Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Både Aftonbladet och Expressen skriver om det. Runars kändisskap kommer aldrig att dö ut, det är en sak som är säker. Runar levererar. Jäklar vad jag skulle skämmas om jag blev uthängd på det sättet
Vad ska Runars barn och deras mammor säga? Runars gamla vänner? Och Runar fortsätter att hävda att "Lena" finns på riktigt. Nu börjar jag tycka lite synd om Runar faktiskt.
Alltså, ju mer jag läser och lyssnar, ju större blir frågetecknet.
Runar är ju inte den skarpaste kniven i besticklådan, men han kan ju nästan stava på svenska och han kan äta och gå på toaletten själv, så han är väl inte riktigt på Samhall-nivå? Bara nästan?
Från början var det några här i tråden som spekulerade i att någon försökte blåsa Runar. Vi var några då som protesterade. Varför catfisha någon som är en luspank idiot? Det verkar ju meningslöst. Men allt måste tydligen inte ha en mening. Anette har tydligen gjort det för sitt eget höga nöjes skull. Men då undrar man ju om det är lagligt att spela en stackars mentlat utamanad norrman på det sättet? Hon säger ju själv att till och med hon själv mådde dåligt ibland när hon medvetet lurade honom. Det verkar nästa som att hon själv blev lite kär i Runar medan de höll på. Men visst, jag kan förstå lockelsen i att manipulera en annan människa till den milda grad att hen gör lite vad som helst. Det blir lite som att leka Gud. Men det är ett grymt projekt. Otroligt elakt av henne. Sedan kan vi kanske kalla det för Karma för alla som farit offer för Runar.
Å andra sidan var jag och några till helt 110% övertygade om att Lena var Runars eget projekt. Att det var han som låg bakom kontot. Vi får helt enkelt backa och bocka. Att Lena kunde veta så mycket om Runar berodde ju på att de hade kontakt. Anette och Runar ringde till och med varandra regelbundet och pratade om allt möjligt. Så det förklarar hur Anette fick info att mata Lenas konto med. På ett sätt kan man väl säga att de hade ett samarbete? Som någon sa, "vi hade tydligen ett öppet förhållande, min tjej hade bara glömt att berätta det för mig".
Det fanns massor av bilder och inlägg från Lena där hon reste bort över helgen, gick på spa, florerade i Köpenhamn, red med sina hästar och så vidare. Såna där små saker som en ensamstående sjuksköterska har råd att unna sig på sin lediga tid. Oftast ensam. Ibland med en kompis. Aldrig med Runar. Man frågar sig, hur länge kan en människa stå ut med att leva med en person som man aldrig får träffa. Aldrig har träffat. En person som uppenbarligen inte bor där hon bor, inte jobbar där hon säger hon jobbar. I tre år tydligen? Inte ens när media avslöjar Lena tror han på det. Inte ens nu när det nu finns två avsnitt om Lena på podden. Om Runar erkänner att han blivit blåst erkänner han samtidigt att han är en jubelidiot. Något resten av världen redan vet. Men då en psykopat aldrig kan göra fel så stämmer det helt enkelt inte. Om någon påstår något Runar inte kan hålla med om så är det en lögn. Om någon kan bevisa något Runar inte vill ska kunna bevisas, då är det horribla lögner. Det är sen gammalt.