, är ändå intressant. Den här somaliern är väl ett symtom på något V inte vill låtsas om. Partiet har blivit en slasktratt för invandrare som inte vill bli svenska. Snubbens plan var såklart att fajtas för somalier och muslimer, tryggt medveten han att han kan dra rasistkortet så fort han blir kritiserad.
Det funkar ju alltid.
Och jag vägrar tro att problemet är begränsat till Dalarna. V:s valmoral är nog j-igt sunkig i hela landet.
Jag har fö en vän som är vänsterpartist. Jag undrar hur vi ska umgås i framtiden lol. Jag brukade känna mig obekväm bland hans vänsterpolare och nu får jag fan panik av blotta tanken på att träffa dem.