2026-09-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Det verkar som han ska vara med i podden mardrömsgästen så kanske kommer han prata ut där.

Oj! DET ska man lyssna på
Citera
2026-09-23, 04:12
Medlem
GastonLeMans avatar
Jag vill vara först med att beklaga Runes fantastiska verklighetsuppfattning/förnekelse , för jag känner mig skyldig.

Men skadeglädje eller lyteskomik är faan det bästa jag vet.
Den här ”killen” är ta mig faan bättre än John Cleese i att porträttera en jubelidiot!
Han sammanfattar min humor i en ”liten liten lådda ” om man säger så?!

Jag ser framför mig hur hans föredettor ler i mjug och bara njuter av framtiden.
Den här dåren gräver en grop som han troligen själv kommer få åtnjuta?

Edit. Lena kastade in en kommentar.

-Sluta skräm min granne!
Han har pollenallergi, så tänk på det !
Ta med sidenblommor istället, dom varar lika länge som vår kärlek! För evigt, för jag är som du!

Ont , Såg i media att förnekelsen brinner.
Vem i bibeln tvivlade? Vilken lärjunge va det?
Tomas kanske?
Senast redigerad av GastonLeMan 2026-09-23 kl. 04:19.
Citera
2026-09-23, 09:22
Medlem
Alltså jag hör till de som i det längsta trott att Runar haft ett finger med i spelet (förutom som offerlamm). Men jag får väl ge mig. Har iof inte lyssnat på sista delen. Går det förresten att ta del av gratis?

Hursom, det är helt otroligt att en vuxen man kan vara tillsammans med en AI-bild i flera år och sprida detta på eget bevåg och inte notera att han aldrig får träffa en kvinna av kött och blod. Jag menar, Runar lämnar en del övrigt att önska avseende vandel och leverns. Han är väl inget kognitivt ljus direkt, men vad jag förstår är han väl normalbegåvad. Otroligt är det.
Citera
2026-09-23, 10:21
Medlem
Runar har hintat lite att han har nån ny själsfrände och nu har han lagt in en romantisk bild på lady och Lufsen. Nån kärlek på gång kanske?
Citera
2026-09-23, 13:38
Medlem
AlanGarners avatar
Blir Runar catfishad igen? Känns ju som öppet mål. Finns nog många i vårt avlånga land som gärna testar och ser om han trillar dit igen.

Citat:
Runar har hintat lite att han har nån ny själsfrände och nu har han lagt in en romantisk bild på lady och Lufsen. Nån kärlek på gång kanske?
Citera
2026-09-23, 13:48
Medlem
Citat:
Det finns väl ingen kvinna som är vid sina sinnens fulla bruk som skulle vilja bli ihop med Sveriges största loser.
Citera
2026-09-23, 13:58
Medlem
AlanGarners avatar
Det gör med att han skulle ha stulit från sin egen son. Det låter ju inte direkt långsökt, men ska han finansiera taxiresor över hela stan för att köpa praliner åt en AI-flickvän, och middagar och hotellrum på stan så måste ju pengarna komma någonstans ifrån. Som du skriver har Runar noll i inkomst och skulder på fem miljoner.

Men vad är det specifika ryktet om just det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Ja, ”Mardrömsgästen” kan det bli.

För några år sedan sa Runar: ”Jag skulle massakrera Alex Schulman i en debatt”, när det i själva verket är han som är mycket lågt hängande frukt. Tror poddarna får hålla igen för att inte helt krossa honom helt. Finns många stollerier att rikta in sig på:

Kärleken. Upp till bevis Runar om att AI-Lena skulle finnas på riktigt.

Brotten. Runar är en återfallsförbrytare som snart får fängelse igen efter att ha tvättat pengar åt åldringsbedragare. Men stämmer det att han även har länsat ett konto tillägnat sonen Amadeus (som inte längre heter Sögaard i efternamn) på ”miljonbelopp”?

Religionen. Runar har upprepade gånger skrivit att vi lever i den yttersta tiden. När kommer egentligen Jesus och kommer alla bögar att brinna i helvetet? ”jag vet vad som kommer att hända i framtiden”, har Runar förkunnat.

Politiken. Vad hände med löftet om att ställa upp i årets riksdagsval? Har verkligen den helige ande viskat i Runars öra om att Sverige kommer att lämna EU? Är verkligen all världens politiker mer korrupta än hans idol, ”fredspresidenten” Trump?

Havererierna. Vad hände egentligen med utlovade "Nya YouTube kanalen Free Speech TV", podcasten ”Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" och "Live Podcast turné" samt projektet ”Stockholm Bible Friends”. Är det bara påhitt och önsketänkanden i likhet med Jimmie Åkessons självbiografi, ”fängelseboken” och långfilmen om honom själv?

Mytomanen. Varit rådgivare åt Hollywoodkändisar, varit på fester med Trump, arrangerat officiella Grammyfester i USA, fått FN-jobb, ”känner personer högst upp i militären o i Pentagon” och har ”personliga kontakter o källor högst upp i D.C.” Lögnerna tycks aldrig ta slut, finns det tillstymmelse till bevis?

Skuldberget. Över 5 miljoner i skulder hos Kronofogden. Har Runar någonsin övervägt skuldsanering? Hur länge kan Runar överleva på bidrag från mamma och pappa samt Swish-tigganden?

https://imgur.com/a/5JShca7
Citera
2026-09-23, 14:16
Medlem
AlanGarners avatar
Vilken solskenshistoria!

Kan tänka mig att Runar skröt om hur mycket böcker han skulle sälja och Minette började drömma om en framtid med honom.

Helt säkert så att Anders syrra tyckte att han kunde betala tillbaka nu när han skulle tjäna miljoner på sin bok. Sen var det antagligen astronomiska avstånd mellan Runars självuppskattning och vad som faktiskt sålde.

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Kom nu att tänka på gamla fina minnen. Det var när Runar blev släppt ur finkan för några år sedan. Det råkade slumpa sig så ett det hade varit lite bråk (ingen skjutning) i Solna Hagalund (nära stationen). I samband med det hade Carolas vän Anders försökt vara vänlig och hyrde ut sin syrras lägenhet i Bromma (Abrahamsberg är INTE Brommas finare stadsdel). Jag tror Runar bodde där i cirka två månader innan han istället flyttade hem till denna Anders, som av en slump råkade bo just i Hagalund. Med sin 30 år yngre trofekvinna. Runar själv skyllde på att det hade varit oroligheter i Abrahamsberg, men det blev sen uppenbart att han blandat ihop Abrahamsberg med Hagalund. Det var alltså någon annan anledning att han flyttade ut från Bromma. Mest troligt att han inte hade sålt så många böcker som han hade hoppats och därför inte kunde betala hyran.

Den gode Anders skulle nu sträcka ut en kristen hjälpande hand igen och lät Runar bo hela sommaren i hans sommarstuga i den stockholmska Yyyttertjärgååården. Under den tiden hann han inte bara med att tvätta pengar åt en kriminell liga utan hamnade i offentligt bråk med Anders syrra (som han menade var en galning och hon ville väl bara att han skulle betala vad han var skyldig).

Men innan han flyttade ut från Anders och ut till sommarstugan hade Runar faktiskt en bokrelease. På Café Opera. Eller rättare sagt... utanför Cafeets toalett i foajen. Där satt Runar och signerade några böcker, medan folk passerade på väg in till själva Café Opera för att delta i det mingel Runar inte var bjuden till... Men en kvinna stannade och tog ett samtal med Runar. Minette Tigerfalk.

Jag tror Minette vill väl, men bara har lite otur när hon tänker. Och kanske närde hon en gammal fantasi från 80-talet om att få ligga med Carolas man? För inte sov Runar i bilen han inte heller äger inte. Och ett rykta uppstod. Det är klart att Runar var utsvulten efter mänsklig närhet och ömhet. Att ligga intill Minettes rynkiga bröst är något annat än att ligga intill Michalovs håriga bringa på Hall.

Att det var något är ju uppenbart i efterhand. Minette skrev kryptiska saker om vänskap och romantik på sina konton. Runar hyllade kärleken i stort med sina vanliga plattetyder. Men även om förhållandet tog slut innan det han börja, så var det en väninnan som är mäklare som länkade till Minette med tips om en stor fyra eller femrummare på Kungsholmen. Med illa dold kryptering om att detta vore en dröm för Minette och Runar att få bli gamla i. Alltså någon som visste mer än många andra. Nu sålde ju Runar inga miljoner böcker till sina miljoner följare och hade därmed inte råd att slanta upp sju miljoner i handpenning. 70,000 kronor fick han dock för rånet att sätta sprätt på. Märkligt att det inte var så många som anade att det kanske var Minette han var och åt middag med på Haymarket och köpte armband åt?
Citera
2026-09-23, 14:28
Medlem
AlanGarners avatar
Aha, tack för förklaringen till Amadeus försvunna miljoner!

Runar planerade väl att betala tillbaka med bokmiljonerna.

Citat:
Det är antagligen att Carola skrivit något negativt om honom i sin bok. Naturligtvis en lögn. Hon skriver i sin bok att Runar ljög och sa att han var oskuld när de gifte sig. Sedan visade det sig att han ljög för henne. Men det spelar väl ingen roll eftersom Carola knappast var oskuld hon heller. Men visst, den första av många lögner att komma ur hans mun.

Någon skrev nyligen i den här tråden att de fick en stor summa pengar som skulle sättas in på Amadeus konto. Men att när han blev 18 så var kontot tömt, på grund av att någon hade förfalskat Carolas namnteckning. En kriminell handling. Naturligtvis är det inte Runar, det måste vara Mållgan. Det borde ju gå att ta reda på vart de pengarna tog vägen? Och att det inte ledde till något kan ju bara förklaras med att det var en närstående person i familjen man inte ville konfrontera. Och att om det kom fram nyligen så är det väl inte så svårt för Amadeus heller att bli en aning besviken på sin far. Armlängds avstånd. Och då är det ju Carolas fel naturligtvis.

Runar skriver att han ska bjuda sin son på oxfilé, kycklingfilé, inlindat i seranoskinka. Jag hoppas han inte matförgiftas sonen med halvgrillad kyckling. Han påstår att han ska använda "grillen" men det är väl inte hans grill? Om han nu ens bor där? Vilket verkar mycket märkligt. Hyr han lägenheten per timme då? Eller låtsas han bara att sonen ska komma över för att det ska se bra ut?

I morgon ska han skriva en lång artikel om Donald Trumps storhet, har han lovat. Det ska bli spännande att se vad Trump lyckats med nu, som vi andra inte har förstått.
Citera
2026-09-23, 17:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Ja, ”Mardrömsgästen” kan det bli.

För några år sedan sa Runar: ”Jag skulle massakrera Alex Schulman i en debatt”, när det i själva verket är han som är mycket lågt hängande frukt. Tror poddarna får hålla igen för att inte helt krossa honom helt. Finns många stollerier att rikta in sig på:

Kärleken. Upp till bevis Runar om att AI-Lena skulle finnas på riktigt.

Brotten. Runar är en återfallsförbrytare som snart får fängelse igen efter att ha tvättat pengar åt åldringsbedragare. Men stämmer det att han även har länsat ett konto tillägnat sonen Amadeus (som inte längre heter Sögaard i efternamn) på ”miljonbelopp”?

Religionen. Runar har upprepade gånger skrivit att vi lever i den yttersta tiden. När kommer egentligen Jesus och kommer alla bögar att brinna i helvetet? ”jag vet vad som kommer att hända i framtiden”, har Runar förkunnat.

Politiken. Vad hände med löftet om att ställa upp i årets riksdagsval? Har verkligen den helige ande viskat i Runars öra om att Sverige kommer att lämna EU? Är verkligen all världens politiker mer korrupta än hans idol, ”fredspresidenten” Trump?

Havererierna. Vad hände egentligen med utlovade "Nya YouTube kanalen Free Speech TV", podcasten ”Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" och "Live Podcast turné" samt projektet ”Stockholm Bible Friends”. Är det bara påhitt och önsketänkanden i likhet med Jimmie Åkessons självbiografi, ”fängelseboken” och långfilmen om honom själv?

Mytomanen. Varit rådgivare åt Hollywoodkändisar, varit på fester med Trump, arrangerat officiella Grammyfester i USA, fått FN-jobb, ”känner personer högst upp i militären o i Pentagon” och har ”personliga kontakter o källor högst upp i D.C.” Lögnerna tycks aldrig ta slut, finns det tillstymmelse till bevis?

Skuldberget. Över 5 miljoner i skulder hos Kronofogden. Har Runar någonsin övervägt skuldsanering? Hur länge kan Runar överleva på bidrag från mamma och pappa samt Swish-tigganden?

https://imgur.com/a/5JShca7
Det är inte omöjligt att Runar anser han går som vinnare i samtliga debatter han ställer upp i. Han har nämligen en mycket enkel och effektiv retorik; han maler på och maler och maler och ger inte den andre personen en millimeter att säga något. Och sedan lägger han på luren, eller vad han gör. Det finns helt enkelt inte plats för fler frågor. Och därmed får man anse att det inte blev en debatt utan en monolog.

Men resten säger sig självt av dina inlägg. Det finns bara en förklaring, han är inte riktigt frisk.

Den nya kärleken är garanterat en ny AI-katt, alternativt en rik äldre naiv kvinna som är ensam. Han skriver att de är själsfränder, precis som Lena var. Vi får se hur länge det varar.
Citera
2026-09-24, 13:18
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Den nya kärleken är garanterat en ny AI-katt, alternativt en rik äldre naiv kvinna som är ensam. Han skriver att de är själsfränder, precis som Lena var. Vi får se hur länge det varar.

Tror mig ha kommit över en bild på Runars nya kärlek. Tycker hon ser misstänkt lik ut som AI-Lena. Men det kan också vara en gammal bild som poppat upp.

https://imgur.com/a/0wJKAJy
Citera
2026-09-24, 16:24
Medlem
Citat:
Det är inte omöjligt att Runar anser han går som vinnare i samtliga debatter han ställer upp i. Han har nämligen en mycket enkel och effektiv retorik; han maler på och maler och maler och ger inte den andre personen en millimeter att säga något. Och sedan lägger han på luren, eller vad han gör. Det finns helt enkelt inte plats för fler frågor. Och därmed får man anse att det inte blev en debatt utan en monolog.

Men resten säger sig självt av dina inlägg. Det finns bara en förklaring, han är inte riktigt frisk.

Om man prenumererar på Kändisar kommenterars exklusiva innehåll så presenterar hon en rätt trovärdig teori i dag om vem som ligger bakom och vilket konto på Instagram som det är Runar menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in