2026-09-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Precis! AE har skött alla korten rätt det är därför han blev friad till en början.

Lekmännen friade och de högre skolade juristerna i hovrätten synade Alexanders falska kort. Dömd rättvist, inte oskyldig ditt lilla helvete.
Citera
2026-09-26, 01:27
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kettleball
Nej han utförde brottet också.
Jasså. Så planeringen är beviset då?
Citera
2026-09-26, 02:01
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Lekmännen friade och de högre skolade juristerna i hovrätten synade Alexanders falska kort. Dömd rättvist, inte oskyldig ditt lilla helvete.
Berätta då varför du tycker att hovrättens dom är korrekt. Eller är du en liten sossefitta kanske?
Citera
2026-09-26, 02:01
Medlem
midvintermorkers avatar
Säkert många som hade velat knulla den där yuppien i duschen. Vem vet, fler tillfällen kanske ges
Citera
2026-09-26, 02:03
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Berätta då varför du tycker att hovrättens dom är korrekt. Eller är du en liten sossefitta kanske?

Vänta.. Är man sosse för att man inte tycker att någon likt Ernstberger ska få råna folk på deras besparingar?
Citera
2026-09-26, 02:06
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vänta.. Är man sosse för att man inte tycker att någon likt Ernstberger ska få råna folk på deras besparingar?
Nej. Du är enbart grinig på AE för att han lyckats tjäna pengar. Något som du troligtvis inte skulle lyckas med. Det är där skillnaden ligger.
Citera
2026-09-26, 02:10
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Nej. Du är enbart grinig på AE för att han lyckats tjäna pengar. Något som du troligtvis inte skulle lyckas med. Det är där skillnaden ligger.

Tjäna pengar på bedrägeri, som andra får bekosta? Nej, tack!

Jag är inte ett dugg emot ärligt företagande. Faktum är att jag uppmuntrar till det. Det skapar välstånd

Men visst, jag kan tjäna pengar på att låsa in dig i en källare, ta fram , sälja och munknulla dig varje dag samt sälja din morsa på blocket (hon lär bli svårsåld p.g.a. slöjan). Är jag Grisch då din jävla förlorare?

En dag med mig din söta lilla neger och du skulle vara 50kg hundmat och en grodmansdräkt 👌🫠
Senast redigerad av midvintermorker 2026-09-26 kl. 02:18.
Citera
2026-09-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Japp. Precis så. Enligt pöbeln.

Nej. Enligt hovrätten. Och det hela är dokumenterat och bevisat. Han har gjort det. Vilket är vad som är intressant.
Citera
2026-09-26, 08:16
Medlem
Kan inte förstå hur nån kan försvara AE? Jobbar i branschen och vid den tiden var det en officiell hemlighet hur Allra och andra PPM-scams dränerade fonderna på avkastning. Och spelar ingen roll om fondägarna inte förlorat några pengar absolut.
Citera
2026-09-26, 08:20
Medlem
Larasofts avatar
Ernstberger har uppenbart övat in svar kring upplägget, han har fått träning av sina coachande advokater. Han använder uttryck som han inte bottnar i. En annan taktik är att svara med en motfråga eller förlöjliga frågeställaren. Han delger inget kring sina tankar kring upplägget, han vidgår endast vad som bevisats. Kort sagt så beter han sig som en kriminell.
Citera
2026-09-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
SD tycker att han är en hedervärd medborgare
Citera
2026-09-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Har inte orkat titta igenom Uppdrag Gransknings dokumentär. Såvitt jag kan förstå handlar det om att Ernstberger i egenskap av VD på Allra styrt och ställt så att pensionsfonderna köpt såna där konstiga finansiella "produkter" till överpris via något listigt upplägg med mellanhänder mellan utfärdaren och fonden och att vinsterna från detta slussats ut till en firma i Dubai som Ernstbergers polare satt på. Sedan har pengarna återcirkulerats till Ernstberger personligen.

Skäligen simpelt bedrägeri som det inte är så mycket att orda om. Karln är rimligen skyldig som synden och ska tacka sin lyckliga stjärna för att han är en fri man efter fyra år som antagligen tillbringats på någon lättsammare direktörsanstalt.

Om någon borde hyllas som hjälte i detta sammanhang är det Småspararguiden med Patrick Siegbahn i spetsen som fattade misstankar och började granska Allra samt gjorde en polisanmälan.

Men om småkillarna som beundrar kriminella vill hylla någon pensionärsrånare, varför hyllar de Ernstberger och de tre andra som åkte fast och satt i fängelse? Varför inte
Evran Mersin och Mattias Bengtsson som fortfarande är på fri fot?

Jag förstår inte logiken 🤔

Är det coolt att sitta inne och få näringsförbud på 10år och behöva leva på 15.000kr/mån och vara beroende av sin fru/sina föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in