2026-09-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/insandare/lat-invandrare-komma-hit-nar-det-fods-farre-barn/

Jag håller med till 100 procent. Vad säger ni?

Kan ni idioter inte tänka längre än ett steg?
Citera
2026-09-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det bästa vore om flera miljoner negrer i Afrika tvångsteriliserades.

Tvångssterilisering är inte praktiskt möjligt i dagsläget, men att bomba sönder Afrika med kondomer kanske är.
Citera
2026-09-24, 16:31
Medlem
Barentss avatar
Vi behöver bli färre på jorden.

Japan tappade 1 miljon invånare förra året och ser ut som ett utmärkt exempel. Man kan få en villa en timme från Tokyo gratis och de behöver aldrig mer bygga vägar, skolor, sjukhus osv. Det gäller i minst 50 år framåt, befolkningscykler är extremt långa.

Jag är väldigt trött på tanken med oändlig expansion och tillväxt.
Citera
2026-09-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
"Miljöförstöring och överexploatering är internationellt de helt dominerande hoten, och är särskilt allvarliga i fattiga områden med hög befolkningstäthet. "

Men du tänker att massinvandring från tredje världen ska lösa älgens problem? Om vi ökar vår befolkning till 20-30 miljoner med sådana människor, då blir det bra för naturen och djuren i Sverige?
Jag menar exakt vad jag skrev.
Citera
2026-09-24, 16:45
Medlem
Mad monks avatar
Säg som det är istället TS du vill ha fler muslimer som röstar på V. Ingen köper det där skitsnacket längre.
Citera
2026-09-24, 17:13
Medlem
Mytenlegendes avatar
Det här måste vara det mest handikappade argument någonsin.

Rent statistiskt så tar det väldigt lång tid att få ut en invandrare (speciellt från MENA) ut på arbetsmarknaden - ifall dom ens får ett jobb. Dom ska lära sig svenska, utbilda sig även dom (många av dom är inte ens utbildade i något, knappt gått i skolan eller väldigt grundläggande, är dom högre utbildningar så har dom en sämre utbildning än vad man får i Europa) och det tar en herrans massa år innan första generationen kommer in på arbetsmarknaden. Andra generationen är bättre på det, men det är inte vad argumentet här handlar om.

Vi ska inte ta emot en massa invandrare - Vi ska promota att folk ska skaffa barn.

För det roliga är, även de invandrare som kommer till Sverige (eller västvärlden) får generellt i längden färre barn, dom hamnar alltså i samma fotspår som ursprungsbefolkningen. Att bara importera kommer inte leda till något vettigt - för även i deras länder så börjar dom få färre och färre barn. Tillslut kommer det inte finnas någon att "ta in".

Skaffa barn för fan, minst 3!
Citera
2026-09-24, 18:40
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det är bara bra att färre barn föds, jorden är överbefolkad. Tyvärr är det de lägst stående som förökar sig mest.

Jordens u-länder är det ja. Men fan inte I- länderna.
Fruntimmer ska studsa mellan spisen och sängen. Det löser problemet.
Citera
2026-09-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Idiotiskt! Repatriering nu!!! Stålbadet skulle ha tagits för länge sedan, men vi kan lika gärna ta detta nu. Ständig tillväxt får aldrig bli ett självändamål. Har aldrig förstått varför ett land ex, alltid måste öka sin befolkning... Mycket bättre att öka incitamenten, vilket det finns hundratals attraktiva förslag på, för etniska svenskar att föda barn...
Vem ska torka din röv när du inte kan själv då?
Citera
2026-09-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jordens u-länder är det ja. Men fan inte I- länderna.
Fruntimmer ska studsa mellan spisen och sängen. Det löser problemet.
Hur ska du åstadkomma det, konkret?

Samt, hur stor familj kan du försörja på din inkomst?
Citera
2026-09-24, 19:40
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/insandare/lat-invandrare-komma-hit-nar-det-fods-farre-barn/

Jag håller med till 100 procent. Vad säger ni?

Falskt när det gäller araber, afrikaner, somalier, afghaner. De kommer leva på bidrag och belasta skattebetalare och övriga mer än de bidrar.

Det finns tusen andra idéer som kan förbättra ekonomin som inte inkluderar ett folkutbyte.
Citera
2026-09-24, 19:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vem ska torka din röv när du inte kan själv då?

Även om jag inte utdjupade mitt inlägg så borde du förstå att "ta stålbadet" innebär en massa omställningar inom ALLA områden, så även äldreomsorgen och man får skapa incitament, ex, högre lön och bättre villkor överlag, för att få etniska svenskar att ta dessa jobb - hur klarade vi oss förr, menar du? ex. på 70-80-talen? Innan vi översvämmades av odugligt patrask!

Finns så många incitament som skulle få etniskt, svenska kvinnor att föda etniskt, svenska barn - men, ingen vågar tala om detta då det är rasistiskt att vilja se sin ras överlevnad och inte enkom bli en hybrid... Vi behöver inte tre miljoner blattar och negrer i landet - det är fullkomlig galenskap!

Det skulle svida i en övergångsperiod på ganska lång tid, men hur har vi inte lidit och hu många offer har inte massinvandringen skapat och detta har mången tagit emot i röven utan större protester, så att värna landet genom repatriering går nog också bra efter ett tag när alla ser att brottsligheten och all annan skit försvinner och ekonomin blir bättre. Ett land skall anpassa kostymen efter kroppen och inte tvärtom...

Ja, stålbad gör ont och mina idéer är kanske naiva, men de är genomförbara - bara rätt ledare vågade ta tag i det...
Citera
2026-09-24, 19:57
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur ska du åstadkomma det, konkret?

Samt, hur stor familj kan du försörja på din inkomst?

Vadå jag? Alla andra, så klart. De får lösa det bäst fan de vill.
Jag ska sitta på krogen och titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in