2026-09-25, 06:43
Medlem
wwrs avatar
Ella Langley, choosin Texas

En country-sångerska från Alabama och Tenesee slår Billboard rekord med en hyllning till Texas.

https://youtu.be/nUsrYVxrDwI

Citat:
Ella Langley's song "Choosin' Texas" is the longest-running No. 1 hit in Billboard Hot 100 history, spending 23 weeks at the top of the chart and breaking the previous record held by Mariah Carey.
Google

(Mariah Carey: All I Want for Christmas Is You, 1994, var det tidigare rekordet, en äldre låt som kommit med senare, 2019, genom regeländringar)
Senast redigerad av wwr 2026-09-25 kl. 07:16.
Citera
2026-09-25, 06:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Då vet vi. Vad ska diskuteras?
Vilka aspekter man vill om det nya Billboard-rekordet.

Ett nytt Billboard-rekord kan man ju uppmärksamma och de som vet mer om aktuell musik än t.ex. jag gör, har säkert kommentarer och egna bedömningar av låtens kvalitet.

Jag tycker låten är bra så den faller även under "rekommendationer".
Senast redigerad av wwr 2026-09-25 kl. 07:24.
Citera
2026-09-25, 07:23
Medlem
Förstår verkligen inte hur den kan vara populär. Typiskt att det är sånt woke piss på countryn som ska hyllas precis som lil nas x.
Citera
2026-09-25, 07:25
Medlem
CombatPigs avatar
Jag lyssnar normalt inte på sån här musik och missar säkert en jäkla massa bra låtar, men ibland verkar någon enstaka låt nå ut till oss som inte lyssnar på musiken och då är det oftast svinbra.

Den här tycker jag är riktigt bra!

Ni som lyssnar på country, har ni några artister att rekommendera som är av samma kaliber som artisten ovan?
Citera
2026-09-25, 07:28
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Får lite 90-tals vibbar när man slog på MTV
Inget för mig direkt
Har noll koll på country musik, den enda jag känner till är garth brooks som har gjort nån bra låt. Men annars är country som dansband inget jag lyssnar på.
Citera
2026-09-25, 07:52
Medlem
Studsbolls avatar
Amerikanare är svaga för denna genre, inte för att det har särskilt mycket med klassisk country att göra, men just det sound som Langley har är ett vinnande koncept.
Citera
2026-09-25, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Förstår verkligen inte hur den kan vara populär. Typiskt att det är sånt woke piss på countryn som ska hyllas precis som lil nas x.

Vad exakt får du till woke i den låten?
Citera
2026-09-25, 08:09
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Uppenbart väcker det här känslor hos dig.

Hur menar du när du skriver ”ska hyllas”? Menar du att folk blir påtvingade den här låten och måste gilla den?
Citera
2026-09-25, 08:22
Medlem
TheGretaResets avatar
Utbudet är betydligt svagare idag. Det finns helt enkelt inte samma pengar idag.

Med mindre utbud/konkurrens blir det enklare att ligga kvar på toppen.
Citera
2026-09-25, 08:37
Medlem
MrSwaggers avatar
Langly... E de inte hon i FBI som heter så man ser på film ibland dom pratar om langyl
Citera
2026-09-25, 08:48
Medlem
NPC-musik
Citera
2026-09-25, 09:30
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Jag lyssnar normalt inte på sån här musik och missar säkert en jäkla massa bra låtar, men ibland verkar någon enstaka låt nå ut till oss som inte lyssnar på musiken och då är det oftast svinbra.

Den här tycker jag är riktigt bra!

Ni som lyssnar på country, har ni några artister att rekommendera som är av samma kaliber som artisten ovan?

Skitdålig låt.

Spana in Luke Combs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här