2026-09-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Kan någon seriös, grävande journalist kolla upp hur det gick till när han fick uppehållstillstånd och skuldsanering? Hur bereddes dessa ärenden? Vem/vilka fattade besluten?

Vandel lagen trädde ikraft 13:e juli i år så troligen har man jobbar övertid på migrationsverket fram tills dess.
Han fick medborgarskap i februari men ja. Det vore trevligt att få veta.
Citera
2026-09-21, 19:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Magdalena Andersson vägrar uttala sig - kan det vara att hon vet att detta snart kommer spilla över på Socialdemokraterna och därför inte vill sätta sig på alltför hög häst?
Citera
2026-09-21, 19:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Finns uppgifter om att han är dömd för både misshandel och annat. Har någon kollat upp hans krimregister?
Citera
2026-09-21, 19:45
Medlem
Han förklarar sig oskyldig.
https://x.com/Ghostfriend01/status/2102091267035275718
Citera
2026-09-21, 19:48
Medlem
Varför så ogina mot Mohamed Abdukardir Ali?

Bara under åren 2014–2022 då Sverige styrdes av de rödgröna Löfvenregeringarna och den socialdemokratiska Anderssonregeringen invandrade 24000 Somaliafödda till Sverige.

Kanske ska vi istället glädjas åt att integrationen nått hela vägen från Somalitown i Borlänge till riksdagen. Tänk om Mohamed lägger en motion och genomdriver en viktig reform!
Citera
2026-09-21, 19:57
Medlem
Ograsts avatar
Det här rör sig om en mycket ful fisk. Det här är en man som initialt inte levde upp till kraven för svenskt medborgarskap - vänsterpartiet tyckte likväl att det var en bra ide att skicka honom till riksdagen.

Varför håller han på att resa i skytteltrafik till Somalia om han flydde därifrån?
Citera
2026-09-21, 20:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nej. Varken han eller jag har bytt värderingar. Han kommer från ett vänsterröstande hem. Jag från ett till hälften rött, till hälften blått. Men den blåa sidan tyckte det var vulgärt att prata politik så det enda jag hört i hela min uppväxt är propaganda för den röda sidan.
Jag har exakt samma värderingar som då.
Men det jag insett är att det som är vettigt inte ligger på någon rödgrön sida, knappt heller på den blå. Det handlar om kritiskt tänkande, anti-korruption, anti-slöseri med skatter, anti-dumhet.
Allard har sagt att skatter inte var något man slösade med i Arbetarrörelsens början.
Han gick ju inte med i Ung Vänster för att han trodde på korruption, idioti och falskt godhetssignalerande, han menade allvar och upptäckte att de flesta andra inte gjorde det eller var stendumma och naiva.
Så är det för mig också. Flera av mina fd röda vänner har gjort samma resa, de som då är kritiskt tänkande.

Bra inlägg.

Du låter som en röding jag skulle respektera.
Citera
2026-09-21, 20:05
Medlem
Ograsts avatar
Polisen har bilden på en person som ger pengar och valsedlar till väljare. Känns stabilt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16avVB/uppgifter-betalningar-utreds-vid-misstankt-valfusk
Citera
2026-09-21, 20:06
Medlem
chainmails avatar
Att denna somalier kryssats in istället för partiets egna talesman i klimatfrågor är ju fantastiskt... Det betyder också att de över 90 islamist- och terroristkramande stjärnor dom uteslutits under året och som vänsterpartiet sagt inte stått på "valbar plats" de facto visst kan ha stått på valbar plats... Skrämmande!

Vänsterpartiet har ingen kontroll på vem de släpper in inte bara i sitt parti utan även i Sveriges lagstiftande församling. De är utgör en säkerhetsrisk och borde inte ens släppas in i byggnaden...
Citera
2026-09-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Polisen har bilden på en person som ger pengar och valsedlar till väljare. Känns stabilt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16avVB/uppgifter-betalningar-utreds-vid-misstankt-valfusk
Svenska riksdagsvalet är till salu. Tack Vänsterpartiet! Det här var droppen. Hata idioterna.
Citera
2026-09-21, 20:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Älskar att se alla svenskar koka för att en somalie fått riksdagsposition. Ni är ju bara för roliga Hade personen varit av europeiskt ursprung med exakt samma historik och situation som M.A hade det inte ens skrivits artiklar om det.

Jämför det med att en för SD-ledningen okänd ryss som nyligen blivit svensk medborgare, ertappas ha kryssats in i riksdagen med köpta och ditbussade röster. Då skulle ramaskriet i media mycket värre än nu.

Jag är mest fundersam nu över hur utbrett det röstköpandet och bussandet egentligen är. Verkar bara flax att den här Mohamads gäng hamnat under polisens bevakning. Jag tror problematiken är hur stor som helst med svenska mått mätt.

Men vi är så godtrogna och har extremt hög tilltro till våra system så vi ser inte när vi infiltreras av korrupta nykomlingar. Mitt på ljusa dagen också.
Citera
2026-09-21, 20:09
Medlem
Så jävla trist att Tidö och Sverigedemokraten gav honom både skuldsanering och svenskt medborgarskap.
Trodde på hårdare tag från förra Regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in