2026-09-26, 19:22
Medlem
Panzeradlers avatar
Under flertalet år har jag stört mig på att så många fotbollspelare låter som nyanlända efter sin första SFI-klass. Ta John Guidetti, Viktor Gyökeres och Alexander Isak som exempel. Isak är från Solna, Ulriksdal. Viktor är från Hägersten och hans pappa heter Stefan. Guidetti är även han stockholmare. Den enda av ovan som inte har föräldrar födda i Sverige är Isak.

På damsidan låter varken Marija Banusi eller Kosovare Asllani som orten babbar.

Varför tenderar män till att vilja prata på ett sätt som är förknippat med patrask?
Citera
2026-09-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Under flertalet år har jag stört mig på att så många fotbollspelare låter som nyanlända efter sin första SFI-klass. Ta John Guidetti, Viktor Gyökeres och Alexander Isak som exempel. Isak är från Solna, Ulriksdal. Viktor är från Hägersten och hans pappa heter Stefan. Guidetti är även han stockholmare. Den enda av ovan som inte har föräldrar födda i Sverige är Isak.

Varför tenderar män till att vilja prata på ett sätt som är förknippat med patrask?

Isak känns ändå som att han pratar ”naturlig” svenska med brytning utifrån det sammanhang han växt upp i. Guidetti låter ju sanslöst fånig när han öppnar munnen.
Citera
2026-09-26, 20:30
Medlem
SvettigArabs avatar
Svenskar som pratar "orten-svenska" är brutalt pinsamma. John Guidetti är brutalt pinsam
Citera
2026-09-26, 20:37
Medlem
Pedris avatar
Det värsta är att flera har ändrat till brytning i vuxen ålder. Jag hörde ett klipp där jämför hur de pratade när de precis kommit fram och nu. Ludwig Augustinsson var en av de skyldiga har jag för mig, började bryta vid 27 års ålder.

Hela det moderna landslaget och dess följare som konstant hypar upp det är vedervärdiga.
Citera
2026-09-26, 22:07
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler

Dom har låg iq och stort bekräftelsebehov.
Därav ortensvenskan.

Case closed.
Citera
2026-09-26, 22:17
Medlem
En grej jag funderat på tex "orten-norska" eller "orten-tyska" finns det ens?

Kan inte minnas en interjvu med norskblatte som bryter?
Citera
2026-09-26, 22:33
Medlem
Kuruppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackadAvBrock

På B svarar vi drottning Silvia, på A vet vi inte.

Grejen är att norbaggar och tyskar inte bor i Orten.
Citera
2026-09-27, 09:17
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Dom har låg iq och stort bekräftelsebehov.
Därav ortensvenskan.

Case closed.

Lågt IQ och stort bekräftelsebehov är ingen bra kombination. Dags att förbjuda ortensvenskan en gång för alla.
Citera
2026-09-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackadAvBrock

Kebanorska, och ja invandrare i Tyskland bryter också.
Citera
2026-09-27, 11:34
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Fotboll är en orten sport.. så det är en del ut av deras image.
Citera
2026-09-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Isak känns ändå som att han pratar ”naturlig” svenska med brytning utifrån det sammanhang han växt upp i. Guidetti låter ju sanslöst fånig när han öppnar munnen.
Ja men det hör till deras spelstil kanske. Spelspråk. De talar I en tunga. De har kommit överens om det.
Det kan låta annorlunda vid intervjuer. Vissa är tystare i laget som Isak kanske talar på annat sätt. Olika förmågor.
Citera
2026-09-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Fotboll är en orten sport.. så det är en del ut av deras image.
Öken sport. Eller träsk? Träsksport.
Assyrierna som härstammar från ökenthugs tog över Babylon och damaskus med sina mafiaskallar.

Samma fenomen.
Det går fram och tillbaka som vågor.
Senast redigerad av Blackfiskarn 2026-09-27 kl. 12:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in