2026-09-23, 08:12
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
Haha tänkte samma. DDR is back och de kommer skicka in Sverige bakom järnridån.

Att inte ens försöka få skiten att låta lite trevlig eller inspirerande. De är inte ens på krämar-nivå, de är rena barbarer.

"Kartellen"

Hur fan röstar någon svensk på det här

Med stödpartiet Vänstern och deras blatte/kriminalitets-relaterade fadäser typ igår också. "Kartellen". Wtf!
Senast redigerad av Mjäll 2026-09-23 kl. 08:18.
Citera
2026-09-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
https://www.expressen.se/nyheter/politik/s-mp-c-och-v-har-bildat-kartell-i-riksdagen/

De röd gröna har kommit överens och bildat en kartell där de utsett vissa personer till viktiga poster. Allt för att hindra Tidö för att få tunga poster i utskotten.
Nyss publicerat i Expressen och finns inte så mycket mer uppgifter i nuläget.

Hur mår C väljarna nu efter att ha sett partiet gå samman med V? Allt var bara ett spel med dessa röda linjer.
Vad tycks?

Förvånar mig inte ett dugg!
De har alla varit så tända på att ta makten från högern till varje pris, speciellt nu som högern har styrt upp landet rejält både när det gäller brottsligheten och ekonomi och det tål de inte.

Elen kommer gå upp, kärnkraften kommer mp gör allt för att stoppa, bensin och transportkostnaderna kommer att öka, matmomsen kommer återställas pga det kommer inte finnas något annat ekonomisk utrymme och maten öka rejält i pris, samt otryggheten kommer att öka i samhället och invandringen kommer skjuta i höjden.
Nu kör vi rätt in i dimman!
Citera
2026-09-23, 08:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Kartell är ett passande ordval för de rödgröna. Även ’klan’ har fungerat. År 2030 är C:s svek glömt, och de håller sig kvar i riksdagen – precis som L gjorde.
Citera
2026-09-23, 08:19
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Kartell är ett passande ordval för de rödgröna. Även ’klan’ har fungerat.

Haha huvudet på spiken
Citera
2026-09-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Att inte ens försöka få skiten att låta lite trevlig eller inspirerande. De är inte ens på krämar-nivå, de är rena barbarer.

"Kartellen"

Hur fan röstar någon svensk på det här

Med stödpartiet Vänstern och deras blatte/kriminalitets-relaterade fadäser typ igår också. "Kartellen". Wtf!

Socialdemokraterna lät ju gängkriminella posera i reklam för dem på TikTok där de var maskerade och pekade finger. "Rösta på Socialdemokraterna".
Citera
2026-09-23, 09:55
Medlem
Den Röd-Gröna klanen
Citera
2026-09-23, 10:13
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jag tror fortfarande inte V får ministrar. Konstigare saker har hänt dock.

Jag tror inte MP får ministerposter heller. Maggan kastade Miljöpartiet ur sin förra regering. Tvivlar på att C får ministrar också.

Det blir nog en ren S-minoritetsregering med V, MP och C alla tre på läktaren med V och C på behörigt avstånd från varandra men alla tre möts halvvägs och backar Maggan när det gäller i åtminstone socialpolitiska flumgrejer alla fyra rödgröna partier enas kring.
Möjligen kan v offra regeringssaken till sist, men jag har svårt att se de göra det utan en motsvarande Tidö uppgörelse där de med S och övriga partier är överens om tagen.
Citera
2026-09-23, 10:27
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Bra dom blå kan dra åt helvete och dom har förstört detta lANd nu kommer v och sosialpartiet äntligen till tals
Citera
2026-09-23, 10:34
Medlem
Tog inte lång tid innan det skulle bli en cirkus med rödgröna konstellationen.

C ledaren viker sig och sviker sina väljare, vänsterpartiet med misstänkt valfusk, Nooshi delar bilder på delfiner och kommenterar inget.

Suck...det kan bara bli bättre. Fram med era popcorn nu säger jag.
Citera
2026-09-23, 10:42
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Tyvärr är det allt för många röstberättigade som inte tänker på att EU bestämmer och har stort inflytande i politiken även lokalt.

Tacka vet jag häxan Ursula Von Der Leyen för hur Sverige ser ut idag.
Von Der Leyen? Den enda som är ansvarig för hur bland annat Sverige ser ut idag är Angela Merkel.
Citera
2026-09-23, 10:44
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jag tror du är lite väl alarmistisk dock.

Frågan om V-ministrar kvarstår dock fortfarande. V har gett sig fan på att ha ministrar. C har get sig fan på att det inte ska bli V-ministrar.

Men som sagt. De kommer kompromissa bara för att hålla ett ansikte utåt.

Fast det gör de inför varje val. Sossarna kan dock vara trygga med att Vänsterpartiet aldrig kan stödja en borgerlig regering och än mindre en SD-regering så vill de få något inflytande alls återstår bara att rösta för en sosseregering.
Citera
2026-09-23, 10:49
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Maggan och Sossekompaniet som vanligt visar att de pissar på Sverige, det är makten som är viktigast. Perfekt läge nu när V misstänks för valfusk där Nooshi reagerar på detta enbart med några jävla delfiner, regnbåge och gratulationer till Die Linke som härstammar från SED.

Nä, Centern är så jävla körda och jag hoppas att näringslivet ger dem en dödsdom som de förtjänar. Jävla Stureplankärringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in