Citat:
Ursprungligen postat av
Zingo01
Cathedral city cheddar verkar ju finnas för det mesta, helt ok.
Cheddar Extra Mature 14 Månader av Cathedral City 200g är jättegott enligt mig med!
Apropå ostar, så köpte jag några veckor sedan en alldeles utsökt brödost, som är tillverkad av Pohjolan Meijeri. Utsökt kvalitet, och bland det godaste i den vägen, som jag någonsin har ätit.
Jag äter den helst direkt ur kylskåpet, precis som det är och dricker lite öl eller vin. Det är första gången jag har sett att Lidl säljer osten, men det kan ha funnits med även långt innan.
Priset var också helt okej, och jag köpte sammanlagt 5 till 6 förpackningar på 320 gram. Hoppas verkligen att Lidl kommer att behålla osten i sortimentet, för det är en stor delikatess för mig.
Jag har en förpackning kvar och bäst före datum var också mycket väl tilltaget, så det var aldrig bråttom att äta upp den.
Den smakar godast då, när du kommer hem från en barrunda i stan och äter den kall direkt ur kylskåpet, i alla fall enligt mig, men det går också att värma den i en vanlig ugn eller mikron och äta den då som efterrätt tillsammans med
I övrigt går jag inte igång på Lidls sortiment av finska varor. Det mesta är bara skräp i mina ögon, tänk om finska sortimentet kunde bestämmas av oss finska kunder, men nu är det nog någon på huvudkontoret i Tyskland som bestämmer vad de ska ha i sortimentet.
För bara några år sedan hade de också med en alldeles superläcker gräddost av Ålands Mejeriet, som hette Oolannin kermajuusto och även mina svenska vänner tyckte om den. En av de allra godaste gräddostarna som jag har smakat.