2026-08-10, 17:57
Medlem
det är smart och pragmatiskt. sverige behöver mer sådant tänkande
Citera
2026-08-10, 22:11
Medlem
Sverige kanske skulle gjort en deal med något annat land som låter gängkriminella husera deras anstalter. Något valfritt land i Latinamerika eller Afrika hade inte tackat nej. Dom hade bara sett en hög pengar framför sig. Klart.
Citera
2026-08-17, 10:26
Medlem
diseuses avatar
Ekot rapporterar idag att inför nästa estniska val, som ska hållas senast våren 2027, förväntas oppositionspartierna komma till makten. De vill avsluta detta avtal från estnisk sida.
Citera
2026-08-18, 18:35
Medlem
Estland har nu officiellt meddelat att de inte tänker ta emot "svenska" gängkriminella

Källa: Rapport SVT 1 18:00.

Fanns tydligen inskrivet i avtalet att Estland kunde välja vilket klientel de kunde säga nej till. Det var således mer än hälften av straffångarna som de inte tog emot av de som var aktuella

Återstår då att sälja dessa som slavar till Mauretanien eller öppna svenska straffläger där de gängkriminella ber på sina bara knän inför de ansvariga att de gör vad som helst för att bli fria

Just där börjar det intressanta.
Citera
2026-08-18, 19:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Estland har nu officiellt meddelat att de inte tänker ta emot "svenska" gängkriminella

Källa: Rapport SVT 1 18:00.

Fanns tydligen inskrivet i avtalet att Estland kunde välja vilket klientel de kunde säga nej till. Det var således mer än hälften av straffångarna som de inte tog emot av de som var aktuella

Återstår då att sälja dessa som slavar till Mauretanien eller öppna svenska straffläger där de gängkriminella ber på sina bara knän inför de ansvariga att de gör vad som helst för att bli fria

Just där börjar det intressanta.

Vilket jävla haveri, kan den här klåparregeringen inte göra någonting rätt? Visste de inte vilka de lastade på planet?

Är ju rent pinsamt att flyga över närmare 40 intagna till Estland, bara för att vara tvungna att flyga hem med med hälften av dem igen. Det här skulle givetvis Justitiedepartementet genom Kriminalvården rett ut med esterna innan man chartrar ett privatflyg. Pajasar.
Citera
2026-08-29, 13:46
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vilket jävla haveri, kan den här klåparregeringen inte göra någonting rätt? Visste de inte vilka de lastade på planet?

Är ju rent pinsamt att flyga över närmare 40 intagna till Estland, bara för att vara tvungna att flyga hem med med hälften av dem igen. Det här skulle givetvis Justitiedepartementet genom Kriminalvården rett ut med esterna innan man chartrar ett privatflyg. Pajasar.

Gnäll inte. Du har garanterat röstat på de partier som orsakat Sveriges problem. (Om du är invandringskritisk ber jag på förhand om ursäkt.)

En sosseregering hade inte ens försökt bli av med dessa guldklimpar.
Citera
2026-08-29, 13:48
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Sverige kanske skulle gjort en deal med något annat land som låter gängkriminella husera deras anstalter. Något valfritt land i Latinamerika eller Afrika hade inte tackat nej. Dom hade bara sett en hög pengar framför sig. Klart.

Du borde inse hur otänkbart det hade varit, givet hur hjärndöd svensken i gemen är.
Citera
2026-08-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du borde inse hur otänkbart det hade varit, givet hur hjärndöd svensken i gemen är.

Det skulle funka. Katapultstol som är inställtd till pollsmoor i Kapstaden. Mycket omänskligt fängelse. Dom gängmedlemer härifrån norr är ingeting jämfört med numbergangs.
Citera
2026-09-22, 21:50
Medlem
Jag skulle vilja veta ras och etnicitet på de som flyttats till Estland. 9/10 i svenska fängelser är inte svenskar. Men jag tror de främst flyttat svenskar dit, kanske några babbar men mycket större andel svenskar. Någon med insiderinfo? Därför om de bara valt ut random så skulle de knappt vara en enda svensk med till Estland då de är så minimal andel av kriminella i Sverige.
Citera
2026-09-23, 11:20
Medlem
tulipallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Jag skulle vilja veta ras och etnicitet på de som flyttats till Estland. 9/10 i svenska fängelser är inte svenskar. Men jag tror de främst flyttat svenskar dit, kanske några babbar men mycket större andel svenskar. Någon med insiderinfo? Därför om de bara valt ut random så skulle de knappt vara en enda svensk med till Estland då de är så minimal andel av kriminella i Sverige.

Vart har du fått informationen om att 9/10 inte är svenskar? Jag tar gärna källan på det (så jag kan använda det som argument).
Citera
2026-09-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipallo
Vart har du fått informationen om att 9/10 inte är svenskar? Jag tar gärna källan på det (så jag kan använda det som argument).

Det är ju skitsnack. BRÅ:s statistik visar ju att ungefär 80% av dom som döms för brott är svenska medborgare. I detta ingår givetvis både etniska svenska medborgare och utlandsfödda svenska medborgare. Sedan är det 10% som har dubbla medborgarskap och ytterligare 10% som helt saknar svenskt medborgarskap. Att då hävda att en så monumentalt stor del av dessa 80%, skulle ha utländsk bakgrund, att det totalt motsvarade 90% av alla som sitter i fängelse är ju inte rimligt.
Citera
2026-09-23, 14:30
Medlem
"Estland har lutat sig mot en säkerhetsklausul i avtalet och nekat intagna vars brottsrubriceringar kan kopplas till organiserad brottslighet eller gängkriminalitet"
Bara urbota dumt att skriva under det avtalet.
Vill man skicka dit "snällare fångar.
Ifs det avlastar också Svenska fängelse men trodde i första hand ville man skicka dit hårdingar.
Det är som kriminell högskola när man blandar de som gjort mindre allvarliga brott med hårdingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in