2026-09-22, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Glöm inte otrogenhet.

Jag tror faktiskt att otrohet kommer på en andra plats
Ekonomin verkar vara viktigare
Citera
2026-09-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror faktiskt att otrohet kommer på en andra plats
Ekonomin verkar vara viktigare

Det är klart att ekonomin är viktig. Men om man tänker ett par som varit tillsammans länge, så vore otrohet ett stort slag för någon som kanske inte kan förlåta och heller inte har förmågan eller hälsan att hitta en ny partner. Sedan att kanske ha levt i en lögn i många år är nog ett fruktansvärt slag.
Citera
2026-09-22, 16:55
Medlem
Citat:
Det är klart att ekonomin är viktig. Men om man tänker ett par som varit tillsammans länge, så vore otrohet ett stort slag för någon som kanske inte kan förlåta och heller inte har förmågan eller hälsan att hitta en ny partner. Sedan att kanske ha levt i en lögn i många år är nog ett fruktansvärt slag.

Jag kommer ihåg statistik från början av 2000
Då var dålig ekonomi den vanligaste orsaken till skilsmässa
Men det kanske inte är detsamma idag
Citera
2026-09-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Och hur långa förhållanden har du haft? Och hur har du vårdat dem för att få dem att hålla, länge?

Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Det är faktiskt lite av en förbannelse att ha för många runtomkring sig som uppenbarligen är intresserade

Jag vinkade av en av mina tjejer gav henne 2 pussar på munnen innan hon hoppade in i taxin och trots det när jag vänder mig om kommer där 2 tjejer varav den ena som jag fick ögonkontakt med nästan åt upp mig med blicken trots att hon då måste ha sett att jag just pussade min 20-åring hejdå

Nu har jag hittat en som jag hoppas kunna försöka ha något seriöst med men det återstår också att se om det finns mer saker gemensamst än passion och att vi har samma favoritställning i sängen, dessutom är vi i olika städer just nu men jag känner mig iaf mycket glad att ha lärt känna henne för det var över förväntan erfarenhet så hoppas vi lyckas vårda kontakten medans vi är på lite avstånd

Men hur kan du hoppas på att utveckla något seriöst med en tjej när du inte ens kan hålla dig från djup ögonkontakt med en främmande tjej bara sekunder från att ha pussat en annan "av dina tjejer"? Ja du, 20-åringar kan vara ganska omogna och det är tydligen du med eftersom du inte verkar ha så många trogna kromosomer ännu.
Citera
2026-09-22, 22:11
Medlem
Citat:
Det längsta 7 år, knullade henne ett par gånger om dagen även efter alla dessa år det tycker jag inte är illa

Min man och jag har varit ihop en bra tid, och vi tycker inte det är en bragd att ha sex med varandra
"efter alla år".
Citera
2026-09-23, 15:11
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Men hur kan du hoppas på att utveckla något seriöst med en tjej när du inte ens kan hålla dig från djup ögonkontakt med en främmande tjej bara sekunder från att ha pussat en annan "av dina tjejer"? Ja du, 20-åringar kan vara ganska omogna och det är tydligen du med eftersom du inte verkar ha så många trogna kromosomer ännu.

Jag hoppas inte på något seriöst med den omnämnda tjejen, vi klickade inte jättebra och hennes personlighet är inte riktigt vad jag letar efter i en partner så hon stannar i vänfacket.
Jag är omogen? Okey bra att veta
Citera
2026-09-23, 15:13
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Min man och jag har varit ihop en bra tid, och vi tycker inte det är en bragd att ha sex med varandra
"efter alla år".

Det viktigaste att ni tycker det är en bragd
Om det händer en gång i veckan tycker jag det är sorgligt men får man till det nästan varje dag så känns det ju mer som en bragd som du uttryckte det
Citera
2026-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Det viktigaste att ni tycker det är en bragd
Om det händer en gång i veckan tycker jag det är sorgligt men får man till det nästan varje dag så känns det ju mer som en bragd som du uttryckte det

Jag har aldrig skrivit att det är en bragd. Åtminstone inte för min del.
Sedan får du tycka vad du vill efter egen vana och erfarenhet.
Citera
2026-09-23, 20:08
Medlem
dirtysouths avatar
Ser nu att jag läste fel, det är alltså inte en bragd att ha sex med sin partner enligt dig

Så ni föredrar helt enkelt att inte ha sex med varandra och är nöjda med det?

Citat:
Jag har aldrig skrivit att det är en bragd. Åtminstone inte för min del.
Sedan får du tycka vad du vill efter egen vana och erfarenhet.
Citera
2026-09-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ser nu att jag läste fel, det är alltså inte en bragd att ha sex med sin partner enligt dig

Så ni föredrar helt enkelt att inte ha sex med varandra och är nöjda med det?
Nu gör du dig litet barnslig. Varför skulle sex med en person man åtrår och älskar räknas som en bragd? Då är det väl den naturliaste saken i världen?
Om du har haft ett sådant förhållande skulle du kanske förstå varför.
Men det kanske kommer.
Varför i hela världen skulle man då inte föredra att fortsätta med det?
Citera
2026-09-23, 21:29
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Nu gör du dig litet barnslig. Varför skulle sex med en person man åtrår och älskar räknas som en bragd? Då är det väl den naturliaste saken i världen?
Om du har haft ett sådant förhållande skulle du kanske förstå varför.
Men det kanske kommer.
Varför i hela världen skulle man då inte föredra att fortsätta med det?

Jag har inte sagt att det ska räknas som en bragd, du verkar väldigt förvirrad

Undrar ju om du överhuvudtaget haft ett förhållande med tanke på din sista mening, det är normalt att man har mindre sex efter flera år tillsammans än när man nyligen har träffats
Citera
2026-09-24, 01:20
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det ska räknas som en bragd, du verkar väldigt förvirrad

Undrar ju om du överhuvudtaget haft ett förhållande med tanke på din sista mening, det är normalt att man har mindre sex efter flera år tillsammans än när man nyligen har träffats
Det är du som verkar missförstå enkla meningar. Naturligtvis har man väl mer sex när man nyligen har träffats än 50 år senare. Men nu är vi ett par som är lyckliga med vårt sexliv och anser det vara en naturlig sak oss emellan. Vi behöver inte kämpa på liksom om du fattar.

Jag gifte.mig förresten första gången innan du troligtvis var född.
Den här diskussionen är bara löjlig. Allt jag ville säga var att man kan attraheras och ha ett finfint sexliv fast man har varit tillsammans en längre tid. Det kommer kanske du också att upptäcka en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in