2026-09-25, 22:44
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Gällde väl framförallt de som fortsatte att tanka när tankmunstycket slår ifrån vid tankning?
Tänkte samma.
Citera
2026-09-25, 23:09
Medlem
svampdamps avatar
Marcus har verkligen gått ner sig. Från att vara politiskt kommentator på TV4 till att lära ut hur man ska tanka sin bil.
Citera
2026-09-25, 23:09
Medlem
Min märkesverkstad har sagt att det på min bil är OK att fylla till pumpen slår av automatisk vid full tank.
Man kan sedan att fylla på EN gång till, detta tills den slår ifrån igen.

Jag vet däremot att om man tankar fullt en varm sommardag med kallbensin från tankar under jord, så är det osmart.

När tanken är proppfull med kall bensin, värms den sedan upp av utetempen en varm dag, då expanderar bränslet och kan tryckas ut i kolkanistern som riskerar förstöras.

Kolkanistern innehåller aktivt kol?

Den är till för att ta hand om bensin ångorna som bildas i tanken, dessa är miljöovänliga om de släpps rakt ut i luften, så som äldre bilar var konstruerade.
Citera
2026-09-25, 23:35
Medlem
Vi som tanka fullt för 2 veckor sedan är dom stora vinnarna, förstår inte vem som ser annat.
Citera
2026-09-25, 23:48
Medlem
mr.Floppys avatar
Ok, så här ligger det förmodligen till: Detta var uppe i rysk media för ett tag sedan, när Ukraina sprängde raffinaderier som mest. Självklart en rysk lögn för att dölja för befolkningen hur stor bränslebristen var. Så att folk skulle tanka mindre.
Och nu har detta tramset via olika omvägar nått svensk media.
Självklart är detta hittepå. Det är ju ingen som hört talas om detta tidigare, och så kommer det nu så tätt inpå.
Faktagranskning för bövelen journalistjävlar!
Senast redigerad av mr.Floppy 2026-09-25 kl. 23:56.
Citera
2026-09-26, 00:11
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag är ganska säker på att det här är en sån grej som vetenskapsmän, forskare och experter har löst sen man började bygga bilar på 1800-talet...
Citera
2026-09-26, 00:18
Medlem
Eeries avatar
Sen ska man aldrig glömma bort att röra om i bensinen med den där spaken mellan framsätena. Det görs med fördel med jämna mellanrum när man kör och bilen mår bra av det.
Citera
2026-09-26, 00:22
Medlem
vasaduellers avatar
Bäst prestanda får man med tom tank. Jag skulle även gå så långt som att rekommendera att man tar bort bensintanken helt och hållet för att minska vikten. Allra bäst är att även lyfta ur motorn och batteriet. Och sniffa bensinen. Det gör Marcus Oscarsson.
Citera
2026-09-26, 01:56
Medlem
Juan José Ebenezer blandar ihop bensinbilar med batteribilar.
Citera
2026-09-26, 02:29
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://marcusoscarsson.se/uppmaning-tanka-inte-bilen-full/

Hur gör ni bilägare?
Har inte biltillverkaren sagt något så bryr jag mig inte ett jävla skit.
Om någon kebabtekniker på en bilverkstad tycker något skiter väl jag i. Jävla svettiga araber som ska bestämma hur mycket man ska tanka också... Fy fasiken.
Citera
2026-09-26, 03:09
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Man ska ignorera uppmaningar i massmedia. Varje gång. Man behöver inte göra tvärtom på pin kiv om man inte vill men man ska ignorera åsikter och "råd" som massutskickas.

Det är hemligheten för ett problemfritt och lugnt liv.
Citera
2026-09-26, 03:32
Medlem
talcsofts avatar
Hade initialt förtroende för Marcus O men jävlar vilken dynga han ställer sig bakom på sin hemsida. Pinsamma människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in