2026-09-22, 21:24
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Helt objektivt vill jag meddela tråden att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson numera inte finns med på:
- Bokustoppen
- Boknyheter det snackas om (samma nätbokhandels lista, oklart vilka andra kriterier som gäller)
- Topplistan böcker (hos Adlibris)

Det förefaller som om de intresserade slog till relativt omgående och att den så kallade hajpen kom något av sig.

P.S. Det finns i skrivande stund redan ett begagnat exemplar på Bokbörsen.

Det var som vi sa, några Berit, Inga-Britt och Majvor stod i kö, sen dog det det ut.
Citera
2026-09-22, 21:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Detta tjat om MånsPetters sågade och hånade "självömkansbok", "slaskbok" eller som i folkmun kallas hatbok lär få konsekvenser för den lille bekräftelsetorsken MånsPetter.

Låckberg äter middag med advokat och några från England nu...
Läckberg äter middag med Ciaras mamma, mammans kompis, advokaten i hemvistmålet samt hennes pr-strateg. Detta var två dagar sedan.
Ett tips: läs andra inlägg någon gång förutom dina egna.
Hade du inte varit så efter, så hade du någon gång kanske varit före.

Men lite hoppas man ju att de planerar ett litet "move" som äntligen kan få MZ att sluta vara snäll och sas 'stämma skiten ur dem'.
Citera
2026-09-22, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det var som vi sa, några Berit, Inga-Britt och Majvor stod i kö, sen dog det det ut.
Vilken tur då att den kommer ut som ljudbok om drygt 2,5 timmar. Nästan 70% av Sveriges befolkning föredrar att streama sina böcker.

Du nämnde inte Akademibokandeln?
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-22 kl. 21:44.
Citera
2026-09-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vilken tur då att den kommer ut som ljudbok om drygt 2,5 timmar. Nästan 70% av Sveriges befolkning föredrar att streama sina böcker.

Det är synnerligen skarpsynt av dig och alldeles korrekt att jag inte nämnde Akademibokhandeln. Många kan ha missat det. Vid en närmare kontroll där ser man att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson helt saknas i deras så kallade topplistor.

Trevligt också att du påminde om ljudboken. Jag fokuserade som du ser i mitt inlägg på dagens läge, det vill säga hur saker och ting är just nu, och överlåter framtidsspaningarna till andra. Vi får helt enkelt avvakta och se hur den klarar sig i konkurrensen med skattesmitaren Nesser, AI-vurmaren Östergren och schlagerbiografisten Carola.
Citera
2026-09-22, 22:49
Avstängd
Citat:
Det är synnerligen skarpsynt av dig och alldeles korrekt att jag inte nämnde Akademibokhandeln. Många kan ha missat det. Vid en närmare kontroll där ser man att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson helt saknas i deras så kallade topplistor.

Trevligt också att du påminde om ljudboken. Jag fokuserade som du ser i mitt inlägg på dagens läge, det vill säga hur saker och ting är just nu, och överlåter framtidsspaningarna till andra. Vi får helt enkelt avvakta och se hur den klarar sig i konkurrensen med skattesmitaren Nesser, AI-vurmaren Östergren och schlagerbiografisten Carola.
Ja, nog är det svårt att stå sig mot "64 bländande neonkritor från Crayon".

Jag tänker dock att det hade blivit ÄNNU intressantare om man fick se hur han står sig i konkurrens mot de som är samtida i utgivningsdatum. Inte de du nämner.

Han gör ju inte heller reklam (i samma mening) som de flesta - vilket tyvärr kan göra att några missar ljudboken.
Citera
2026-09-22, 22:52
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:

Varför skulle jag nämna Akademibokhandeln när jag inte nämnt någon annan?
Citera
2026-09-22, 22:53
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Men lite hoppas man ju att de planerar ett litet "move" som äntligen kan få MZ att sluta vara snäll och sas 'stämma skiten ur dem'.

Vi får väl se hur det går med den saken. Ska allt upp på bordet om MånsPetter, ett instsgraminlägg och sedan en hel förtalsbok som rätten ska ta ställning till.

I England kan en sådan hatbok dömas till mycket högre böter än vad MånsPetter någonsin fått från pappa. Nu lär han behöva jobba med något annat och/eller flytta till en enrumslägenhet i Staffanstorp
Citera
2026-09-22, 22:58
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ja, nog är det svårt att stå sig mot "64 bländande neonkritor från Crayon".

Jag tänker dock att det hade blivit ÄNNU intressantare om man fick se hur han står sig i konkurrens mot de som är samtida i utgivningsdatum. Inte de du nämner.

Han gör ju inte heller reklam (i samma mening) som de flesta - vilket tyvärr kan göra att några missar ljudboken.

En nyfiken fråga bara, vad har det eventuella intresset mot andra böcker att göra med vad han bevisligen har gjort sig skyldig till? hur ska det förminska det han gjort? Dessutom som jag redan har påpekat så dras folk till haverier och vill gärna ta del av dem efter de läst om det. Svara nu först och främst på mina första två meningar för jag vet av erfarenhet att du bara svarar på den del av ett inlägget som du kan vrida och vända på.
Citera
2026-09-22, 23:02
Medlem
Citat:
Helt objektivt vill jag meddela tråden att den så kallade Hatboken av Trådens Huvudperson numera inte finns med på:
- Bokustoppen
- Boknyheter det snackas om (samma nätbokhandels lista, oklart vilka andra kriterier som gäller)
- Topplistan böcker (hos Adlibris)

Det förefaller som om de intresserade slog till relativt omgående och att den så kallade hajpen kom något av sig.

P.S. Det finns i skrivande stund redan ett begagnat exemplar på Bokbörsen.

”Helt objektivt” var det ja.

Lite komplettering till den objektiva rapporteringen:

När allt faller ligger fortfarande på Adlibris ”Nya och populära böcker”, är trendande bland biografier och ligger på plats 6 bland biografier när man sorterar på populärast.

Hos Akademibokhandeln ligger den dessutom också som trendande bland biografier.

Så slutsatsen att ”hajpen kom av sig” känns möjligen lite mer subjektiv än resten av den objektiva rapporten.

Och ett begagnat exemplar på Bokbörsen betyder väl framför allt att en person har läst klart boken.
Citera
2026-09-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Detta tjat om MånsPetters sågade och hånade "självömkansbok", "slaskbok" eller som i folkmun kallas hatbok lär få konsekvenser för den lille bekräftelsetorsken MånsPetter.

Låckberg äter middag med advokat och några från England nu...

Och var finns länken som skulle bekräfta att en sådan middag faktiskt ägde rum just nu, eller snarare för en timme eller två sedan, som du påstår här? Den dubbelt frånskilda Mrs. Darnold och hennes trogna vän lämnade Sverige för tolv timmar sedan...
Citera
2026-09-22, 23:10
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Och var finns länken som skulle bekräfta att en sådan middag faktiskt ägde rum just nu, eller snarare för en timme eller två sedan, som du påstår här? Den dubbelt frånskilda Mrs. Darnold och hennes trogna vän lämnade Sverige för tolv timmar sedan...

Du vet, du kan inte stalka på insta och tro att du vet allt. Det sker mycket i det verkliga livet när alla går hem från sina jobb. Som i detta fall, idag
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-22 kl. 23:13.
Citera
2026-09-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
”Helt objektivt” var det ja.

Lite komplettering till den objektiva rapporteringen:

När allt faller ligger fortfarande på Adlibris ”Nya och populära böcker”, är trendande bland biografier och ligger på plats 6 bland biografier när man sorterar på populärast.

Hos Akademibokhandeln ligger den dessutom också som trendande bland biografier.

Så slutsatsen att ”hajpen kom av sig” känns möjligen lite mer subjektiv än resten av den objektiva rapporten.

Och ett begagnat exemplar på Bokbörsen betyder väl framför allt att en person har läst klart boken.

Det du skriver visar bara att man aktivt måste leta upp boken för att hitta den, det vill säga att nätbokhandlarna nu inte längre marknadsför den aktivt som första veckan.

Ett begagnat exemplar på Bokbörsen betyder att en person inte tänker läsa boken fler gånger, inte nödvändigtvis att vederbörande har läst den redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in