2026-09-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YAKII
En retoriskt ställd fråga av dig

En genuin fråga tillbaka från mig är hur så ska dom komma ur shithole länder status om vi dammsugar upp alla människor med handlingskraft och kompetens

Har inte lyckats trots miljarder i bidrag under 20-30 år.

Vet du varför?

För att de inte kan!

Se tex på Sydafrika och andra afrikanska länder.

Shitholecountries när de skulle bli självstyrande och kastade ut den vita minoriteten.

I Asien klarar de att styra sina länder men däremot inte i Afrika.

Läs på om "The Bell Curve" så har du svaret.
Citera
2026-09-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man vet att dina argument är slut när endast personangrepp återstår. Men du är fortsatt välkommen att bemöta det jag skriver såklart.

Stämmer det inte in bra på dig och dina medsystrar?

Mina argument är inte personangrepp utan en beskrivning på vad som är en del av problemet.

Ni är en del av problemet och ni är inte en del av lösningen utan endast en parantes.
Citera
2026-09-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Stämmer det inte in bra på dig och dina medsystrar?

Mina argument är inte personangrepp utan en beskrivning på vad som är en del av problemet.

Ni är en del av problemet och ni är inte en del av lösningen utan endast en parantes.
Jag vill gärna att du bemöter:
De flesta kvinnor som lever med traditionella könsroller har inte mycket annat att välja på.
- När de kommer till Sverige får de inte bara annat att välja på, såsom arbete och studier, utan det förväntas också av samhället att de studerar och arbetar.

Slutsats: Få kvinnor väljer att ta hand om hem och barn och vara ekonomiskt livegen en man om de ges andra möjligheter.

Har för övrigt träffat en del kvinnor från Östeuropa och Thailand som gift sig med svenska män. Ingen av den har spottat ur sig ungar som huvudsyssla.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-09-24 kl. 14:52.
Citera
2026-09-24, 15:12
Medlem
Att det behövs födas fler barn är en märklig myt som jag tror sprids av storfinansen.

I själva verket skulle vi behöva bli radikalt färre på jorden.

Det bästa vore om flera miljoner negrer i Afrika tvångsteriliserades.
Citera
2026-09-24, 15:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.dn.se/insandare/lat-invandrare-komma-hit-nar-det-fods-farre-barn/

Jag håller med till 100 procent. Vad säger ni?

Idiotiskt! Repatriering nu!!! Stålbadet skulle ha tagits för länge sedan, men vi kan lika gärna ta detta nu. Ständig tillväxt får aldrig bli ett självändamål. Har aldrig förstått varför ett land ex, alltid måste öka sin befolkning... Mycket bättre att öka incitamenten, vilket det finns hundratals attraktiva förslag på, för etniska svenskar att föda barn...
Citera
2026-09-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Tvärtom så är det positivt i fall befolkningen minskar då färre behöver dela på våra gemensamma resurser, vilket minska slitaget på miljön/klimatet. Därtill så innebär det även färre äldre att ta hand om.

Precis! Om vi själva i Sverige skulle leva i balans med vår natur när det kommer till växter, djur odyl. samt inte ta för mycket i anspråk på dess resurser och göra oreparerbar skada, så borde vi ligga på max 8 miljoner.
Det som behövs är inte mer människor utan mer effektiva människor, så att vi ger så lite klimatavtryck som möjligt.
Det där med att ta hand om äldre är att jäkla resonemang till varför vi ständigt ska bli fler, folk tar hand om sig själva så länge det går och det där att någon tar hand om en handlar i det flesta fall om lite hjälpa i livets slutskede.
Citera
2026-09-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Precis! Om vi själva i Sverige skulle leva i balans med vår natur när det kommer till växter, djur odyl. samt inte ta för mycket i anspråk på dess resurser och göra oreparerbar skada, så borde vi ligga på max 8 miljoner.
Det som behövs är inte mer människor utan mer effektiva människor, så att vi ger så lite klimatavtryck som möjligt.
Det där med att ta hand om äldre är att jäkla resonemang till varför vi ständigt ska bli fler, folk tar hand om sig själva så länge det går och det där att någon tar hand om en handlar i det flesta fall om lite hjälpa i livets slutskede.

Pursvenskar har egenhändigt lyckats rödlista älgen. Vi verkar inte så bra på att leva i balans med naturen.
Citera
2026-09-24, 15:43
Medlem
Citat:
Pursvenskar har egenhändigt lyckats rödlista älgen. Vi verkar inte så bra på att leva i balans med naturen.

"Miljöförstöring och överexploatering är internationellt de helt dominerande hoten, och är särskilt allvarliga i fattiga områden med hög befolkningstäthet. "

Men du tänker att massinvandring från tredje världen ska lösa älgens problem? Om vi ökar vår befolkning till 20-30 miljoner med sådana människor, då blir det bra för naturen och djuren i Sverige?
Citera
2026-09-24, 15:52
Avslutad
Citat:

Det är inte bara skaffa man ska ta hand om dem också. två föräldrar som lever på bidrag och knullar så de har 5 barn. är inte att skaffa barn på rätt sätt. Vi vill inte ha mer gängkriminella
Citera
2026-09-24, 16:10
Medlem
Biggedys avatar
Fattar inte, Sverige som ni ser det från en 60-talsbildr över. Done. Finito. Sverige är redan "kört". Inom några hundra år så är invandrarna majoritet, kanske snabbare än så.

Och kom inte och säg att "rösta på SD så kanske vi kan skicka hem dom". För det första så röstade jag på SD. Befolkningen vill tydligen något annat. Jag är less på att argumentera, jag skiter i vilket längre. För det andra så vill dom inte hem. Dom vill sitta i regeringen och bygga brunnar i sitt hemland Somalia för att tvätta pengarna. För det tredje så är alla politiker lika fjuttiga och AFS kommer aldrig komma in med den där helikopterplattan till ledare.

Så håll bara käften, jag vill inte höra det.

Men,.om vi ändå ska ta in invandrare.. ta hit fillipinskor eller thailändare. Eller peruaner.. hårt arbetande folk och thailändskor är alltid omtyckta oavsett vad snubben med fet lyxfällan-tjej med fula tatueringar verkar tycka. Och hårt arbetar dom i jämförelse med araber.

Så håll käft alla som tror att det går att vända skeppet.
Citera
2026-09-24, 16:18
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Det är ju ett sinnessjukt argument som bygger på att alla svenska barn föds utan föräldrar och växer upp på offentligt betalda barnhem.

I själva verket så har ju svenska barn två föräldrar som försörjer barnen både direkt med sina egna löner och indirekt genom mer än 50% skatt.
Citera
2026-09-24, 16:19
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Alla demografer och alla politiker vet att detta är den enda lösningen vid kris i befolkningsfrågan. Ingen vågar berätta det för er bara.

Fast, gör verkligen alla det; https://www.uu.se/nyheter/2007/2007-03-08-forskning-pagar-avlivade-myten-om-den-demografiska-bomben
https://overpopulation-project.com/svenska-artiklar-och-material/

Det som politikerna vet är att sen 1985 är ekonomin ett skuldgrundat pyramidspel så för att den ekonomiska klassen ska kunna bli förmögnare behövs fler spelare i pyramidspelet. Men för befolkningen och omsorgen krävs inte invandring, det är en myt om den demokratiska bomben. Man vet också att tidigare arbetskraftsinvandring under 60,- och 70-talen var måttligt ekonomiskt gynnsamt för att under 80,- och 90-talen bli en direkt belastning för ekonomin och nu är de största partierna i Sverige överens om en stram invandring och att integrationen inte fungerar.

Det som det handlar om är en befolkningsutbyte där massinvandring slår sönder det sammanhållande kit som ett etniskt homogent samhälle faktiskt har, ett high-trust samhälle kan mobilisera mot globaliseringens ekonomiska snedvridning, ett sånt samhälle kan skapa förutsättningar som sträcker sig längre mandatperioder och kvartalsrapporter. Det blir något annat än bara en ekonomisk enhet i ett globalt ekonomiskt system som gynnar fåtalet. Att fortsätta med befolkningsutbytet och massinvandringen gynnar inte etniska svenskar, om svenskarna byts ut blir de det de facto ett folkmord, byts en befolkning ut mot en annan är det definitionen om folkmord, oavsett om det sker med våld eller inte.

Att öka invandring, för att ersätta svenska barn med invandrare är per definition kolonisering, när det handlar om att ett främmande folkslag bör bosätta sig på den geografiska platsen som kallas Sverige och tränga undan ursprungsbefolkningen, när deras kultur i form av värderingar blir dominerade uppstår samhällen som idag representeras av etniska enklaver, som är en realitet och som skulle mångdubblas. Så vill man att svenskar som folk bör upphöra så är förslaget som finns i Ts något åtråvärt. Anser man att alla folk har samma värdighet och bör ha samma rättigheter, bör man inte förespråka massinvandring och befolkningsutbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in