2026-09-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det finns bara det dom redan har och det kommer inte upp nya källor helt magiskt ur marken.

Och hur menar du med beror på vad gängen kommer att syssla med?
Nu sysslar de gängkriminella med annat än bara droger, som utpressning och åldringsbedrägerier, och de kan garanterat komma på annat som ger pengar.

Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram. Om en inkomstkälla försvinner, så kommer man att finna någon ny, och tvärt om. Tycker du att det är jättekonstigt?
Citera
2026-09-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu sysslar de gängkriminella med annat än bara droger, som utpressning och åldringsbedrägerier, och de kan garanterat komma på annat som ger pengar.

Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram. Om en inkomstkälla försvinner, så kommer man att finna någon ny, och tvärt om. Tycker du att det är jättekonstigt?
Vi kanske ska förbjuda vattenmeloner så att kriminella kan ha det som inkomstkälla? Eller jag fattar inte ditt resonemang alls.
Citera
2026-09-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi kanske ska förbjuda vattenmeloner så att kriminella kan ha det som inkomstkälla? Eller jag fattar inte ditt resonemang alls.
Någon skrev att om vi legaliserar droger (antagligen cannabis) så kommer kriminaliteten att minska.

Jag tror inte det, jag tror att de som i dag lever på att langa cannabis kommer att finna andra inkomster.

Redan i dag förkommer en hel del utpressning med mera. Ganska troligt att det kommer att öka.

Tror inte att gängens behov av pengar kommer att minska bara för att vi legaliserar vissa droger.

Förstod du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Om staten legaliserar knark så har ingen som transporterar knark några mer pengar av det och hela ekonomin i det för dom blir super dålig.
Citera
2026-09-27, 09:55
Medlem
Citat:
Någon skrev att om vi legaliserar droger (antagligen cannabis) så kommer kriminaliteten att minska.

Jag tror inte det, jag tror att de som i dag lever på att langa cannabis kommer att finna andra inkomster.

Redan i dag förkommer en hel del utpressning med mera. Ganska troligt att det kommer att öka.

Tror inte att gängens behov av pengar kommer att minska bara för att vi legaliserar vissa droger.

Förstod du nu?
Fast det är ju ingen anledning att fortsätta ha något olagligt?
Citera
2026-09-27, 10:02
Medlem
Citat:

Du är en sådan idiot att man blir förvånad...
Först säger du att gängen redan har andra inkomstkällor än narkotikan för att i andra vändan påstå att gängen kommer skapa nya marknader dom inte redan har för att kompensera narkotikamarknaden.

Är du hög?
Citera
2026-09-27, 10:04
Medlem
Citat:

Förstod du nu?
Minska betyder inte att man tar bort något helt, lilla vän.
Citera
2026-09-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det är ju ingen anledning att fortsätta ha något olagligt?
Har jag sagt det?
Citera
2026-09-27, 10:12
Medlem
Citat:
Minska betyder inte att man tar bort något helt, lilla vän.
Läste du ens vad jag skrev?
Citera
2026-09-27, 10:17
Medlem
Citat:
Du är en sådan idiot att man blir förvånad...
Först säger du att gängen redan har andra inkomstkällor än narkotikan för att i andra vändan påstå att gängen kommer skapa nya marknader dom inte redan har för att kompensera narkotikamarknaden.

Är du hög?
Jag säger att gängen i dag har diverse inkomstkällor, och att dessa kommer att öka om någon av deras andra inkomstkällor försvinner.

Tycker du att det är jättesvårt att förstå?

Om man tar bort knarkförsäljningen så tar man till annat. För mig är det självklart, men du fixar inte riktigt det?
Citera
2026-09-27, 10:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag säger att gängen i dag har diverse inkomstkällor, och att dessa kommer att öka om någon av deras andra inkomstkällor försvinner.

Tycker du att det är jättesvårt att förstå?

Om man tar bort knarkförsäljningen så tar man till annat. För mig är det självklart, men du fixar inte riktigt det?
Ja självklart är det då

Försvinner en inkomst letas en annan upp eller vidareutveckla någon annan

I dag är det nästan inga rån, man sitter och hackar folks bankkonton i stället och kommer över pengar från personer och företag utan att behöva anstränga sig, sätta ut varor på nätet som folk förskottsbetalar men skickar inget som exempel

Dom är påhittiga och dom får in pengarna på annat
Citera
2026-09-27, 11:13
Medlem
Citat:
Och du tror då att knarklangarna inte kan komma på andra inkomstkällor?

Pengar ska in, hur spelar ingen roll.

Nej, det kan de inte. De inkomstkällorna som de kan komma på utnyttjar dom redan nu med ekonomiskt stöd från narkotikahandeln.

Det är som du säger. Pengar skall in, så varför skulle de inte ta in de inkomstkällor du tänker på?
Citera
2026-09-27, 11:16
Medlem
Citat:
Har jag sagt det?
Legalisera droger är topic. Vad diskuterar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in