2026-09-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Sossarna har flera dåliga kandidater till ny talman. Men vem skulle göra jobbet absolut sämst?

Motivera. Varför tycker ni så?
Ygema* . Pga hans svårighet att vara nykter ! Även om det bara är massor med rykten(ingenrök utan eld) men det syns tydligt på dom rosen röda kinder han har. Inte alltid , men väldigt ofta
Citera
2026-09-24, 14:22
Medlem
avulsions avatar
Jag lägger också min röst på Strandhäll! Tänk vilka dråpliga situationer hon skulle ställa till med! Sluddra och blanda ihop namn och partier... Plötsligt fara ut i raseriutbrott och kasta klubban på någon... Eller om hon mot all förmodan skulle hinna bli bakfull och sävligt kolerisk - bara tanken gör att jag fnissar!
Citera
2026-09-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tveklöst Annika Strandhäll. Det finns en mycket bra orsak till att hon idag leder S-kvinnorna. En känslostyrd och grälsjuk person med stirrig blick.

Instämmer och känner mig säker på att hon inte skulle klara av uppgiften utan snabbt sjukskriva sig för utbrändhet.
Citera
2026-09-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Jag lägger också min röst på Strandhäll! Tänk vilka dråpliga situationer hon skulle ställa till med! Sluddra och blanda ihop namn och partier... Plötsligt fara ut i raseriutbrott och kasta klubban på någon... Eller om hon mot all förmodan skulle hinna bli bakfull och sävligt kolerisk - bara tanken gör att jag fnissar!

Hon har inte det som krävs för uppgiften och är för narcissistisk.
Citera
2026-09-24, 14:32
Medlem
Av de fyra som snurrat i pressen som kandidater tycker jag ingen passar. Lika tråkiga och intetsägande allihop.Saknar helt karisma och verkar inte kunna fokusera på sin uppgift. (För ordningens skull när jag säger "fyra" så menar jag Ygerman, Johansson, Nilsson o Ernkrans.)
Citera
2026-09-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Med en barstol och en stege skulle han nog klara det fint

Han kan springa runt i kaffepauserna och underhålla folk i narrdräkt med tycker jag. Dra tjejerna i håret mellan stolarna i kammaren. Ett perfekt jobb för honom.
Citera
2026-09-24, 15:17
Medlem
Citat:
Sossarna har flera dåliga kandidater till ny talman. Men vem skulle göra jobbet absolut sämst?

Motivera. Varför tycker ni så?

Peter Hultqvist.

Första dagen börjar han med att stämpla SD som ett hot mot demokratin och stänger sedan
av deras mikrofon när de ska ha anförande. Han är ju ganska anständig och korrekt av sig så han skulle säkert göra nåt sånt.

Alltså bara för att rädda oss andra så vi kan rösta på ett bättre parti.

Som Sossarna t.ex.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-24 kl. 15:19.
Citera
2026-09-24, 15:30
Medlem
Den där groteskt feta paddan som är SSU-ordförande.

Grav obesitas tyder på dålig disciplin.
En talman måste ha disciplin för att vara neutral och klara av att leda riksdagen.
Citera
2026-09-24, 15:52
Medlem
Citat:
Dumt nog förutsatte jag att folk i den här "gruppen" hade koll på de 4 kandidater det skrivits om.
Jag borde ha varit mer tydlig.

Jasså? Vem har hört talas om Jennie Nilsson innan? Matilda Ernkrans? Eller vilka fyra kandidater du nu for efter.
Citera
2026-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Hon har inte det som krävs för uppgiften och är för narcissistisk.

Nu gällde ju diskussionen vem som skulle vara sämst…
Citera
2026-09-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Jasså? Det hade jag inte en aning om.

Det förklarar hennes missbruksproblematik.

Det är nog snarare så att hennes diverse problem förklarar varför hennes gubbe valde den utvägen.
Citera
2026-09-24, 16:52
Medlem
Barentss avatar
Antagligen en okänd gammal tant lika grå som Maggan, som ingen känner till och som som inte åstadkommit något trots många år i riksdagen.

Hm. Henne tar vi.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hon-pekas-ut-som-ny-talman--sjalvklart-kul/
Senast redigerad av Barents 2026-09-24 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in