2026-09-24, 20:17
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nej, men dom har säkerhetsavdelningar för extra utsatta så som expolisen Daniel kommer vara. Det är lite mer än barnporr han åtalas för.
Jag kanske gick händelserna i förväg, men åklagarens påstående om avsugningar på 13-15-åringar och det här med hundar förefaller vara nåt han själv sagt till andra i chattar. Det kommer aldrig att räcka för fällande dom.

Att åklagaren har med ett särskilt framtaget PM i åtalet, gällande att DO skulle vara begiven på småpojkar och hundar, talar enligt mig för att det saknas en hel del bevisning.

Stalltipset är därför att han kommer att frias från våldtäkt mot barn och brott mot djurskyddslagen.

Barnporren däremot blir nog svårare att ducka. Hur lång blir voltan på det? Eftersom han torskar sitt jobb blir det 3 månader, kanske.
Citera
2026-09-24, 20:25
Medlem
han behåller väl jobbet och grisarna håller han om ryggen som vanligt med polisen
Citera
2026-09-24, 20:33
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
han behåller väl jobbet och grisarna håller han om ryggen som vanligt med polisen

Finns det exempel på tillfällen när polisen hållit kollegor om ryggen för saker som tidelag, pedofili och barnporr?
Citera
2026-09-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Blir väl Norrtälje, Salberga eller Skogome. Säkert roliga ställen att vara på som före detta polis.

Är det någon som minns hur det var för kapten Klänning.

Satt inte han väldigt mycket isolerad för sin egen säkerhets skull?

Fast jag är övertygad att det blir Skogome. Eftersom det är där man stoppa sexuella brottslingar och rattfyllan.

Sitter väl en och annan dömde pedofil som hållt på med dokumenterade sexuella övergrepp mot barn.

Polisen som bev dömde i Göteborg hamnade väl här och andra med den dragningen.
Citera
2026-09-25, 01:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Är det någon som vet vad polisen jobbade med?
Det går rykten om att han var kriminalpolis med inriktning på prostitution. Typ i 40-årsåldern.
Citera
2026-09-25, 01:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Jag kanske gick händelserna i förväg, men åklagarens påstående om avsugningar på 13-15-åringar och det här med hundar förefaller vara nåt han själv sagt till andra i chattar. Det kommer aldrig att räcka för fällande dom.

Att åklagaren har med ett särskilt framtaget PM i åtalet, gällande att DO skulle vara begiven på småpojkar och hundar, talar enligt mig för att det saknas en hel del bevisning.

Stalltipset är därför att han kommer att frias från våldtäkt mot barn och brott mot djurskyddslagen.

Barnporren däremot blir nog svårare att ducka. Hur lång blir voltan på det? Eftersom han torskar sitt jobb blir det 3 månader, kanske.

Blir förmodligen fotboja då. Jo att han inte är häktad betyder ju att man inte vem om några offer som han kunde påverka. Just den aspekten är ju iögonfallande. Åtalad för så grova brott men inte häktad.
Citera
2026-09-25, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
En babbeluring eller?

Ja, han har ju ett uppenbart babbeluringsnamn
Citera
2026-09-25, 03:51
Medlem
En slutar aldrig att förvånas över hur äckliga grisar är, tvi vale
Citera
2026-09-25, 06:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det går rykten om att han var kriminalpolis med inriktning på prostitution. Typ i 40-årsåldern.

Skulle inte förvåna mig. En Kapten Klänning i miniatyr nästan, i sådana fall.
Citera
2026-09-25, 06:35
Medlem
Jag tycker vi faktiskt ska överväga dödsstraff i Sverige.

Dessa människor förtjänar inget annat en stolen.
Citera
2026-09-25, 08:49
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nja, uppgifter i tråden säger att han hade rent administrativa sysslor i det inledande skedet av allehanda förundersökningar.

Åldern är i dagsläget lite drygt 38 år.
Citera
2026-09-25, 13:26
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir förmodligen fotboja då. Jo att han inte är häktad betyder ju att man inte vem om några offer som han kunde påverka. Just den aspekten är ju iögonfallande. Åtalad för så grova brott men inte häktad.

Jag har tagit för givet att han har varit häktad. Det enda jag annars reagerade på var att åklagaren inte hade yrkat på att någon beslagtagen dator skulle förverkas utan endast mobiltelefoner.

Har svårt att tänka mig att all porr förvarats på mobilerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in