Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Ja många verkar vara rädda för att kolla vad de skriver, det finns tom de som tror att man blir hjärntvättad om man klickar in sig där. Själv är jag inte rädd för någon media då jag genom att läsa de flesta media är bra på källkritik
Själv har jag inte besökt Aftonbladets hemsida nästan en enda gång på minst 15 år, men med tanke på allt skit som skrivs så börjar jag att bli mer och mer nyfiken på vad där skrivs egentligen, borde ju vara en utomordentligt speciell sajt och tidning om den nu har en sådan enormt stark strålglans på sina läsare. Om det nu är så att man verkligen skall undvika att överhuvudtaget besöka vissa sidor eller att man verkligen skall aktivt och kategoriskt helt sonika bara måste ignorera vissa tidningar eller nyhetskanaler, då blir det ju samma sak åt båda hållen, den som bara uppmanar andra att ha öppet sinne och läsa den egna versionen av verkligheten men på samma gång själv totalt undviker att göra detsamma gentemot andra, blir det inte lite motsägelsefullt?
Det blir som Jehovas Vittnen som tolkar omvärldens ovilja att läsa Vakttornet som ett tecken på inskränkthet och undvikande av att vilja ta del av sanning och nya vyer på samma gång som de själva uppmanar sina egna medlemmar att helt ignorera omvärldens tidningar och mediakanaler.