2026-09-26, 12:56
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo men den fanns inte här.

Det vet inte du.

Nu måste jag ta paus från dumheterna här känner jag.
Citera
2026-09-26, 12:57
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Det vet inte du.

De visade aldrig på någon omsorgsbrist.

Tvärtom.

Det visar att socialen får ta barn ifrån familjen utan skälig grund till det. Absurt.
Citera
2026-09-26, 12:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jo men den fanns inte här. Och även om den fanns hos mamman så borde soc utrett pappan. Men det struntade de i? Varför? För att pappan svarade fel på MbP-förhöret med honom och höll inte med om att Victoria skulle vilja skada Elsa.

Omsorgsbristen var en omskrivning för MbP för att få igenom LVU i domstol. Elsa behandlades precis som om mamman faktiskt hade MbP och var totalt livsfarlig för Elsa.
Citat:
Bara om det faktiskt finns en omsorgsbrist. Den fanns inte här. Soc struntade i att utreda pappan. De bara kom och tog Elsa och behandlade henne som om mamman var livsfarlig.

Det är just det ni inte fattar. Sjukt att ni inte gjort det ännu givet allt som kommit fram de senaste månaderna.
Citat:
Inte skyldig polisiärt.. men ändå skyldig. Otroligt doktorn. Du hade trivts bra i DDR du.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
De visade aldrig på någon omsorgsbrist.

Tvärtom.

Det visar att socialen får ta barn ifrån familjen utan skälig grund till det. Absurt.
Omsorgsbristen var av allt att döma en omskrivning för någon som resonerar som du.
Citera
2026-09-26, 12:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det vet inte du.

Jo jag vet faktiskt det eftersom jag läst Ensolution-utredningen, Lex Sarah-anmälningarna, lyssnat på kalibers reportage och vad visselblåsaren sagt.

Du behöver nog ta paus från dina egna dumheter då detta fortfarande är under utredning.
Citera
2026-09-26, 13:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Omsorgsbristen var av allt att döma en omskrivning för någon som resonerar som du.
jaha så Ensolution utredaren också?

På vilket sätt hade Elsas pappa utsatt henne för "omsorgsbrist"? Han utreddes ju inte ens enligt Ensolutionutredningen.
Citera
2026-09-26, 13:01
Medlem
Citat:
Jo jag vet faktiskt det eftersom jag läst Ensolution-utredningen, Lex Sarah-anmälningarna, lyssnat på kalibers reportage och vad visselblåsaren sagt.

Du behöver nog ta paus från dina egna dumheter då detta fortfarande är under utredning.

Ingen av dessa källor ger objektiva bevis på att LVU enligt omsorgsbrist inte var motiverat.
Citera
2026-09-26, 13:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu kommer du åter med rena spekulationer som du framför som bevis.

Jag kan resonera kring detta och visa varför den bild du presenterar inte håller rent medicinskt. Men detta förutsätter att jag använder källor som jag enligt dig inte går att använda.

Eller jo, förresten, intervjun med LE dög ju som källa enligt dig. Men där plockar du friskt och ignorerar resten.

Det är du som klipper och klistrar i dina källor. Läs hela Ensolutionutredningen någon gång så fattar du kanske bättre.. men jag har nog gett upp hoppet för dig

För enligt dig kan vården och soc aldrig ha fel.
Citera
2026-09-26, 13:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ingen av dessa källor ger objektiva bevis på att LVU enligt omsorgsbrist inte var motiverat.
Det är för att du inte läser hela texten utan klipper och klistrar för att det ska gå ihop i din hjärna att vården och soc aldrig gjort fel.

Men det stämmer ju inte..

för annars hade de väl inte startat interna utredningar, köpt ut chefer och Lex Sarah-anmält sig själva internt?
Citera
2026-09-26, 13:04
Medlem
Citat:
Det är för att du inte läser hela texten utan klipper och klistrar för att det ska gå ihop i din hjärna att vården och soc aldrig gjort fel.

Men det stämmer ju inte..

för annars hade de väl inte startat interna utredningar, köpt ut chefer och Lex Sarah-anmält sig själva internt?

Ingen har Lex Sarah anmält.

Resten har redan kommenterats femton gånger bara idag så det lämnar jag därhän.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
På vilket sätt är det bevisat att pappan hade "omsorgsbrist"? Har du ens läst i domarna vad som står där om honom?

Det är en helt bisarr kafkaprocess han utsattes för.
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
LVU var aldrig motiverat. De visade aldrig på det.

De stämpla bara igenom det. Det är vad som gör detta till en rättsskandal.

Med hjälp av Centrum för rättvisa har Victoria Thorstensson och Joacim Wiking nu valt att anmäla Förvaltningsrätten i Karlstad och Kammarrätten i Göteborg till Justitieombudsmannen (JO) för deras bristande hantering av ärendet.

I anmälan, som lämnades in till JO under tisdagen den 30 juni 2026, skriver föräldrarna att domstolarna förtjänar kritik för att de misslyckats med att tillgodose grundläggande rättssäkerhetsgarantier i lagen. De menar att ett stort mått av lidande för dem och deras dotter hade kunnat undvikas om domstolarna hade gjort den prövning som lagen kräver i deras fall.

– Domstolarna har svikit Elsa. De har utsatt henne för några av de mest traumatiska ingreppen som lagboken tillåter – helt i onödan och utan tydlig motivering. Det är fullständigt oacceptabelt, säger Alexandra Loyd.

https://centrumforrattvisa.se/domstolar-jo-anmals-i-fallet-elsa/
Citera
2026-09-26, 13:06
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ingen har Lex Sarah anmält.

Resten har redan kommenterats femton gånger bara idag så det lämnar jag därhän.
Jo. Arbetarna har anmält CHT enligt lex sarah.

Tillbaka på ordbemärkelse ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in