2026-09-21, 10:46
Medlem
pulverhonungs avatar
Nu börjar det snabbt med säkert, det kommer inte vara första eller sista gången musliner tar över ett land, extra lätt blir det i ett så mesigt och naivt land som Sverige.

Gissar på att vi har ett hel muslimskt parti i riksdagen lagom till 2034, om inte vänsterpartiet är övertaget redan till 2030.
Citera
2026-09-21, 10:47
Medlem
Man hoppas på nyval och att svenskarna har vaknat nu när dom sett att det kommer bli 5 st somalienegers i riksdagen, och röstar tidö. Riktigt skrämmande utveckling.
Citera
2026-09-21, 10:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Amanda Dalmans, ordförande för V i Dalarna, kallar hans riksdagsinträde för en framgång.
”Mohamed Abdukardir Ali är invald på personkryss, eftersom han stod längre ner på listan,men han är absolut inte okänd i partiet. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med honom för att förändra Sverige och Dalarna till det bättre”, säger hon till SVT.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=ccd7d3b80f877ab3c8088a220d4047eb
Citera
2026-09-21, 10:59
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Man hoppas på nyval och att svenskarna har vaknat nu när dom sett att det kommer bli 5 st somalienegers i riksdagen, och röstar tidö. Riktigt skrämmande utveckling.
Förhoppningsvis så röstar man inte på AfS eller Örebro partiet till riksdagen åtminstone och väljer SD istället. Men jag tror inte det blir nyval. Tyvärr är V i en rekordstark position så jag tror C kommer vika sig. Men det är två enormt envisa partier.
Citera
2026-09-21, 10:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Amanda Dalmans, ordförande för V i Dalarna, kallar hans riksdagsinträde för en framgång.
”Mohamed Abdukardir Ali är invald på personkryss, eftersom han stod längre ner på listan,men han är absolut inte okänd i partiet. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med honom för att förändra Sverige och Dalarna till det bättre”, säger hon till SVT.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=ccd7d3b80f877ab3c8088a220d4047eb

Amanda ljuger. Karln har varit med i partiet i endast ett år. Han har inte varit aktiv och har inte gått på partimöten etc.
Citera
2026-09-21, 11:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fråga: hur många somalier kom in i riksdagen? Tyckte jag såg någonstans att det handlar om totalt fem stycken.
Citera
2026-09-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
648st röstade på honom.

648

Nja massa andra röstade på V.
Citera
2026-09-21, 11:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Agneta Nyvall sparkades från moderaterna i november 2019. Hon satt kvar som politisk vilde i Borlänge kommun fram till 2021, då hon startade partiet "Ny Framtid". Detta parti klarade dock inte att komma in i Borlänge kommunfullmäktige varken 2022 eller 2026.
Ser ut som en typisk moderatkärring som fikat för mycket för andras pengar - hon och entreprenören kommer säkert komma utmärkt överens.

Citat:
Då får Dalmans gärna berätta hur väl de känner honom - har de varit på partimöten tillsammans, har de knackat dörr ihop och snackat ihop sig inför valupptakten? Vilken är hans favoritfärg, hur många besöksförbud har hans ex utfärdat, vilken är hans favorit myt i sagoboken Koranen och så vidare.
Senast redigerad av Ratad 2026-09-21 kl. 11:23.
Citera
2026-09-21, 11:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Fråga: hur många somalier kom in i riksdagen? Tyckte jag såg någonstans att det handlar om totalt fem stycken.

Nu fann jag det;
Leila Ali Elmi, Miljöpartiet, Göteborgs kommun
Mursal Isam Miljöpartietm Dalarnas län
Mohamed Mohamed, Miljöpartiet, Södermanlands län
Ilyas Hassan, Vänsterpartiet, Stockholms kommun
Mohamed Abdukardir Ali, Vänsterpartiet, Dalarnas län
Citera
2026-09-21, 11:17
Avslutad
Citat:
Det märks att dom blev tagna på sängen här, nu har dom genomfört ett krismöte och kommit fram till den officiella ståndpunkten som kommer upprepas efter manus.

We have always been at war with Eastasia.
Citera
2026-09-21, 11:23
Medlem
På sätt och vis är väl det här bra för oss som hoppas på tidö i och med att det kan göra centern mer benägen att luta åt höger - iaf mer benäget att inte låta V sitta i riksdagen. Men jag kanske tänker fel.
Citera
2026-09-21, 11:24
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Det märks att dom blev tagna på sängen här, nu har dom genomfört ett krismöte och kommit fram till den officiella ståndpunkten som kommer upprepas efter manus.

We have always been at war with Eastasia.
Alla vänsterpartister är jämlika, men vissa är mer jämlika än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in