2026-09-24, 19:01
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Stockholms stad har nu polisanmält valfusket i Järva enligt TV4 läste jag på X.

Edit: https://www.tv4.se/artikel/3xRHIVvvFoTJ0Y7FIm5eLg/foelj-alla-politiska-nyheter-infoer-valet
I järva?
Citera
2026-09-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Stockholms stad har nu polisanmält valfusket i Järva enligt TV4 läste jag på X.

Edit: https://www.tv4.se/artikel/3xRHIVvvFoTJ0Y7FIm5eLg/foelj-alla-politiska-nyheter-infoer-valet

Har V lämnat in sin mot anmälan mot SvD ännu? Om hets mot folkgrupp och förtal?
Citera
2026-09-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
I järva?
Ja, Järva. Som tråden handlar om.
Citera
2026-09-24, 19:07
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

…just sayin

Är det ackumulerande effekt det kallas?

Vore intressant att veta hur prognoserna för år 2038 skulle se ut med dina siffror.
Citera
2026-09-24, 19:08
Medlem
VPK:s partisekreterare går i Expressen till frontalangrepp mot.... resten av världen typ:
"Det är ett misstänkliggörande som hotar demokratin”.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/v-toppen-slar-tillbaka-mot-anklagelserna-insinuant/

Det är tydligen inget hot mot demokratin att röstfuska men att ifrågasätta röstfusk är det tydligen. Snacka om total avsaknad av själv- och sjukdomsinsikt.
Citera
2026-09-24, 19:10
Medlem
Jävla tattarland dom har gjort Sverige till.

Och så finns det inget bättre röstsystem än det vi har för det kan man inte fuska med! Så det så.
Senast redigerad av brakfesten009 2026-09-24 kl. 19:52.
Citera
2026-09-24, 19:10
Medlem
Det är dags att man gör en razzia hos VPK på Kungsgatan och börjar samla in V-politiker till förhör. VPK:s högkvarter på Kungsgatan måste stängas, samtliga datorer och annan utrustning måste beslagtas. Partiet måste vingklippas i Sverige, det är ett hot mot vår demokrati och det fria Sverige.

Det här visar att VPK är ett systemhotande parti bestående av brottslingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
VPK:s partisekreterare går i Expressen till frontalangrepp mot.... resten av världen typ:
"Det är ett misstänkliggörande som hotar demokratin”.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/v-toppen-slar-tillbaka-mot-anklagelserna-insinuant/

Det är tydligen inget hot mot demokratin att röstfuska men att ifrågasätta röstfusk är det tydligen. Snacka om total avsaknad av själv- och sjukdomsinsikt.
Du kan fetthaja att den där valfuskrötan har kopplingar ända upp till toppen. V-politiker är kriminella i sitt DNA och har utvecklat ett hat mot Sverige och det svenska folket. Det är inget nytt, Werner fick sprit av främmande makt för att kartlägga Viggenpiloter. VPK har alltid hatat det svenska samhället och dess ryggrad, som Wallenberg.

Fröken Proppmät, som VPK-partisekreteraren Forsberg även kallas för, är känd för att ha högre BMI än IQ.

Man har ogiltigförklarat 253 VPK-valsedlar i Hallonbergen. Tydligen har någon smygit in ytterligare valsedlar i valresultatet. Det här partiet vill S släppa in i regeringen. VPK är subversiva element och är ett hot mot demokratin.
Senast redigerad av Svenne26 2026-09-24 kl. 19:34.
Citera
2026-09-24, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Pfff, gått till såhär i flera år!

Om ni börjar vakna nu så är jag ledsen att säga, men nu var för sega, för lata, för dumma

Men det är ju lite som de som blev SD först kring 2014. Det går långsamt och trögt innan polletten trillar ner för Svenne. Vi utanför medelklassbubblan vet att det förekommit klanröstning och kryssraketande ute i orten i evigheter redan.

Svenne är trög. Väldigt trög.

Vet ni vad det roliga är? Jag själv röstade V kommunalt och regionalt detta val. Jag skrev Barbapappa på en blank röst till riksdagiset.

Vad kan jag säga. Frysta hyror tilltalar mig. Synd bara på allt annat flum V håller på med socialt.
Citera
2026-09-24, 19:19
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Men det är ju lite som de som blev SD först kring 2014. Det går långsamt och trögt innan polletten trillar ner för Svenne. Vi utanför medelklassbubblan vet att det förekommit klanröstning och kryssraketande ute i orten i evigheter redan.

Vet ni vad det roliga är? Jag själv röstade V kommunalt och regionalt detta val. Jag skrev Barbapappa på en blank röst till riksdagiset.

Vad kan jag säga. Frysta hyror tilltalar mig. Synd bara på allt annat flum V håller på med socialt.

Jo visst. Problemet är att jag redan gått vidare då. Jag kan inte vänta på att folk ska ha 15 år på sig att ta sig dit. Och under hela den tiden kallas man för det ena och det andra och sen till slut visar det sig stämma och då är det jävligt tyst från samma personer.

Tror seriöst inte demokrati är för svenskarna.
Citera
2026-09-24, 19:31
Medlem
Citat:
De tre partierna vänster om mitten har 43%. De tre ska nu försöka bilda regering med ett parti höger om mitten ekonomiskt. Ha så kul.
Jag bryr mig väl för fan inte om ”partier vänster om mitten”? Men de har i alla fall vunnit, acceptera det bara.
Citera
2026-09-24, 19:32
Medlem
SeanPenns avatar
Dom håller ju på och fifflar med learing centers i minnesota så varför skulle inte samma ske här. Fyfan vad arg man blir
Citera
2026-09-24, 19:36
Medlem
Citat:

Du har alltså gått och röstat på vänstern för att du vill ha frysta hyror?
Det finns en enklare lösning - bo inte i någon annans hus. Det är klart att hyror ska indexeras som allt annat, inklusive din lön.
Hur ska det ens gå till? Ska det subventioneras av staten?
Det är inte genomförbart på något annat sätt så länge inte alla hyreshus ska ägas av det offentliga… Dit vill vi inte.
Intressant att man röstar på ett parti utifrån den lilla frågan och inte har förstått att det är omöjligt att genomföra. Som med miljardärskatten. Den kommer snarare rövknulla dig. Alla kostnader skickas nedåt till konsument. Så fungerar verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in