2026-09-20, 22:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Tillåt mig att vända på frågan: vad talar FÖR att de skulle ändra sig? Annie Lööf är borta sedan länge. Sen var det Muharem(?) Demirock, fröken Hatt och nu Thand Ringquist. Ingen av dessa har signalerat att man är påväg att svänga ifrågan. Eller ens sänt ut en testballong hur det skulle tas emot i partiet. Så skedde i M. Ebba bjöd Jimmie på lunch. Simona gjorde ju en kupp i våras, även om man samarbetade med SD långt innan. Men C säger exakt samma sak nu, som när SD kom in i riksdagen. Och OM man tänkte svänga i frågan, så vore det smartare att ha ett extraval, med en ny valrörelse, för att klargöra vilken sida man kommer att stötta. Som det är nu blir det ju inbördeskrig utan dess like om de väljer en sida...
C kommer att tjata vidare om den breda mitten. De har inget annat val, och de kan också lyckas tillsist.
Citera
2026-09-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Det föds 1.4 barn per kvinna. Anledningen till att ålderspyramiden inte redan börjat bli skev är att genomsnittsåldern hållits nere m.h.a invandring.

Födslotalen måste upp en bit över 2 barn per kvinna, annars kommer vi att fortsätta behöva använda oss av migration för att ålderspyramiden inte ska inverteras.

"Röstar rätt"? Lmao.

Tidö: säger att "muslimer borde sluta varav muslimer", går ut med att man vill förbjuda slöja, säger att förorten "inte ser ut som Sverige", och blir sedan förbannade för att "röstboskapet" i förorten inte röstar på dem, lol.

Det enda oppositionen behövde göra var att hålla käft, inte tjöta i tidningen om slöjförbud, och vips hade de en miljon röster säkrade, utan att behöva kampanja ett piss.

Ollar du folk i ansiktet i under ett helt valår kommer de förmodligen inte att rösta på dig på valdagen. Gammalt djungelordspråk.

En åldrande befolkning löser man genom att vidta åtgärder för att sänka genomsnittsåldern. Detta gör man genom att föda unga människor, eller importera unga människor.
Skiter i ålderspyramiden korkade fitta. Sydkorea kommer finnas om hundra år med KOREANER. Sverige kommer vara ett jävla ghetto med mest araber och negrer. Folkmördare.

Hah, röding, visste det. De röstar på bidrag, de röstade inte på reinfeldt heller idiot! Vilken framtid, lyckat befolkningsunderlag.. varför tar du inte av de 500k arbetslösa?

Inget MÅSTE upp över 2.. man överlever utan befolkningställväxt korkade fitta. Demografer håller inte med!!!

Citat:
Du går vilse i diskussionen.

Spelar ingen roll om du gillar eller ogillar invandrare. Utan tillräckligt inhemskt barnafödande behöver genomsnittsåldern hållas nere m.h.a invandring.
Nej, viktigast är hur många som arbetar. Äldre blir allt piggare också, högre pensionsålder. så inte som att alla äldre behöver vård.

Citat:
Om Sverige hade haft obefintlig invandring de senaste 30 åren skulle vi idag ha en ålderspyramid skevare än Sydkoreas, lol. De "svenska barnen" skulle spendera sin "framtid i sitt eget land" liv med att försörja och ta hand pensionärer, en pensionärsgeneration som skulle vara dubbelt så stor som deras egen.

Misslyckad integration och etniska enklaver är ett problem som varje europeisk demokrati har att lösa i olika hög utsträckning. Men så länge barnafödandet håller sig under 2.1 barn per kvinna är det bara att välja: invandring eller demografisk genomklappning och välfärdskollaps.
Hellre ättestupa än bli våldtagen av någon värdelös afghan. Högt humankapital betyder ALLT, och svnskar har ett egenvärde. Men som sagt, går omlokalisera många som idag har skitjobb, (förutom 500k arbetslösa då).
Senast redigerad av sweintoo 2026-09-20 kl. 23:06.
Citera
2026-09-20, 23:08
Medlem
Kan partier bara börja fokusera på sin egen politik än hur de ska göra för att SD inte ska få igenom sin? Tycks heller inte spela roll om SD kommer med ett fullt rimligt, bra förslag. Man måste tycka tvärt emot ändå. Säger SD att solen är varm så måste man säga att den är kall. Det är alltså människor i landets viktigaste positioner som håller på så här. Det är så tydligt att politik inte lockar de vassaste knivarna som hellre jobbar i privat sektor…
Citera
2026-09-20, 23:10
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nej, omlokalisering.

Idiot, nej stämmer inte. varför ska företags behov styra? Saknas arbetskraft får de väl starta verksamhet annorstädes, volvo har t.ex. fabriker runt om i världen. världshistorien visar annat, livet går vidare även vid tillfälliga eller långvariga befolkningstapp. Forskningen håller dessutom inte med dig, arbetskraftsinvandring skjuter problem framåt bara. En kebabtrkniker som ska ta hit fru och barn som behöver skola osv, tror du seriöst det är en bra affär? ideologiska idioter. Invandrare har dessutom LÄGRE sysselsättning än svensken. Omlokalisering av arbetskraft har inte slagit dig? antalet professorer inom skitämnen har t.ex. exploderat, dvs. offentligt avlönade som går att göra sig av med så att de får ta jobb inom äldrevård, städ eller annat nödvändigt.

Det handlar inte om företags behov ffs. Det handlar om vårt pensionssystem. Det handlar om hela vårt transfereringssystem, det handlar om hela den svenska välfärden. Detta är samhällskritiska delar som behöver tas hand om oavsett om företag gynnas eller inte. Vet du ens hur svenska pensionssystemet finansieras? Förstår du vad som krävs bara för att din mor och far ska kunna ha en dräglig sista period i livet? Jag hade kunnat prata om bankers utlåning om det handlade om "företagen"--för befolkningsnedgången är ett extremt stort problem för bankerna--men jag pratar om saker som berör dig och mig alldeles oavsett vilka företag som är här och vare sig de har starkt inflytande eller inte.

Lär dig hur vi finansierar hela vår välfärd i Sverige innan du börjar snacka demografi, för det är alldeles uppenbart att varken du eller andra "alla blattar behöver lämna" dårar inte inser vilket massivt jävla problem vi är på väg in i. Vi har gått så långt åt höger att till och med de företag du tror jag pratar för blundar för problemen, bara så att högern kan behålla makten ett mandat till. Men, tro mig, till och med våra kära miljardärer som är ute i Dagens Industri och gråter om vad V och MP vill göra med skatterna inser att om SD får som de vill rörande invandring så kommer hela svenska välfärdssystemet att kollapsa.

Buddy - du behöver verkligen inte lyssna på mig. Läs själv. Det finns massor med lätt tillgänglig data en googlesökning bort som visar dig vilket extremt problem vi är på väg in i.

Citat:
Ja, men vad bra att du är så jävla mkt smartare då, är du demograf eller varför skulle du ha koll på läget? White collar är så patetiska, majoriteten av er har överflödiga bullshitjobs men ni inbillar er att ni står högre i rang. Kommunist verkar du vara också, ja borgarsvin som bor i sina NIMBY-säten verkar lätt luras av Marx. Jösses.

Jag har "koll på läget" eftersom jag är intresserad av vårt lands framtid ffs. Alla ni som påstår er vara patrioter men inte ser vad fan som håller på att hända om vi inte löser det demografiska hålet gör mig illamående. Ni vill inte Sveriges bästa.
Citera
2026-09-20, 23:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Skiter i älderspyramiden korkade fitta. Sydkorea kommer dfinnas om hundra år med KOREANER. Sverige kommer vara ett jävla ghetto med mest araber och negrer. Folkmördare.

Hah, röding, visste det. De röstar på bidrag, de röstade inte på reinfeldt heller idiot! Vilken framtid, lyckat befolkningsunderlag.. varför tar du inte av de 500k arbetslösa?

Inget MÅSTE upp över 2.. man överlever utan befolkningställväxt korkade fitta. Demografer håller inte med!!!

Nej, viktigast är hur många som arbetar. Äldre blir allt piggare också, högre pensionsålder. så inte som att alla äldre behöver vård.

Hellre ättestupa än bli våldtagen av någon värdelös afghan. Högt humankapital betyder ALLT, och svnskar har ett egenvärde. Men som sagt, går omlokalisera många som idag har skitjobb, (förutom 500k arbetslösa då).
Dessa jävla snillen som ser Afrikas födslotal som världens räddning blir fan ta mig inte enbart Västs undergång, utan även planetens.

Hur i helvete tror de att naturen ska fixa en evig befolkningsökning? Vi behöver bygga ut Finspång, helt klart.

On topic:

Inte mig emot att tydligare polarisera invandringsfrågan mellan dem som vill fylla landet med främmande folk och utplåna svenskarna och dem som åtminstone förstår dynamiken och ser lite längre än svea gräns. Det är polarisering som radikaliserar.
Citera
2026-09-20, 23:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Det handlar inte om företags behov ffs. Det handlar om vårt pensionssystem. Det handlar om hela vårt transfereringssystem, det handlar om hela den svenska välfärden. Detta är samhällskritiska delar som behöver tas hand om oavsett om företag gynnas eller inte. Vet du ens hur svenska pensionssystemet finansieras? Förstår du vad som krävs bara för att din mor och far ska kunna ha en dräglig sista period i livet? Jag hade kunnat prata om bankers utlåning om det handlade om "företagen"--för befolkningsnedgången är ett extremt stort problem för bankerna--men jag pratar om saker som berör dig och mig alldeles oavsett vilka företag som är här och vare sig de har starkt inflytande eller inte.

Lär dig hur vi finansierar hela vår välfärd i Sverige innan du börjar snacka demografi, för det är alldeles uppenbart att varken du eller andra "alla blattar behöver lämna" dårar inte inser vilket massivt jävla problem vi är på väg in i. Vi har gått så långt åt höger att till och med de företag du tror jag pratar för blundar för problemen, bara så att högern kan behålla makten ett mandat till. Men, tro mig, till och med våra kära miljardärer som är ute i Dagens Industri och gråter om vad V och MP vill göra med skatterna inser att om SD får som de vill rörande invandring så kommer hela svenska välfärdssystemet att kollapsa.

Buddy - du behöver verkligen inte lyssna på mig. Läs själv. Det finns massor med lätt tillgänglig data en googlesökning bort som visar dig vilket extremt problem vi är på väg in i.

Jag har "koll på läget" eftersom jag är intresserad av vårt lands framtid ffs. Alla ni som påstår er vara patrioter men inte ser vad fan som håller på att hända om vi inte löser det demografiska hålet gör mig illamående. Ni vill inte Sveriges bästa.
Ditt kära system behöver göras om. Välkommen till 2026!
Citera
2026-09-20, 23:15
Medlem
Studsbolls avatar
Det är inte varje dag Centerpartiet gör landet en stor tjänst, så man får tacka och ta emot denna gåva. Att Tandtrollet vägrar V är i sanning Gudi behagligt och för varje nej kommer ett extra val närmare. I ett dylikt scenario har Sosseriet visat att det inte finns något fungerade alternativ där de regerar och det kommer straffa sig. Om Tandtrollet ordnar fram ett extra val kommer jag fira kärringens födelsedag och flagga till hennes ära så länge jag lever.
Citera
2026-09-20, 23:16
Medlem
Citat:
Skiter i ålderspyramiden korkade fitta.

Lmao

Citat:
Sydkorea kommer finnas om hundra år med KOREANER.

Ett land med 0% invandring och barnafödande under 2 barn per kvinna kommer att upphöra. Hur snart detta sker beror på hur många invånare man har att tillgå. Sverige har drygt 10 miljoner.

Citat:
Sverige kommer vara ett jävla ghetto med mest araber och negrer. Folkmördare.

Keep your shirt on.

Citat:
Hah, röding, visste det.

Va?

Citat:
De röstar på bidrag, de röstade inte på reinfeldt heller idiot! Vilken framtid, lyckat befolkningsunderlag.. varför tar du inte av de 500k arbetslösa?

De skulle fortsätta att rösta vänster även om de rödgröna ströp samtliga bidrag vid fötterna. Anledningen till att invandrare och folk med utländsk bakgrund röstar rött är att Tidös representanter säger att "muslimer borde sluta vara muslimer", vill införa slöjförbud, och hundvisslar på dem som helst inte vill ha någon invandring alls.

Om Tidö bytte retorik kring detta skulle man med lätthet kunna locka över bra mycket mer än de ca 30 000 invandrare som krävs för att ta tillbaka de två avgörande mandaten.

Citat:

Sätter du 500 män och 500 kvinnor på en öde ö och hindrar varje kvinna på ön från att föda fler än 1.4 barn kommer det förr eller senare inte att finnas några människor kvar på ön. Dessvärre.

Citat:

Att folk håller käften, säger vov vov, och gladeligen jobbar vidare på ålderns höst, för att staten förbjuder dem att gå i pension vid samma ålder som deras föräldrar gick i pension är inte på något sätt ett troligt utfall. https://www.foxbusiness.com/economy/riots-erupt-france-retirement-age-increase

Citat:

Humankapital kommer från människor. Människor kommer från kvinnors magar eller från utlandet.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-09-20 kl. 23:36.
Citera
2026-09-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Kan partier bara börja fokusera på sin egen politik än hur de ska göra för att SD inte ska få igenom sin? Tycks heller inte spela roll om SD kommer med ett fullt rimligt, bra förslag. Man måste tycka tvärt emot ändå. Säger SD att solen är varm så måste man säga att den är kall. Det är alltså människor i landets viktigaste positioner som håller på så här. Det är så tydligt att politik inte lockar de vassaste knivarna som hellre jobbar i privat sektor…

Du förstår inte riktigt hur detta funkar va?

Du säger till din fru att ska vi åka utomlands under nyår så blir det till Maldiverna, med grannarna.
Frugan blir som eld och lågor och ger dig förtroendet att boka resan och för över pengar från hennes arv från föräldrarna.

Nyår närmar sig och du meddelar grannarna att det blir Maldiverna.
Nja. Det var inte alls det dom hade tänkt sig. Dom vill åka till London och höra Big Ben ringa in tolvslaget.

Du säger att det blir Maldiverna eller ingen resa alls.
Dom meddelar tillbaka att det blir London eller ingen resa alls.

Du inser, att ska det bli en resa så blir det London. Du tackar ja och bokar London.

Nu meddelar du även din fru att hennes pengar (och förtroende för dig) blev en resa till blöta London istället.

Hon blev inte skitnöjd och begär ut skiljsmässa.
Citera
2026-09-20, 23:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Lmao

Ett land med 0% invandring och barnafödande under 2 barn per kvinna kommer att upphöra. Hur snart detta sker beror på hur många invånare man har att tillgå. Sverige har drygt 10 miljoner.

Keep your shirt on.

Va?

De skulle fortsätta att rösta vänster även om de rödgröna ströp alla samtliga bidrag vid fötterna. Anledningen till att invandrare och folk med utländsk bakgrund röstar rött är att Tidös representanter säger att "muslimer borde sluta vara muslimer", vill införa slöjförbud, och hundvisslar på de som helst inte vill ha någon invandring alls.

Om Tidö bytte retorik kring detta skulle man med lätthet kunna locka över bra mycket mer än de ca 30 000 invandrare som krävs för att ta tillbaka de två avgörande mandaten.

Sätter du 500 män och 500 kvinnor på en öde ö, och hindrar varje kvinna på ön från att föda fler än 1.4 barn kommer de förr eller senare inte att finnas några människor på ön. Dessvärre.

Att folk håller käften, säger vov vov, och gladeligen jobbar vidare på ålderns höst, för att staten förbjuder dem att gå i pension vid samma ålder som deras föräldrar gick i pension är inte på något sätt ett troligt utfall. https://www.foxbusiness.com/economy/riots-erupt-france-retirement-age-increase

Humankapital kommer från människor. Människor kommer från kvinnors magar eller från utlandet.
Mysigt Baghdad Boobis... Men har du varit utanför tullarna på sistone?
Citera
2026-09-20, 23:20
Medlem
Citat:
Skiter i ålderspyramiden korkade fitta. Sydkorea kommer finnas om hundra år med KOREANER. Sverige kommer vara ett jävla ghetto med mest araber och negrer. Folkmördare.

Berätta hur Sverige överlever utan befolkningstillväxt. Ska robotar ta han om våra sjuka och våra äldre, ta över våra spetskompetenser? Fråga gärna dina "demografer".

Inom alla yrken kan man inte jobba hur länge som helst, oavsett högre pensionsålder. Du borde ta ditt munläder och träffa några riktiga arbetare, som gamla betongarbetare eller murare. Även fast det är helt slut i kroppen och 70+ skulle de troligen ändå kunna släcka dig på fläcken.
Citera
2026-09-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio

Sveriges pensionssytem är avhängigt av SYSSELSÄTTNINGSGRAD, något som pursvenskar har långt högre än de du tagit in!
Du bygger en jävla halmdocka både på mig och SD. Inget land har NOLL invandring, förr, nu eller framöver du gör MIG illamående som tror den löses med lågt humankapital från afrika och mellanöstern.
Vi kommer inte "lösa" något "demografiskt" hål utan kommer få deala med det, som östeuropa nu och stora delar av världen snart. Att skicka in massa blattar hit fördröjer bara det problemet men skapar istället massa nya, eskalerar brottslighet och segregation. Jag har läst på, men inte bara på timbro och fores vettu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in