2026-09-24, 21:01
Medlem
Här uttalar sig Agneta i Expressen

Hon berättar om samtalet hon hade med Mohamed Ali i går onsdag: 

– Det lät okej i går morse. Men efter det första mötet med Vänstern var det liksom lite lågt på måndagen då var han lite trött och lite så nedstämd. Sen har han väl liksom ryckt upp sig och det har låtit bra.

– Men jag vet ju att de pressat honom att han skulle lämna sin plats på grund av det här då.

Hon har följt nyhetsutvecklingen och Vänsterns besked om en timeout. 

– De hade väl gärna haft sin Kajsa kvar...  och de har pratat med honom om det. Men han har känt att han fått sina kryss och kommit in på rätt väg.

– Jag har uppmanat honom att stanna kvar. 

Nyvall säger att hon inte vet var Ali befinner sig.

– Jag tror att han har gått under jorden tillsammans med vänstern här i Borlänge då och avvaktar tills utredningen är klar. 

– I och med att de har gått ut och sagt att han får ha sin plats kvar så kan jag känna att nu har de accepterat honom och att han vill ha platsen. 

Riksdagsplatsen betyder mycket för Mohamed Ali, säger hon. 

– Han var jätteglad för att han kom in.

– Jag tror att han har styrkan att klara av det här. Jag hoppas det, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/mohamed-alis-van-de-har-pressat-honom/
2026-09-24, 21:16
Medlem
Vad är det med äldre svenska kvinnor och deras fetisch för män från MENA-länder?
2026-09-24, 21:17
Medlem
Och Agneta är nån som vill få halva sin hyra betald?
2026-09-24, 21:21
Medlem
DenverAirports avatar
Mohamed har en skyldighet att behålla riksdagsplatsen. Det är inget att diskutera.
En riksdagsledamot får inte lämna sitt uppdrag utan att riksdagen har sagt ja till det. Det finns alltså en skyldighet att stanna kvar i uppdraget.
(FB) Nyfiken på vem som gav Mohamed Abdukardir Ali Svenskt medborgarskap i våras
2026-09-24, 21:39
Medlem
Jag lägger till en del till från artikeln.

"Alis vän och affärskollega Agneta Nyvall har talat med honom i veckan, senast i går, och säger att han har berättat hur Vänstern pressat honom att avsäga sig sin riksdagsplats. 

– Han sa, ”De vill att jag ska avgå men jag vill inte det”, säger Nyvall. Och då sa jag, du ska göra som du vill. Du har blivit inkryssad och det är din plats. Vi har regler i Sverige. Ingen kan ta din plats."

Affärskollega i kalsongen kanske
Senast redigerad av MMBM 2026-09-24 kl. 21:48.
2026-09-24, 21:41
Medlem
franges avatar
Det femtekolonnarkärringen förtjänar är en behandling likt Cersei fick i Game of Thrones efter att det kom fram att hennes avkomma var framknullade ihop med hennes egen bror.
2026-09-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Vad är det med äldre svenska kvinnor och deras fetisch för män från MENA-länder?

Testosteron,käre vän. Torkade svenska kvinnor som svenska män inte vill ha får plötsligt tillgång till mängder virila yngre män som tycker det är toppen med generösa sponsorer, Win-win situation för båda parter. Paradiset..
2026-09-24, 21:43
Medlem
Riksreptilens avatar
En avdankad moderat som luktar sig till biståndspengar för it-lösningar till Somalia.

" Agneta Nyvall är tidigare moderatpolitiker i Borlänge men är i dag engagerad i det lokala partiet Ny Framtid. Hon sitter också i styrelsen för bolaget AfriTech GrowTh AB som hon driver tillsammans med Mohamed Ali."
2026-09-24, 22:02
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Här uttalar sig Agneta i Expressen.......

.........känna att nu har de accepterat honom och att han vill ha platsen. 

Riksdagsplatsen betyder mycket för Mohamed Ali, säger hon. 

– Han var jätteglad för att han kom in.

– Jag tror att han har styrkan att klara av det här. Jag hoppas det, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/mohamed-alis-van-de-har-pressat-honom/
Det här låter nästan som en L'Oréal-reklam:

”Du har fått dina kryss. Du vill ha platsen. Du tycker att den betyder mycket för dig.”

Because you're worth it.

Tydligen har vi kommit så långt att en riksdagsplats inte längre är ett politiskt uppdrag utan något man har personlig rätt till bara för att man gärna vill behålla det.

Jag ska nog börja kräva Nobels fredspris också. Det skulle betyda väldigt mycket för mig.

Because I'm worth it.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-09-24 kl. 22:05.
2026-09-24, 22:38
Medlem
bithaxs avatar
Hur kan man stödja en somalier som:
- Tidigare bott med gängkriminell
- Droger hittades i bostaden vid husis
- Varit misstänkt för misshandel och olaga tvång.
- Nu misstänkt för valfusk
- Har undlåtit att betala underhållsbidrag till sin ex fru.
- Har undlåtit att betala för trafikförsäkring på sin bil.
2026-09-24, 23:17
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hur kan man stödja en somalier som:
- Tidigare bott med gängkriminell
- Droger hittades i bostaden vid husis
- Varit misstänkt för misshandel och olaga tvång.
- Nu misstänkt för valfusk
- Har undlåtit att betala underhållsbidrag till sin ex fru.
- Har undlåtit att betala för trafikförsäkring på sin bil.

Hon känner honom och litar väl på att alla anklagelser är falska. Det här kan vara riktigt bra för dom med tanke på den enorma uppmärksamhet allt fått. 💥

Är han hederlig så som jag tror att han är så kommer han nog få tala ut i många morgonsoffor framöver och bli ett välkänt ansikte i svensk politik. 🤩

✌️💖🌈

KSMB - Muhammad Ali
2026-09-24, 23:26
Medlem
Häxpressen är sig lik! Ena dagen en artikel om att Ali är en gängkriminell skurk som fuskat sig in i riksdagen. Andra dagen en snyftartikel om att Ali blir fråntagen sitt riksdagsuppdrag av hemska Vänsterpartiet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in