Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Nej, omlokalisering.
Idiot, nej stämmer inte.

varför ska företags behov styra? Saknas arbetskraft får de väl starta verksamhet annorstädes, volvo har t.ex. fabriker runt om i världen. världshistorien visar annat, livet går vidare även vid tillfälliga eller långvariga befolkningstapp. Forskningen håller dessutom inte med dig, arbetskraftsinvandring skjuter problem framåt bara. En kebabtrkniker som ska ta hit fru och barn som behöver skola osv, tror du seriöst det är en bra affär?

ideologiska idioter. Invandrare har dessutom LÄGRE sysselsättning än svensken. Omlokalisering av arbetskraft har inte slagit dig?

antalet professorer inom skitämnen har t.ex. exploderat, dvs. offentligt avlönade som går att göra sig av med så att de får ta jobb inom äldrevård, städ eller annat nödvändigt.
Det handlar inte om företags behov ffs. Det handlar om
vårt pensionssystem. Det handlar om
hela vårt transfereringssystem, det handlar om hela den svenska välfärden. Detta är samhällskritiska delar som behöver tas hand om oavsett om företag gynnas eller inte. Vet du ens hur svenska pensionssystemet finansieras? Förstår du vad som krävs bara för att din mor och far ska kunna ha en dräglig sista period i livet? Jag hade kunnat prata om bankers utlåning om det handlade om "företagen"--för befolkningsnedgången är ett extremt stort problem för bankerna--men jag pratar om saker som berör dig och mig alldeles oavsett vilka företag som är här och vare sig de har starkt inflytande eller inte.
Lär dig hur vi finansierar hela vår välfärd i Sverige innan du börjar snacka demografi, för det är alldeles uppenbart att varken du eller andra "alla blattar behöver lämna" dårar inte inser vilket massivt jävla problem vi är på väg in i. Vi har gått så långt åt höger att till och med de företag du tror jag pratar
för blundar för problemen, bara så att högern kan behålla makten ett mandat till. Men, tro mig, till och med våra kära miljardärer som är ute i Dagens Industri och gråter om vad V och MP vill göra med skatterna inser att om SD får som de vill rörande invandring så kommer hela svenska välfärdssystemet att kollapsa.
Buddy - du behöver verkligen inte lyssna på mig. Läs själv. Det finns massor med lätt tillgänglig data en googlesökning bort som visar dig vilket extremt problem vi är på väg in i.
Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Ja, men vad bra att du är så jävla mkt smartare då, är du demograf eller varför skulle du ha koll på läget? White collar är så patetiska, majoriteten av er har överflödiga bullshitjobs men ni inbillar er att ni står högre i rang. Kommunist verkar du vara också, ja borgarsvin som bor i sina NIMBY-säten verkar lätt luras av Marx. Jösses.
Jag har "koll på läget" eftersom jag är intresserad av vårt lands framtid ffs. Alla ni som påstår er vara patrioter men inte ser vad fan som håller på att hända om vi inte löser det demografiska hålet gör mig illamående. Ni vill inte Sveriges bästa.