2026-09-27, 00:30
Medlem
Borde lagen inte ändras så att man får sitt straff av dommaren och inte de intagna?

I var och varannan tråd så läser man om att de intagna ska skipa rättvisa, men det är väl inte deras jobb?

Något är helt galet med rättsväsendet, finns väl ingen som tycker det fungerar i nuläget.

Borde göras en tracker på dommarna där man ser vilka dommare som ger woke straff och skapar cuck presedens. Borde inte vara så svårt att bygga. Hela rättsväsendets förtroende bygger på att dommarna gör sitt jobb och inte arbetar som aktivister. Allt är väl tillgängeligt på krim-fup etc.
Citera
2026-09-27, 00:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alltså jag skulle inte ha så jättemycket emot om de andra internerna snodde de godaste bitarna ur hans middag, pruttade honom i ansiktet och kallade honom för "terrorist", "barnamördare" mm varje dag. Låt honom komma ihåg varför han är internerad.

Lite som i Family Guy-memet:
-Good, good. That makes me happy.
Citera
2026-09-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Fan va generös du är då. I mitt Sverige sitter han i en 3x4m betongcell utan fönster med två andra mördare.
Det går också bra. Så länge de sitter i cellen 24 timmar om dygnet, har begränsad kontakt med omvärlden och de anhöriga betalar för maten, så är jag nöjd. I skyddsrummet om VPKs-kamrat Putin kommer på besök får man 0,75 m² per medborgare att vara på. Så det rimliga är att straffångar får 0,5 m² cellyta per fånge.

Ge varje fångvakt en bonus på 100 000:- skatefritt för varje självmord som sker ibland livstidsdömda fångar på anstalterna.
Senast redigerad av Svenne26 2026-09-27 kl. 01:21.
Citera
2026-09-27, 06:47
Medlem
Citat:
Fan va generös du är då. I mitt Sverige sitter han i en 3x4m betongcell utan fönster med två andra mördare.
Bättre o slänga ned dom i gruvhålet som afghanen slängde ner kvinnan som inte ville gifta sig med honom....det är för dyrt med fängelseplatser eller så matar de rovdjur med dom
Citera
2026-09-27, 08:12
Medlem