2026-09-26, 18:08
Medlem
Solviuss avatar
Det kan se ut som om saken her skal ordne seg ved å forvirre folk, dvs som noen over nevnte, kaste inn flest mulig og verst mulige.

Personlig tror jeg fint lite på denne Iraneren som et sted mellom 50 og 100 000 andre passerte Sloraveien 4 med bil den dagen på den tett trafikkerte veien ikke langt unna huset. Og at de skal vinne tid med å trekke ham og denne svensken inn i et årelangt sirkus.

De med svært god hukommelse vil kunne huske at jeg sa dette kom til å skje.

At politiet ville til slutt nærmest bare ta noen random med litt skitt i papirene og hive seg over dem med en dårlig sak som klistres opp mot andre saker, slik at vi skal se bad guy med modus operandi.

Likeledes sa jeg også at TH ville slippe fri etter varetekten og så renvaskes som bare rakkern.

Så tenker jeg at vi nå kan se frem til noen år med en slags saks parodi hvor politiet kjører på med en slags Kafka sak i all den tid det i det minste ser ut til at de evner å få til noe som helst.

Å så gjentar jeg gjerne at drapet i mine øyne skjedde dagen før og at liket var fjernet i de tidlige morgentimene og at de siste livstegn er fake.

Politiet vil aldri innrømme å ha blitt så lurt. De vil heller dø.
Citera
2026-09-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men det er veldig rart for dette navnet og relasjonen til yngste datter var oppe i tråden allerede i 2019 eller 2020.
Og hvem er denne torpedoen?
Citera
2026-09-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Men er det ikke noen som syntes det er rart at dem nå etter så mange år plutselig går ut med først en 59 åring som er siktet, også plutselig skal dem liksom avsløre denne andre eks torpedoen som også hadde nært forhold til en nær bekjent av AEH? Høres ihvertfall veldig rart ut at politiet i løpet av såpass mange år først nå forteller om en person såpass nærme familien. Og ifølge politiet selv er eks torpedoen kjent som en voldsutøver, greit nok men høres jo ikke helt ut som en type som har impulskontrollen på plass. Oppdraget er utført av visse profesjonelle folk. Så at dem hiver inn flere eks amatører i saken er jo bare surr.

Dagbladet legger frem informasjon om straffedømt eks-torpedos tidligere intime forhold til HHB2, og politiet svarer:
- Dette kan vi ikke kommentere nærmere av hensyn til etterforskningen, svarer politiadvokat Lisbeth Ravlo Backe i en e-post.
Svaret skaper inntrykk av at eks-torpedoen er under etterforskning av politiet.

Videre skriver Dagbladet.
Eks-torpedoen er ikke siktet for noe i saken. Men Dagbladet vet at politiet har gjort undersøkelser rundt ham. Eks-torpedoen kan knyttes også til andre personer som har vært på politiets radar i saken, får Dagbladet opplyst.

Spesielt gjelder dette undersøkelsene politiet har gjort rundt «kryptosporet» - de 1,3 millionene Tom Hagen i 2019 betalte i kryptovalutaen monero, i et forsøk på å løse saken.
Det var vel 1,3 millioner Euro omregnet til Monero på betalingsdagen, altså ca 13 millioner NOK, i juli 2019.

Eks-torpedoen og andre personer knyttet til han, skal ifølge Dagbladet ha vært etterforsket i forbindelse med kryptorigget.

Eks-torpedoen flyttet til Gibraltar for flere år siden. Var han i Norge i oktober 2018.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det Dagbladet skriver i dag.
Citera
2026-09-26, 18:43
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dagbladet legger frem informasjon om straffedømt eks-torpedos tidligere intime forhold til HHB2, og politiet svarer:
- Dette kan vi ikke kommentere nærmere av hensyn til etterforskningen, svarer politiadvokat Lisbeth Ravlo Backe i en e-post.
Svaret skaper inntrykk av at eks-torpedoen er under etterforskning av politiet.

Videre skriver Dagbladet.
Eks-torpedoen er ikke siktet for noe i saken. Men Dagbladet vet at politiet har gjort undersøkelser rundt ham. Eks-torpedoen kan knyttes også til andre personer som har vært på politiets radar i saken, får Dagbladet opplyst.

Spesielt gjelder dette undersøkelsene politiet har gjort rundt «kryptosporet» - de 1,3 millionene Tom Hagen i 2019 betalte i kryptovalutaen monero, i et forsøk på å løse saken.
Det var vel 1,3 millioner Euro omregnet til Monero på betalingsdagen, altså ca 13 millioner NOK, i juli 2019.

Eks-torpedoen og andre personer knyttet til han, skal ifølge Dagbladet ha vært etterforsket i forbindelse med kryptorigget.

Eks-torpedoen flyttet til Gibraltar for flere år siden. Var han i Norge i oktober 2018.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det Dagbladet skriver i dag.

Tenker at paralellt med at politiet har funnet frem til noen scapegoats i denne iraneren og svensken, skal TH også hvirvaskes ytterligere og da er det ingenting som fungerer bedre en å vekke den fake kidnappingen til live og spinne opp støvet rundt dette krypto opplegget.

Man trenger ikke anerkjenne kidnappingen eller tro på den, fordi straks du tror på noe kryptoplott, så tror du også på kidnappingen og det er jo det geniale med konseptet her.
Citera
2026-09-26, 18:54
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleJohan
Og hvem er denne torpedoen?

Mort1 N@rverud
Citera
2026-09-26, 18:56
Medlem
Monsens avatar
Hvorfor varslet ikke TH Hedd@ med familie etter å ha lest trusselbrevet? Det ville vært det første jeg hadde gjort. Fordi han visste at hun ikke var i fare? Jeg tror fortsatt dette er en bestilling fra TH …
Citera
2026-09-26, 19:43
Medlem
UF avsører: iraner i Sverige siktet for drapet på AEH
P@rviz Kianif@rd nekter straffeskyld, men han har langt kriminelt rulleblad.

Mens VG og Dagbladet har oppslag om en ny siktet i det som antas å være et drap på AEH, navngir de ikke den siktede.

Uten Filter vet at dette er snakk om iranske P@rviz Kianif@rd som har bodd mesteparten av livet sitt i Sverige. Uten Filter vet også at han har en tett forbindelse til den andre siktede i saken, multikriminelle Sh@rok Ez@zi, også fra Iran, som har drevet det meste av sin kriminelle virksomhet i Norge.

https://www.utenfilter.no/2026/09/26/uf-avsorer-iraner-i-sverige-siktet-for-drapet-pa-anne-elisabeth-hagen/

For de som vil vite mer om hva som foregår i det kriminelle miljø, kan det være lurt å sjekke det svenske nettstedet flashback.org som har interessante diskusjoner om hvem som kan stå bak et drap på AEH og hva motivene kan være.

I ettermiddag skrev Dagbladet artikkelen Torpedo hadde nær relasjon om at en av AEH nærmeste har hatt en nær relasjon til en beryktet torpedo.
Dagbladet kom selvfølgelig ikke med noen navn. Uten Filter vet hvem denne torpedoen er, og vi kommer snart med nye avsløringer. Uten Filter er Norges beste på å navngi kriminelle.
Senast redigerad av Rvp2020 2026-09-26 kl. 20:00.
Citera
2026-09-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Mort1 N@rverud

Är det han här:
https://www.facebook.com/MortenTheManiac/
Citera
2026-09-26, 21:24
Medlem
Det ser ut til at torpedo-artikkelen i Dagbladet bokstavelig talt torpederte diskusjonen rundt SE og PK.

Diskusjonen rundt GHH og hans tidligere bryter-karriere ble med til bunns den også.

Hva skjedde. Gikk piffen ut av tråden.

.
Citera
2026-09-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ut til at torpedo-artikkelen i Dagbladet bokstavelig talt torpederte diskusjonen rundt SE og PK.

Diskusjonen rundt GHH og hans tidligere bryter-karriere ble med til bunns den også.

Hva skjedde. Gikk piffen ut av tråden.

Er det tungt for deg å lese at TH, tråss for å være renvasket fra før, kommer lenger og lenger uttav det for hver dag som går?
Citera
2026-09-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det tungt for deg å lese at TH, tråss for å være renvasket fra før, kommer lenger og lenger uttav det for hver dag som går?

Hva er drapsmotivet da tror du?
Citera
2026-09-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Tenker at paralellt med at politiet har funnet frem til noen scapegoats i denne iraneren og svensken, skal TH også hvirvaskes ytterligere og da er det ingenting som fungerer bedre en å vekke den fake kidnappingen til live og spinne opp støvet rundt dette krypto opplegget.

Man trenger ikke anerkjenne kidnappingen eller tro på den, fordi straks du tror på noe kryptoplott, så tror du også på kidnappingen og det er jo det geniale med konseptet her.

Kryptorigget finnes. Det nytter ikke å benekte realitetene.

Noen har brukt tid og penger på å lage et opplegg der de kunne kreve løsepenger utbetalt til en usporbar Monero-konto.

Spørsmålet er hvorfor kryptorigget ble laget. Ble det laget for å fingere en bortføring, for å dekke over drap på Anne-Elisabeth. Eller ble det laget for å bortføre Anne-Elisabeth og kreve løsepenger for henne.

Politiets tilnærming er å forsøke å finne ut hvem som laget kryptorigget. Uavhengig av hensikten bak.

Så rasjonelt og logisk som det er mulig å få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in