2026-09-26, 11:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Dom som sitter och ljuger i intervjuer kommer nog vara dom minst trovärdiga.

Syftar du på Turek eller Candace?
Citera
2026-09-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Syftar du på Turek eller Candace?
Turek. Candace har väl inget med mordet att göra?
Citera
2026-09-26, 12:00
Medlem
Fantens avatar
Jag tror inte att Turek ljuger. Jag tror att han inte kommer ihåg. Som värst far han alltså med osanning - men jag tror inte att jag ljuger för att blanda bort korten eller något liknande. Att människans minne är ökänt dåligt är inga som helst nyheter.
Citera
2026-09-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är UVU så det är de som avgör vad som får grävas upp.
"A contractor interviewed on a podcast described being called on a Sunday and said coordinators told him “the governor and the FBI said they want this by Monday,” a claim that, if true, points to pressure from high-level actors to accelerate the work; however, that is the contractor’s account reported by the citizen-led compilation and is not independently corroborated in the provided mainstream reports."

Ingen verkar veta vem som beordrade att marken skulle grävas upp.
Citera
2026-09-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tror inte att Turek ljuger. Jag tror att han inte kommer ihåg. Som värst far han alltså med osanning - men jag tror inte att jag ljuger för att blanda bort korten eller något liknande. Att människans minne är ökänt dåligt är inga som helst nyheter.
Du tänker att Turek berättar denna målande historia om halsbandet trots att han inte kommer ihåg den?
Citera
2026-09-26, 12:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du tänker att Turek berättar denna målande historia om halsbandet trots att han inte kommer ihåg den?
Tror du att polisen räknade med att de skulle hitta nåt på halsbandet som kunde leda dom till en gärningsman som sköt Kirk på hundra meters avstånd?
Citera
2026-09-26, 12:57
Medlem
Citat:
Tror du att polisen räknade med att de skulle hitta nåt på halsbandet som kunde leda dom till en gärningsman som sköt Kirk på hundra meters avstånd?
Om dom övervägde möjligheten med en liten sprängladdning så räknade dom med att hitta spår på halsbandet ja. Joe Kent skulle säkert ha kollat upp det om han hade fått...
Citera
2026-09-26, 13:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Om dom övervägde möjligheten med en liten sprängladdning så räknade dom med att hitta spår på halsbandet ja. Joe Kent skulle säkert ha kollat upp det om han hade fått...
Inte ens du kan väl tro att polisen skulle misstänka nåt som de aldrig hört talas om, aldrig sett eller ens tror skulle fungera när alla på plats säger att Kirk blev skjuten av en snubbe på ett tak hundra meter från Kirks position?
Citera
2026-09-26, 13:55
Medlem
Citat:
Inte ens du kan väl tro att polisen skulle misstänka nåt som de aldrig hört talas om, aldrig sett eller ens tror skulle fungera när alla på plats säger att Kirk blev skjuten av en snubbe på ett tak hundra meter från Kirks position?
Jag vet bara att polisen begärde att få halsbandet och Frank Turek sa Nej det kan du glömma! Enligt Tureks egna berättelse.
Citera
2026-09-26, 14:09
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag vet bara att polisen begärde att få halsbandet och Frank Turek sa Nej det kan du glömma! Enligt Tureks egna berättelse.
Fast eftersom de visste att det var en skytt på hundra meters avstånd så hade halsbandet inget värde, så vad Frank Turek säger har ingen betydelse för polisen hade inget intresse av halsbandet.

Hade Kirk blivit dödad i en närstående och gärningsmannen var okänd skulle halsbandet kanske vara intressant eftersom det isåfall skulle kunna finnas DNA på det.

Och en annan sak,om det var så att de misstänkte en exploderande mikrofon så hade de Kirks kropp att undersöka så halsbandet är ointressant även då.
Citera
2026-09-26, 14:14
Medlem
Citat:
Fast eftersom de visste att det var en skytt på hundra meters avstånd så hade halsbandet inget värde, så vad Frank Turek säger har ingen betydelse för polisen hade inget intresse av halsbandet.

Hade Kirk blivit dödad i en närstående och gärningsmannen var okänd skulle halsbandet kanske vara intressant eftersom det isåfall skulle kunna finnas DNA på det.

Och en annan sak,om det var så att de misstänkte en exploderande mikrofon så hade de Kirks kropp att undersöka så halsbandet är ointressant även då.
Så enligt dig talade Turek sanning när han berättade att han vägrade ge en polis halsbandet trots att polisen sa att han skulle ge honom det?
Citera
2026-09-26, 14:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Så enligt dig talade Turek sanning när han berättade att han vägrade ge en polis halsbandet trots att polisen sa att han skulle ge honom det?
Turek är ointressant. Oavsett vad Turek säger så är halsbandet ointressant både i skytt scenariot och i exploderande mikrofon scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in