2026-09-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Nej det gör jag inte. Men många tror att A bär skulden till allt. Ingen av oss vet vad som har hänt. J har inte kunnat säga nånting. Om hon nu anser att A är så farligt så hade hon ju ansökt om ensam vårdnad. Hon gjorde inte det. A gjorde det först och då passade hon på. Hon har inte ens polisanmält A. Hon har inte låtit A ha sina barn. Sen vet jag inte hur A ska kunna ha sina barn på heltid när han är i väg på grejer. Han har inga anhöriga som kan hjälpa till. Då får han sadla om och lägga all sin tid på barnen. Vilket inte är lätt när han är van att bara kunna dra i väg.

Jag undrar lite hur insatt du är i hur umgänget med barnen ser ut och huruvida J har polisanmält eller inte? Det är en stor andel polisanmälningar som läggs ner innan man ens tittat på bevisning. Vanliga polisanmälningar kan man inte öppet söka på, det måste man begära ut från polisen.
Citera
2026-09-24, 17:50
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte. Men många tror att A bär skulden till allt. Ingen av oss vet vad som har hänt. J har inte kunnat säga nånting. Om hon nu anser att A är så farligt så hade hon ju ansökt om ensam vårdnad. Hon gjorde inte det. A gjorde det först och då passade hon på. Hon har inte ens polisanmält A. Hon har inte låtit A ha sina barn. Sen vet jag inte hur A ska kunna ha sina barn på heltid när han är i väg på grejer. Han har inga anhöriga som kan hjälpa till. Då får han sadla om och lägga all sin tid på barnen. Vilket inte är lätt när han är van att bara kunna dra i väg.

Hur var det nu? I j:s tråd skriver du om att domen är en allmän handling?
Men om man läser vad en annan källa har skrivit så finns det inget att begära ut?
Hur får du detta att gå ihop?

Skiter fullständigt i om Andreas inte har några anhöriga som kan hjälpa honom.
Han verkar skaffa barn till höger och vänster för att sedan bete som som en f*tta mot barnens mammor.
Och nu när det börjar sippra fram hur han egentligen är, ja då ska det gråtas?
Vuxna människor som inte kan hantera konsekvenser är sjukt.
Citera
2026-09-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Hur var det nu? I j:s tråd skriver du om att domen är en allmän handling?
Men om man läser vad en annan källa har skrivit så finns det inget att begära ut?
Hur får du detta att gå ihop?

Skiter fullständigt i om Andreas inte har några anhöriga som kan hjälpa honom.
Han verkar skaffa barn till höger och vänster för att sedan bete som som en f*tta mot barnens mammor.
Och nu när det börjar sippra fram hur han egentligen är, ja då ska det gråtas?
Vuxna människor som inte kan hantera konsekvenser är sjukt.

A hade haft all möjlighet att få stöd och hjälp av anhöriga. Men han har även bränt de relationerna. Ingen vill ha med honom att göra.
Citera
2026-09-24, 22:49
Medlem
Det låter som att det måste finnas en ganska lång historia bakom att relationerna har blivit så pass dåliga. Man undrar ju vad som har hänt mellan honom och de anhöriga..
Citera
2026-09-25, 06:15
Medlem
Jag tror inte att han är kapabel att ha delad vårdnad om barnen. Tror inte att han vill heller. Hur ska han då sitta framför brasan med sin nya tjej varje dag? Hans ego är för stort för att ta hand om barn. Att han krigar om vårdnaden mot J är för att förgöra henne. Om han får dela vårdnaden, hur ska de göra med förskola? Kan ju inte pendla varje dag.
Citera
2026-09-25, 06:30
Medlem
Citat:
Vi vet inte vad som hände. Det lär står i domen. Det här med varulven var Jennys ide. Vem vet vad som hände hennes exman heller. Jenny kanske inte heller var så snäll. Ingen vet.

Det är ju konstigt att folk står på Andreas sida när 4 ex gick ihop i en diskussion på Js Instagram och förklarade vilket farligt svin han är.
Citera
2026-09-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeokoll1
Det låter som att det måste finnas en ganska lång historia bakom att relationerna har blivit så pass dåliga. Man undrar ju vad som har hänt mellan honom och de anhöriga..

Jag vet inte vad som satte spiken i kistan i de relationerna, jag tror de sett förbi ganska mycket. Men vad jag hört så handlar det bland annat om hot om våld när han inte fick låna mer pengar av sin familj. Han har säkert inte heller betalat tillbaka det han lånat.

Hans mamma framförallt lär ju vara helt förkrossad av de lögner han sprider om sin barndom på sina seanser. Fruktansvärt
Citera
2026-09-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barracudaqueen
Jag vet inte vad som satte spiken i kistan i de relationerna, jag tror de sett förbi ganska mycket. Men vad jag hört så handlar det bland annat om hot om våld när han inte fick låna mer pengar av sin familj. Han har säkert inte heller betalat tillbaka det han lånat.

Hans mamma framförallt lär ju vara helt förkrossad av de lögner han sprider om sin barndom på sina seanser. Fruktansvärt

Vad är det han berättar på sina seanser om sin barndom?
Citera
2026-09-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Vad är det han berättar på sina seanser om sin barndom?

Jag har aldrig varit på en seans själv. Men en vän till mig har varit och var helt chockad att han står och berättar att blivit slagen som barn och flytt hemifrån. Nu har inte jag suttit som en fluga på väggen i hans barndomshem. Men jag skulle nog våga påstå att det är högst osannolikt. Att han hade fostermamma och bodde på ungdomsboende har nog mer att göra med att hans eget beteende var ohållbart.
Citera
2026-09-25, 09:47
Medlem
Citat:

Han är ju skuldsatt på flera håll. Jenny är han skyldig över 1 miljon kronor som hon hjälpte honom med för tidigare skulder. Men istället för att betala tillbaka åker han till Thailand och verkar planera för en till resa till inom kort.
Citera
2026-09-25, 10:36
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit på en seans själv. Men en vän till mig har varit och var helt chockad att han står och berättar att blivit slagen som barn och flytt hemifrån. Nu har inte jag suttit som en fluga på väggen i hans barndomshem. Men jag skulle nog våga påstå att det är högst osannolikt. Att han hade fostermamma och bodde på ungdomsboende har nog mer att göra med att hans eget beteende var ohållbart.

Ok!
Om det nu är sant, varför behandlar han sina ex som är mammor till sina barn likadant kan man då fråga sig.
Citera
2026-09-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iriska
Han är ju skuldsatt på flera håll. Jenny är han skyldig över 1 miljon kronor som hon hjälpte honom med för tidigare skulder. Men istället för att betala tillbaka åker han till Thailand och verkar planera för en till resa till inom kort.

Hans nya som verkar vara helt delulu betalar nog för stackars Andreas.

Detta är till dig Andreas: betala tillbaka skulden till din ex fru! Hon föder och tar hand om era barn på ett sätt du aldrig kan erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in