2026-09-23, 05:11
Medlem
Jahbrahs avatar
Jag skulle inte vara ensam om att kalla personen för svartminister isåfall. På skoj. Men är personen i fråga bra så gör färgen ingen skillnad tycker jag.
Tänk en somalisk svartminister som skulle göra allt för svenska folket t.ex och gå emot alla andra politiker. Hade vart najs.
Citera
2026-09-23, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Sverige har ännu inte haft någon svart statsminister. Det vore väl dags nu. Skulle Sverige må bra av en svart statsminister? Vem kan vara lämplig?
Du begriper inte hur världen fungerar. Fråga din skollärare. .
Citera
2026-09-23, 06:16
Medlem
SysterMorbids avatar
Ska personen styra med sin hudfärg eller vad menar du?

Nej vi behöver varken en svart, kvinna, handikappad eller homosexuell statsminister. Vi behöver en kompetent person, det är vad som ska ha betydelse.
Citera
2026-09-23, 06:31
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Ska personen styra med sin hudfärg eller vad menar du?

Nej vi behöver varken en svart, kvinna, handikappad eller homosexuell statsminister. Vi behöver en kompetent person, det är vad som ska ha betydelse.
Om det ändå vore så, men det är ett extremt naivt tankesätt. Problemet du kommer att ställas inför med den inställningen, och som oundvikligen kommer göra att du stämplas som rasist eller sexist, är att när du söker kompetens i ordets sanna bemärkelse... kan du gissa vilken hudfärg och vilket kön de kandidaterna kommer att ha som du prioriterar för kompetens?

Du kommer dock statistiskt sett att observera några undantag.

Vill du däremot kvotera för att göra det mer "jämställt", då kommer du med mycket hög sannolikhet att få offra kompetens.
Citera
2026-09-23, 06:36
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Om det ändå vore så, men det är ett extremt naivt tankesätt. Problemet du kommer att ställas inför med den inställningen, och som oundvikligen kommer göra att du stämplas som rasist eller sexist, är att när du söker kompetens i ordets sanna bemärkelse... kan du gissa vilken hudfärg och vilket kön de kandidaterna kommer att ha som du prioriterar för kompetens?

Du kommer dock statistiskt sett att observera några undantag.

Vill du däremot kvotera för att göra det mer "jämställt", då kommer du med mycket hög sannolikhet att få offra kompetens.

Vad menar du egentligen? Jag bryr mig inte om personen är svart, homo etc. Det som har betydelse är kompetens. Meritorkati.
Citera
2026-09-23, 06:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Vad menar du egentligen? Jag bryr mig inte om personen är svart, homo etc. Det som har betydelse är kompetens. Meritorkati.
Jag håller med. Men om du prioriterar meritokrati, vilken demografi tror du kommer att dominera?
Citera
2026-09-23, 06:39
Medlem
Kämpendahls avatar
USA har ju haft en svart president som var uppskattad, så varför inte en svart statsminister i Sverige någon gång?
Citera
2026-09-23, 07:00
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
USA har ju haft en svart president som var uppskattad, så varför inte en svart statsminister i Sverige någon gång?
För att vi inte ska välja en statsminister utifrån hudfärg. Du är väl inte rasist?
Citera
2026-09-23, 07:15
Medlem
Citat:
Sverige har ännu inte haft någon svart statsminister. Det vore väl dags nu. Skulle Sverige må bra av en svart statsminister? Vem kan vara lämplig?
Man måste vara lite retard om färgen på Statsministern är det viktiga men självklart skulle Nyamko Sabuni var miljoner ggr bättre som svensk Statsminister än tex Magdalena Andersson.
Citera
2026-09-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag håller med. Men om du prioriterar meritokrati, vilken demografi tror du kommer att dominera?
Den bästa kommer att dominera och eftersom vi är i Sverige så kommer med stor sannolikhet den svenske vara dominant eftersom Meritokrati betyder ett samhälle eller system där människor får positioner, ansvar och möjligheter utifrån meriter – exempelvis kunskap, utbildning, prestation och kompetens – snarare än exempelvis familjebakgrund, kontakter eller ärvd status.
Citera
2026-09-23, 07:18
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Reinfeldt var neger
"Cirkusneger" är den på internet fastställda benämningen.

Vi har inte haft någon statminister som är svart på utsidan, men vi har haft många makthavare som är svarta på insidan. Inte för att de har någon särskild rytmkänsla utan för att de tjänar mörka, globalistiska agendor.
Citera
2026-09-23, 07:30
Medlem
Citat:

Kanske han Mohamed Abdukarkir Ali från Somalia och Borlänge? 😁
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-09-23 kl. 07:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in