2026-09-27, 00:30
Medlem
Borde lagen inte ändras så att man får sitt straff av dommaren och inte de intagna?

I var och varannan tråd så läser man om att de intagna ska skipa rättvisa, men det är väl inte deras jobb?

Något är helt galet med rättsväsendet, finns väl ingen som tycker det fungerar i nuläget.

Borde göras en tracker på dommarna där man ser vilka dommare som ger woke straff och skapar cuck presedens. Borde inte vara så svårt att bygga. Hela rättsväsendets förtroende bygger på att dommarna gör sitt jobb och inte arbetar som aktivister. Allt är väl tillgängeligt på krim-fup etc.
Citera
2026-09-27, 00:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alltså jag skulle inte ha så jättemycket emot om de andra internerna snodde de godaste bitarna ur hans middag, pruttade honom i ansiktet och kallade honom för "terrorist", "barnamördare" mm varje dag. Låt honom komma ihåg varför han är internerad.

Lite som i Family Guy-memet:
-Good, good. That makes me happy.
Citera
2026-09-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Fan va generös du är då. I mitt Sverige sitter han i en 3x4m betongcell utan fönster med två andra mördare.
Det går också bra. Så länge de sitter i cellen 24 timmar om dygnet, har begränsad kontakt med omvärlden och de anhöriga betalar för maten, så är jag nöjd. I skyddsrummet om VPKs-kamrat Putin kommer på besök får man 0,75 m² per medborgare att vara på. Så det rimliga är att straffångar får 0,5 m² cellyta per fånge.

Ge varje fångvakt en bonus på 100 000:- skatefritt för varje självmord som sker ibland livstidsdömda fångar på anstalterna.
Senast redigerad av Svenne26 2026-09-27 kl. 01:21.
Citera
2026-09-27, 06:47
Medlem
Citat:
Fan va generös du är då. I mitt Sverige sitter han i en 3x4m betongcell utan fönster med två andra mördare.
Bättre o slänga ned dom i gruvhålet som afghanen slängde ner kvinnan som inte ville gifta sig med honom....det är för dyrt med fängelseplatser eller så matar de rovdjur med dom
Citera
2026-09-27, 08:12
Medlem
Jag trodde Akilov mest ägnade sin tid att studera körkortsutbildning för lastbil i fängelset, eller be till Mekka.

Borde ju mest sitta och njuta av all god gratismat som är bättre än vad som serveras på äldreboenden och i svensk skola.
Citat:
Och tvångsmata han med tub genom näsan tre gånger om dagen så han får tillräckligt med näring
...
I mitt Sverige hade muslimen aldrig släppts in.

Och i ett fängelse hade muslimen tvångsmatats med bacon genom näsan.
Citera
2026-09-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Horungen har visst åkt på däng.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/terroristen-rakhmat-akilov--i-blodigt-slagsmal-i-cellen/

Sådana händelser är givetvis välkomna, synd att kräken inte gjorde slut på kräket.

Handlar slagsmålet om att han brutit mot någon fängelsekod, eller är det brottet han är dömd för, som är orsaken till prygeln?
Grattis Sverige- du får betala för allt!

Ni svenskar får vad ni förtjänar.
Citera
2026-09-27, 11:40
Medlem
Det finns lite heder kvar hos vissa brottslingar, man vill inte dela cell eller behöva se en terrorist som fegt körde ner 5 st människor där ett av offren vad ett flickebarn. Hoppas han får mer stryk.
Citera
2026-09-27, 11:49
Medlem
HBTKuks avatar
Bra. Han ska leva i skräck. Det önskade han ju på svenskarna.
Citera
2026-09-27, 11:56
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Peter Mangs, killen som sköt jordgubbens mamma och akilov var där så folk som absolut inte ens skulle klara sig på en vanlig ro avdelning

Hörde du hur snacket gick bland andra intagna om Akilov?
Citera
2026-09-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Det är anmärkningsvärt att fångvaktarna lägger sig i en konflikt med Akilov. Låt fångarna få lösa sina konflikter själva. De ska se till att fångarna inte rymmer eller ställe sattyg för samhllet utanför.

Interna konflikter mellan fångar är något de ska få reglera själva. Det är inte hela världen om Akilov bärs ut i bodybags, utan det är snarare en bonus för samhället.

Man får hoppas att Kriminalvården drar in på maten för Akilov i 2–3 månader, som kompensation för de sjukvårdsresurser han har tagit i anspråk, som vi skattebetalare får stå för.

Det är dags att införa privata fängelser i Sverige, så att sådana här odjur inte får kosta samhället sådana extrema belopp som de gör. I mitt Sverige sitter Akilov i en cell som har max 5 grader och som är 5 x 5 meter. Han lämnar aldrig cellen. En gång i månaden tar man brandslangen och hjälper Akilov med sin personliga hygien, och när hans anhöriga har satt in pengar på matkontot, minus 95 % i administrationsavgift, så får Akilov mat.

Wow. Du vill att Sverige ska vara ett skithålsland som Ryssland, Eritrea och Somalia.
Citera
2026-09-27, 12:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Han borde ha dömts till avrättning på öppet torg.

Where's the fun in that? Håll honom instängd förevigt. Eller - han kan få komma ut när han dör
Feet first.
Citera
2026-09-27, 12:21
Medlem
ThePaleHorses avatar
Jag säger som Lars Ekborg sa I sin monolog:
"Det är bara att bunta ihop och slå ihjäl bara,en får inte vara blödig int' "

Eller varför inte ge han straffet stegling&rådbråkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in