2026-09-26, 09:24
Medlem
Persimååns avatar
Nu förstår man hur mycket S styr aftonbladet. Jag har inte förstått att det var såhär illa.
När Vänstern gick ut och hotade med att rösta igenom Norlén som talman har nyheten om valfusk försvunnit helt från förstasidan, medan andra nyhetssajter fortfarande skriver om det. Till och med SVT.

Vad har ni andra för syn på detta?
Citera
2026-09-26, 09:28
Medlem
Mullrets avatar
AB är dårarnas megafon.

Undvikes till varje pris om man inte vill bli hjärntvättad.
Citera
2026-09-26, 09:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Aftonbladet är en skittidning och lämnade den sidan helt nu när man måste godkänna massa skit för att slippa betala.
Jag gick över till expressen som också är mer höger men som än så länge inte gjort samma skit som aftonbladet.

Båda sidorna är fortfarande rätt dåliga ska sägas men man får ett övergripande koll på nyheterna och sånt man tycker är intressant får man kolla på andra sidor om.
Citera
2026-09-26, 09:34
Moderator
Chantres avatar
AB är ju oberoende socialdemokratisk.

Klart att de då gör allt för att bereda vägen för sossarna och inta något annat parti.

(Vad har detta med politik utrikes att göra?)
Citera
2026-09-26, 09:38
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
AB är ju oberoende socialdemokratisk.

Klart att de då gör allt för att bereda vägen för sossarna och inta något annat parti.

(Vad har detta med politik utrikes att göra?)
Jag la den fel, eller gjorde jag egentligen det?

Vönstern har större intressen utomlands än Sverige som land, tyvärr.
Citera
2026-09-26, 09:41
Medlem
Citat:
"Oberoende socialdemokratisk" är den formulering Aftonbladet använder för sin ledarsida – inte för tidningen som helhet.

Citat:
LO (som äger 9 %) har vetorätt över tillsättningen av den politiske chefredaktören, men har inget inflytande över journalistiken.
Den politiska chefredaktören Anders Lindberg har själv arbetat för Socialdemokraterna (partikansli, riksdagens försvarsutskott, utrikesminister Laila Freivalds) innan han började på Aftonbladet 2010.

...
Citera
2026-09-26, 10:27
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Oberoende socialdemokratisk.
Ungefär som att en alkolist kan dricka lite vad som helst för att bli full.
Citera
2026-09-26, 10:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Jävla tjat hela tiden överallt på nätet om Aftonbladet som den värsta tidningen i mannaminne. Är den verkligen så hemsk????
Citera
2026-09-26, 11:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jävla tjat hela tiden överallt på nätet om Aftonbladet som den värsta tidningen i mannaminne. Är den verkligen så hemsk????
Ja många verkar vara rädda för att kolla vad de skriver, det finns tom de som tror att man blir hjärntvättad om man klickar in sig där. Själv är jag inte rädd för någon media då jag genom att läsa de flesta media är bra på källkritik
Citera
2026-09-26, 11:21
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin

Ja den är hemsk men det beror på att den fortfarande har en riktigt brun historia i sina källarvalv. Judehatet visar sig sent på nätterna då deras gamla murvlar hasar runt som osaliga gastar och väser Sieg Heil.
Citera
2026-09-26, 11:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja många verkar vara rädda för att kolla vad de skriver, det finns tom de som tror att man blir hjärntvättad om man klickar in sig där. Själv är jag inte rädd för någon media då jag genom att läsa de flesta media är bra på källkritik

Själv har jag inte besökt Aftonbladets hemsida nästan en enda gång på minst 15 år, men med tanke på allt skit som skrivs så börjar jag att bli mer och mer nyfiken på vad där skrivs egentligen, borde ju vara en utomordentligt speciell sajt och tidning om den nu har en sådan enormt stark strålglans på sina läsare. Om det nu är så att man verkligen skall undvika att överhuvudtaget besöka vissa sidor eller att man verkligen skall aktivt och kategoriskt helt sonika bara måste ignorera vissa tidningar eller nyhetskanaler, då blir det ju samma sak åt båda hållen, den som bara uppmanar andra att ha öppet sinne och läsa den egna versionen av verkligheten men på samma gång själv totalt undviker att göra detsamma gentemot andra, blir det inte lite motsägelsefullt?

Det blir som Jehovas Vittnen som tolkar omvärldens ovilja att läsa Vakttornet som ett tecken på inskränkthet och undvikande av att vilja ta del av sanning och nya vyer på samma gång som de själva uppmanar sina egna medlemmar att helt ignorera omvärldens tidningar och mediakanaler.
Citera
2026-09-26, 11:27
Moderator
oilslicks avatar
Hur den här tråden hamnade i PU är en gåta.

*Låst

/Moderator

EDIT: Kollar om en eventuell flytt.
Senast redigerad av oilslick 2026-09-26 kl. 11:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in