2026-09-26, 23:37
Medlem
Har han aspberger?
Citera
2026-09-26, 23:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En riktigt psykopat med andra ord. Ser vi ju med hans nya fanboys att han fortsatt har detta i sig. Lura skjortan av folk. Var dock som sagt lite kul i UG när man såg ibland att hans självbild och fasad ramnade något. Men han är ju en av dessa. Ger man honom lillfingret tar han hela handen.

Jo jag vill gärna få mer av honom. Lite som Donald Trump. Saker som inte förväntas händer.

Men blir ju lite skruvat när dom dessutom sitter på en sådan makt.

Men va fan, lite turbulens får oss ju att leva.

Jag är Team Money Man här.
Citera
2026-09-26, 23:49
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har han aspberger?

Mycket möjligt men vem ska svara?

Sylvass inom sitt område.
Citera
2026-09-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Mycket möjligt men vem ska svara?

Sylvass inom sitt område.

Man känner igen dem om man har själv
(Som mig)
Han borde gå ut med det
Och få mer sympati
Citera
2026-09-27, 00:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Man känner igen dem om man har själv
(Som mig)
Han borde gå ut med det
Och få mer sympati

Kunde själv inte bry mig mindre. Men ifall han eller andra har så är han ju såklart en positiv anledning till autism.

I varje fall min mening.

Jag tror han har. Ifall det spelar någon roll.

(Han verkar dock inte vara typen som bryr sig om vad andra tycker därför han är ganska tvärtom. Det jag gillar personligen.)
Citera
2026-09-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Hade de 100 miljonerna gått till någon annan, så hade ingen blivit dömd. Och där failar din uppfattning om "hederlighet". Vi lever i en marknadsekonomi. Så länge kunden tjänar pengar finns ingen anledning att prata om ohederlighet. Kunden är fri att välja annan förvaltare.

Så bra då din slappa mutta. Dra din ohyggligt pinsamma härledning för hovrätten och HD som dömde Ernstberger enligt svensk lag. Du får väl uppfinna något eget land som passar din hemsnickrade jurisdiktion. Du hade säkert haft samma korkade uppfattning om du torskat ditt kapital till Allra och Ernstbergers privata ficka.
Citera
2026-09-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Kunde själv inte bry mig mindre. Men ifall han eller andra har så är han ju såklart en positiv anledning till autism.

I varje fall min mening.

Jag tror han har. Ifall det spelar någon roll.

(Han verkar dock inte vara typen som bryr sig om vad andra tycker därför han är ganska tvärtom. Det jag gillar personligen.)
Och precis så fungerar en autist
Citera
2026-09-27, 00:08
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Och precis så fungerar en autist

Så kan det vara. Hail autism... Then.
Citera
2026-09-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur många barn har pappa jan o med vilka - dvs ålder o alex syskon eller halvsyskon
Hittar bara Edward. Alexander nämner inte heller några fler i boken.
Det verkar dock ha varit minst ytterligare en kvinna skriven hos Jan mellan skilsmässan 2000 och nuvarande fru.

Sen har ju 1,7% av befolkningen annan pappa än de tror. Bland dessa kommer nog många från överklassen.
Citera
2026-09-27, 06:51
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
SD kommer att förlora enormt på att välkomna sådana här kriminella killar i sina kretsar.

Det finns inget hedervärt i Ernstberger.
Ta från de fattiga och ge till de rika. Ingen vidare Robin Hood.

SD som vill framstå som ett parti som värnar om pensionärernas hälsa (nästan gratis tandvård) och som heroiskt har kämpat mot marknadshyrorna i storstäderna.

Kommer Ernstberger att representera SD kommer samtidigt SD:s väljare att fly som raketer åt alla håll.

Jimmie har i alla intervjuer velat framstå som hederlig och ärlig. Ernstberger kommer att sänka SD och Jimmie som en bomb.

Har Ernstberger någon direkt koppling till SD utöver kopplingen till hangarounden Jan Emanuel?
Citera
2026-09-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Så bra då din slappa mutta. Dra din ohyggligt pinsamma härledning för hovrätten och HD som dömde Ernstberger enligt svensk lag. Du får väl uppfinna något eget land som passar din hemsnickrade jurisdiktion. Du hade säkert haft samma korkade uppfattning om du torskat ditt kapital till Allra och Ernstbergers privata ficka.

HD har inte dömt i detta mål. HD gav inte
prövningstillstånd så Hovrättens dom blev gällande.
Citera
2026-09-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du förstå inte hur rättsväsendet fungerar. Det sitter jurister i rätterna och dömer. Deras uppgift är inte att förstå ekonomiska upplägg eller att avgöra uppsåt eller transaktioners egentliga syfte. De gör godtyckliga bedömningar kring detta precis som pöbeln. De är däremot mer kompetenta jurister och det är bara därför de sitter i hovrätten.

Brotten AE dömdes för var uppsåtsbrott. Hovrätten kan omöjligen avgöra om uppsåtet har varit att sko sig på sparares bekostnad (dvs bedra och stjäla till skada för spararna) utan hänsyn till spararna, eller att öka egna marginaler för att ta rimligt betalt för sin förmåga att generera avkastning till sparare.

Hade spararna lidit ekonomisk förlust p.g.a affärerna så hade det varit en annan sak.

Pensionsspararna har inte förlorat ngt enligt dig - men nu betalas 48milj tillbaka till dem.. 🙄🤔

”86 000 pensionssparare får tillbaka totalt 48 miljoner kronor efter att ha berövats delar av sin pension i Allrahärvan.
Pengarna, som berövades spararna och pensionärerna 2012, kommer att sättas in på deras premiepensionskonton.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in