2026-09-26, 10:28
Medlem
Snart har dom hittat 647 som frivilligt har röstat på Ali. Röst 648 var hans egen. Så kan vi skicka Ebba och Wennström till Haag anklagade för försök att framkalla raskrig.
Citera
2026-09-26, 10:29
Medlem
Två styck svenska kvinnor som röstar på honom av vilken anledning vet vi inte men kul att den svenska mannen beskyller utländska kvinnan för att dessa val.

Han vågar inte stå upp emot sina egna kvinnor och ifrågasätta mer.

Tur att jag är bor i Spanien emellanåt så hoppas jag få jobb där och flytta
Citera
2026-09-26, 10:32
Medlem
argaangelicas avatar
Lovisa och Reike är modiga som står upp för rättvisa och mångfald. Rasism måste bekämpas!
Senast redigerad av argaangelica 2026-09-26 kl. 10:39.
Citera
2026-09-26, 10:36
Medlem
bulletproofsouls avatar
Sådana som det här paret är de som kommer att förlora mest på att somaliska unga män kommer in i Riksdagen.

Till att börja med så skiljer sig deras åsikter, agenda och fokus markant mot de vanliga etniska svenska vänsterpartisterna. De är såklart inte intresserade av homosexualitet, HBTQi frågor, woke i allmänhet, feminism, miljön och klimat osv. Deras sympatier och deras politiska åsikter ligger på helt andra områden.

För det andra så tappar V kompetens då halvkriminella skuldsatta unga män utan utbildning och med rejält bristfällig svenska tar plats i Riksdagen. De tappar i kompetens, kommunikationsförmåga åtminstone vad gäller svenska och även i förutsägbarhet och stabilitet. Det sista är inte nog så viktigt. Kommer dessa att följa partipiskan, kommer de att bli vildar, kommer de attlåta sig "köpas"?
Citera
2026-09-26, 10:37
Medlem
Skuggvarelses avatar
Själv känner jag att det är alldeles för få rasmedvetna etnonationalister representerade i riksdagen, både kvinnor och män. En klar fördel med dessa psykiskt sjuka kvinnor (både sexuellt störda och överviktiga) är att när de röstar på en ung muslimsk man från klankultur så röstar de faktiskt fram sunda goda värderingar som Sverige och Västvärlden i absolut moraliskt förfall behöver för att överleva. Det är givetvis mycket bättre med en klanmedlem från Afrikas horn än någon av de psykiskt sjuka tjockisarna själva fast de kommer ur den svenska myllan. Så fint och hedervärt av dom att också rösta in en man, vi vet alla att politiskt arbete är förbehållet män. Nu håller vi tummarna för att Vänsterpartiet med sin hyfsat vettiga utrikespolitik får en inrikespolitik som grundar sig på barnfamiljer och religion. Det behöver Sverige. Tack Lovisa och Reine från djupet av mitt nazistiska hjärta, tillsammans kan bygga en civilisation byggd på blut und boden.
Citera
2026-09-26, 10:38
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fullt rimlig förklaring som jag inte tror är någon efterhandkonstruktion. Tror att folk i Dalarna är hyfsat trötta på att bli förknippade med nassar eller åtminstone känna så. Resultatet blir därefter.

Älskar att se att det finns vettigt folk i världen.

🥰🙏🌈

Ovanstående rader hade du aldrig skrivit om kvinnorna hade röstat på en sverigedemokratisk politiker som anklagats för valfusk och misshandel av sin fru.

Av dina poster att döma är du dessutom en tydlig representant för vänstersidan vilket då tydligt manifesterar vänsterns grundläggande problematik.
Citera
2026-09-26, 10:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lovisa och Reike är modiga som står upp för rättvia och mångfald. Rasism måste bekämpas!

Frågan är om de som Lovisa och Reijke röstade för står för vad V anser är "rättvisa" och "mångfald"? Jag är inte alls övertygad om den saken
Citera
2026-09-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Nog för att jag tror att det finns vänsterpartister i Dalarna som kryssade Mohamed pga. hans namn... Men det här är nog en efterhandskonstruktion, ja. Ur artikeln i TS:
Det fanns en annan kandidat med samma bakgrund som kunde fått deras kryss av samma skäl, men de valde Ali för hans ålder. Många på listan var äldre.
Vilken kandidat skulle det vara? Vänsterpartiet: Namnvalsedel nr 0005 08706 - Dalarnas län:

1. Kajsa Fredholm, 64 år
2. Ida Friberg, 52 år
3. Emelie Larsson, 39 år
4. Patrik Liljeglöd, 47 år
5. Maja Gilbert-Westholm, 77 år
6. Ulf Bengtsson, 54 år
7. Pia Aronsson, 75 år
8. Jonas Fürtig-Hjerppe, 41 år
9. Mohamed Ali, 30 år
10. Johanna Magnusson, 45 år
11. Amanda Dalmans, 34 år
12. Ida Slagkämpe, 42 år
13. Fia Wikström, 61 år
14. Anita Hogeborn-Kullander, 78 år

-Vem skulle den andra kandidaten med samma bakgrund som Mohamed vara? Han är den enda som inte är född i Sverige med svenskt namn.

Pissjournalistik av statsfinansierade Expressen.

Haha! Skönt efternamn. ”Slagkämpe”? Också det en tjurflata?
Citera
2026-09-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fullt rimlig förklaring som jag inte tror är någon efterhandkonstruktion. Tror att folk i Dalarna är hyfsat trötta på att bli förknippade med nassar eller åtminstone känna så. Resultatet blir därefter.

Älskar att se att det finns vettigt folk i världen.

🥰🙏🌈

Om man är trött på "rassar" så röstar man väl inte på den som blivit utsatt. På samma sätt röstar man väl inte på våldtäktsoffer för att bli av med våldtäkter.
Citera
2026-09-26, 10:54
Medlem
Barentss avatar
Det är nog den värsta artikel jag läst i år.

Trådens titel borde vara "HBTQ-aktivister kommer fram som rasister och kryssar valsedel efter hudfärg och religion, början på ett klansamhälle?" så hade fler skrivit i tråden. För det är vad som hänt.

Resonemanget i artikeln är så ovanligt i media, och så heltäckande, att jag plötsligt har alla pusselbitar varför Sverige drevs i botten 2015, varför C låtsas vara ett Vänsterparti, varför det var förbjudet att tala om gängbrottslighet om man var justitieminister 2020, varför SD hatas. Allting obegripligt för mig som förnuftig höger-röstare.

Så här.

Detta är två rasister. Det enda som räknas när de, oberoende av varann, väljer riksdagskandidat är hans religion och hans hudfärg.

Detta förklarar Muhamed Alis många röster. Bara hans namn på valsedeln matchar dessa två kriterier, i övrigt hade dessa ingen som helst kunskap om honom. Det var alltså hans lyckodrag, det fanns ingen annan Muhammed i Borlänge på V:s valsedlar.

Enbart V- och MP-röstare uppvisar den naivitet som Lovisa och Reike har så detta är ett renodlat problem för dessa partier.

Som resultat av deras rasism så röstar de fram en människa som polisen granskat, som knappt är svensk, som aldrig betalat skatt och har stora skatteskulder som han inte tänker betala, som bor med skattefuskare och knarkare, som blivit asylmottagen men som ständigt reser hem till sitt land med okända finanser. Hur EXAKT ska han kunna göra Sverige bättre?

Tvärtom. Muhamed Ali är muslim och de hatar HBTQ och i Somalia hade Lovisa och Reike avrättats. Tänkte inte på det.

Vi andra "normala" människor funderar lite på vilka vi kryssar för, väljer någon som är extra ordentlig och duktig, gärna en svensk eftersom en svensk nog vet mest om Sverige och tänker mest likt en själv.

Det finns ingen moralisk skillnad i hur Lovisa och Reike väljer och hur de första nazisterna på 1930-talet skippade demokrater och röstade på Hitler. "Hitler verkar vara brottsbenägen men det är inget stort problem och hans sort är bara bra för Tyskland". Nej, hans sort var den sämsta tänkbara.

Problemet är HBTQ-bubblan. Om man befinner sig i den tillräckligt länge så slutar hjärnan tänka normala tankar och man letar ständigt i indoktrineringstermer och godhetstermer. Ingenting utom Mångfald betyder något.

Jag ser följdverkningar för Sverige efter denna artikel.

-samhället bör motarbeta HBTQ och andra bubbelsamhällen som sätter vissa människor före andra
-samhället bör minska mångfaldspolitik och gå tillbaka till politik där man uppmuntrar kvalitet och kompetens
-samhället bör motarbeta woke
-samhället bör utbilda svenskar i varför man röstar och varför demokrati är bra
-samhället bör avbryta experimentet med personval, det fungerar inte och utnyttjas av klanmänniskor
-klaner bör förbjudas
-partier får inte sätta upp vilka människor som helst på sina vallistor
Senast redigerad av Barents 2026-09-26 kl. 10:58.
Citera
2026-09-26, 10:54
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Ovanstående rader hade du aldrig skrivit om kvinnorna hade röstat på en sverigedemokratisk politiker som anklagats för valfusk och misshandel av sin fru.

Det får vi aldrig veta...

Citat:
Av dina poster att döma är du dessutom en tydlig representant för vänstersidan vilket då tydligt manifesterar vänsterns grundläggande problematik.

Nej, jag är ingen representant för nån "vänstersida" och tror inte på blockpolitik överhuvudtaget. 🙃

💖🙏🌈
Citera
2026-09-26, 10:58
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
De skulle vara intressant att låta ex-frun till Mohamed Ali komma till tals nu. Man borde låta henne möta dessa två ”Säter-patienter” för att berätta lite allmänt om muslimska unga män i Sverige med somalisk bakgrund och Mohamed Ali i synnerhet, samt vad han har gjort mot ex-frun och barnen.

Det är bedrövligt att såna är korkade människor inte förstår bättre.

Vilken exfru? Du förstår kanske inte men i den somaliska kulturen inkl diasporan i Väst så är somalier gifta i moskén men inte i den västerländska staten av olika skäl, ett är ekonomiskt och det kan man inte klandra dom för. Incitamenten att skilja sig eller inte alls gifta sig inom den västerländska statens kontrollaparat kan röra sig om tiotusentals kronor, det kan också röra sig om hyreskontrakt m.m. många svenskar hade gjort samma sak om skillnaderna var så extrema. Sen förekommer även polygami och är mannen enbart officiellt gift med en av fruarna kan det uppstå problem mellan klaner så det finns ett rätt rimligt rättviseperspektiv här. Jag har hyfsat god insyn i det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in