Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggvind
Jag tänkte på kommentarer som lagts om Lisens ursprung och andra, men visst. Du har helt rätt, det är inte hets mot folkgrupp som är det värsta som kommenterats i kommentarsfälten. Finns flera olaga hot och integritetsintrång.
För att hålla mig on topic så vill jag förtydliga att detta gäller kommentarsfält där Linnéa själv skrivit i, i videos som hon anges vara en av skaparna till och som hon förmodligen också anses vara ansvarig för kommentarerna i enligt BBS-lagen.
Vad är det för kommentarer då?
Du sitter här och är kryptisk istället för att ge exempel på vad du menar.
Att säga att Lisen är från Chilie är ju inget hatbrott .. dessutom riktade du dig mot skilleras, Medviktarna m fl.
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag tror faktiskt att Medvikt, Skilleras, Linnéa och alla andra som skapat videor i Temu-träsket kan behöva stå till svars för kommentarer innehållandes t.ex hets mot folkgrupp, hot osv. i kommentarer till youtubevideos eller Instagram som de uppenbart sett/gillat och som de låter ligga kvar synligt.. om nu någon polisanmäler detta.
Så ge exempel på vad som skulle vara HMF och varför någon annan än den som skrivit dem skulle behöva stå till svars för det.