2026-09-24, 20:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tvärtom, bevisligen var han där. Och den enda rimliga teorin är också att det var han som sköt Palme. Men ta gärna det här i tråden om SE.

Bevisligen var han, enligt dig bara i närheten, ca. 2 minuter ifrån mordet. Väktarna och utstämplingen.
"och det enda rimliga" är sedan att han också är GM... utifrån ditt pusslande med media och tidningsuppgifter!
Precis... kör det i SE-tråden istället men blanda inte in mig i ditt trams!
Citera
2026-09-26, 06:38
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Ryck upp er nu. Åtta sidor med personliga vendettor är inte ett dugg intressanta för läsarna av CA-tråden.

Att hela sammandrabbningen dessutom bygger på felaktiga premisser gör inte saken bättre. Det hävdas att förespråkare för Andersson, Pettersson och andra uppslag "härjar" i Engströmtråden. Ingen av de aktivaste postarna där, som argumenterar emot Engströmuppslaget, förefaller driva något annat specifikt uppslag eller spår.

Verkar som de två kombatanterna köpt Makarov.24:s narrativ, hen som stalkat forumet i sex år och med jämna mellanrum anför liknande påståenden. Bl.a. hävdas det att användare fastslagit Anderssons motiv till mordet, syftandes på aktieskatten/börsen, samt att dessa då bombarderar Engströmtråden med inlägg. Problemet är att några sådana användare inte går att finna, det är ett rent påhitt, uppenbarligen med syftet att misstänkliggöra andra debattörer.

Däremot kan det konstateras att några av de aktivaste Engströmförespråkarna börjat dyka upp i den här tråden och diskutera. Mestadels handlar inläggen om att bagatalisera diverse omständigheter kring Andersson, vilket förstås är helt legitimt i en diskussion.

Samtidigt sitter samma personer i Engströmtråden och letar med ljus och lykta efter motsvarande kring Stig, det spekuleras om vapen, psykiska problem, våldsbenägenhet med mera. Även det är naturligtvis helt legitimt.

Men i ljuset av det blir det evinnerliga klagandet om att Engströmuppslaget är utsatt enbart löjeväckande, i synnerhet då det finns postare i det lägret som inte drar sig för att anklaga motdebattörer för att vara "rysstroll", betalda av Glasers dotter, EAP:are och diverse annat ogrundat moras.

Ett märkligt sammelsurium har de i alla fall åstadkommit.
Senast redigerad av Thurizas-09 2026-09-26 kl. 06:59.
Citera
2026-09-26, 12:43
Medlem
RickRozays avatar
Bara en observation, men CA var i vissa aspekter "före sin tid" - och en framgångsrik mördare eller brottsling.

Han var så ordentlig i sina genomföranden - dock självklart mindre lyckad i sina bortföklaringar - sålt vapen på brottsligt sätt, och varit hemma, alltså nära brottsplatsen vid händelsen.

Exempel på det tidigare - insåg chansen till att skjuta Palme med vetskapen att ingen naturligen skulle misstänka honom, eller ens känna igen - ens känna *till* Andersson.

När han gömt vapnet så har han, som sin vapenhantering, gjort det på ett mycket ordentligt sätt.
Fast jag börjar acceptera att chansen att återfinna vapnet är väldigt, väldigt låg.

När han sprang ifrån lägenheten i Västerhaninge så övergav han även sina personligaste ägodelar - återigen tyder på något som att han möjligen tidigare förstått att han skulle behöva göra en smärtsam frånskiljning från dom.

Bara lite tankar...

Sedan är hans stjärnbildssastrologi väldigt konsistent med alla beskrivningar av Andersson.
Senast redigerad av RickRozay 2026-09-26 kl. 13:19.
Citera
2026-09-26, 13:44
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Bara en observation, men CA var i vissa aspekter "före sin tid" - och en framgångsrik mördare eller brottsling.

Han var så ordentlig i sina genomföranden - dock självklart mindre lyckad i sina bortföklaringar - sålt vapen på brottsligt sätt, och varit hemma, alltså nära brottsplatsen vid händelsen.

Exempel på det tidigare - insåg chansen till att skjuta Palme med vetskapen att ingen naturligen skulle misstänka honom, eller ens känna igen - ens känna *till* Andersson.

När han gömt vapnet så har han, som sin vapenhantering, gjort det på ett mycket ordentligt sätt.
Fast jag börjar acceptera att chansen att återfinna vapnet är väldigt, väldigt låg.

När han sprang ifrån lägenheten i Västerhaninge så övergav han även sina personligaste ägodelar - återigen tyder på något som att han möjligen tidigare förstått att han skulle behöva göra en smärtsam frånskiljning från dom.

Bara lite tankar...

Sedan är hans stjärnbildssastrologi väldigt konsistent med alla beskrivningar av Andersson.

Update - har faktiskt gått igenom Anderssons brors stjärnbildsastrologi precis.
Tyngden ligger i åttonde huset, "house of death". Detta hus, innebär laget, inte jaget.

Intressant är att även Christer hade tyngd i åttonde huset, månen. Så man har möjligen haft en lagkänsla mellan varann. (Inget uttalat, men ett sorts förstånd, där kanske Christer känt att "brorsan tar hand om x ifall det skulle behövas" eftersom man ställer upp för laget ifall man var född då brodern var född).
Andra intressanta saker är: (detta är från stjärbilder, ej "stjärntecken", dessa är abstrakta efterhandskonstruktioner av solens plats, men inte uppdaterad pga förskjutning av dagsjämningarna)
  • planeten merkurius låg i lejonet (stjärnbild), vilket innebär hjärta. Det var därför han röt "Stick härifrån!" när Ekevi dök upp. Även Brännström fick uppleva stor irritation.
  • planeten mars i nionde huset (nionde stjärnbilden från den solen är i) - i väduren. Nionde "huset" är "house of publishing". Det innebär att kommunicera på avstånd. Här är det intressanta - när Brännström dök upp på K:s tomt så vart han skitirriterad, men han verkar, av Brännströms reaktion ha föreslagit att ta det på distans (vilket dom senare gjorde, över telefon) istället, då Brännström bad om ursäkt (från DN:s Palmepodd, tror det hette).
    Senare har dom ett telefonsamtal där brodern svarar på alla frågor. Det här är mars: "jag agerar" i nionde huset: "jag gör eller kommunicerar detta via nån form av distans mellan oss".
Frågor - kan det ha varit med brodern som Christer hade brevväxling med, från uttömning av lägenheten i Västerhaninge?
Senast redigerad av RickRozay 2026-09-26 kl. 14:39.
Citera
2026-09-26, 15:00
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Update - har faktiskt gått igenom Anderssons brors stjärnbildsastrologi precis.
Tyngden ligger i åttonde huset, "house of death". Detta hus, innebär laget, inte jaget.

Intressant är att även Christer hade tyngd i åttonde huset, månen. Så man har möjligen haft en lagkänsla mellan varann. (Inget uttalat, men ett sorts förstånd, där kanske Christer känt att "brorsan tar hand om x ifall det skulle behövas" eftersom man ställer upp för laget ifall man var född då brodern var född).
Andra intressanta saker är: (detta är från stjärbilder, ej "stjärntecken", dessa är abstrakta efterhandskonstruktioner av solens plats, men inte uppdaterad pga förskjutning av dagsjämningarna)
  • planeten merkurius låg i lejonet (stjärnbild), vilket innebär hjärta. Det var därför han röt "Stick härifrån!" när Ekevi dök upp. Även Brännström fick uppleva stor irritation.
  • planeten mars i nionde huset (nionde stjärnbilden från den solen är i) - i väduren. Nionde "huset" är "house of publishing". Det innebär att kommunicera på avstånd. Här är det intressanta - när Brännström dök upp på K:s tomt så vart han skitirriterad, men han verkar, av Brännströms reaktion ha föreslagit att ta det på distans (vilket dom senare gjorde, över telefon) istället, då Brännström bad om ursäkt (från DN:s Palmepodd, tror det hette).
    Senare har dom ett telefonsamtal där brodern svarar på alla frågor. Det här är mars: "jag agerar" i nionde huset: "jag gör eller kommunicerar detta via nån form av distans mellan oss".
Frågor - kan det ha varit med brodern som Christer hade brevväxling med, från uttömning av lägenheten i Västerhaninge?

Trams.
Hör efter med andarna vart vapnet ligger istället.
Citera
2026-09-26, 16:11
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Trams.
Hör efter med andarna vart vapnet ligger istället.
Kan du tycka - men jag kommer skriva mina analyser här ändå.
Citera
2026-09-26, 20:07
Medlem
buddy99s avatar
Rörliga armar tyder på att man har svårt "hitta steget".

Vittnet Hans J.
"mannen sprang ej med fixerade armar framför sig utan med rörliga armar" (860304)
Citera
2026-09-26, 20:14
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Rörliga armar tyder på att man har svårt "hitta steget".

Vittnet Hans J.
"mannen sprang ej med fixerade armar framför sig utan med rörliga armar" (860304)
Rörliga armar betyder väl bara att man springer utan att hålla i något?

Eller vem springer med fixerade armar framför sig bara för att man "hittat steget"?

Jag har i mitt liv inte sprungit en enda gång utan rörliga armar, vad jag vet. Det är ju så man springer.
Citera
2026-09-26, 20:19
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Rörliga armar betyder väl bara att man springer utan att hålla i något?

Eller vem springer med fixerade armar framför sig bara för att man "hittat steget"?

Jag har i mitt liv inte sprungit en enda gång utan rörliga armar, vad jag vet. Det är ju så man springer.
vill tolka det som att armarna inte är avslappnade utan mer fäktande.
Citera
2026-09-26, 20:46
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
vill tolka det som att armarna inte är avslappnade utan mer fäktande.
Hade inte vittnet sagt det då?

Jag tänker att det är mer en fråga om han höll i vapnet eller ej. Armarna var ej fixerade framför kroppen, så som när man håller i något, utan rörliga.
Citera
2026-09-26, 21:06
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Hade inte vittnet sagt det då?

Jag tänker att det är mer en fråga om han höll i vapnet eller ej. Armarna var ej fixerade framför kroppen, så som när man håller i något, utan rörliga.
Var ju ett lönnmord,självklart var armarna fria med eller utan vapen.
Citera
2026-09-26, 21:10
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Var ju ett lönnmord,självklart var armarna fria med eller utan vapen.
Va? Nu fattar jag ingenting. Hur kan armarna vara fria om de samtidigt håller i ett vapen? Och vad har det med saken att göra om det är lönnmord eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in