2026-09-20, 09:54
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Trump vet att man ska överdriva sina ambitioner för att få det man vill. Korkade européer kommer aldrig förstå det.

Vad menar du att han har fått?

USA hade kanske världens mest slipade diplomatkår, det är ersatt med en tunn trumma. Den amerikanska utrikespolitiken har varit relativt konsekvent oavsett vem som har suttit på presidentposten. Fram tills nu.

Enda anledningen till att Trump behöver tas på allvar är att han har förmåga att ställa till stor skada när han råddar i grejer han inte förstår.

Förtroendet för USA som partner kommer inte att återställas på årtionden. Det beroende som man kultiverat över så lång tid kommer nu sakta och säkert att byggas bort. Ser man längre än till sin näsa förstår man att det inte är något som gynnar USA på sikt.
Citera
2026-09-20, 10:03
Medlem
Putin vs Trump - gissningsvis skrattar man bakom ryggen på Putin - rakt i ansiktet vågar man inte

Men när det gäller Trump - att man skrattar bakom ryggen är ju allmänt känt det gör både
Putin o Lavrov - men har man börjat skratta honom rakt i ansiktet.

Ingen som säger inför folk eller i intervju - du är ju toootaalt vääärdeeelööööz -
nästan allt du tar i blir baaraaa skiiit - Grönland är totalfiasko - men ännu värre
är ditt idiotkrig mot Iran.

Det vore riktigt kuul - folk högt uppe blir alldeles handfallna då. Jag har gjort
detta flera gånger - mot höga militärer o mot höga poliser - o de blir alldeles
handfallna för de är vana vid att alla är underdåniga o inte vågar säga emot
dem eller f f a konfrontera dem o särskilt inte med vulgäriteter

o när det gäller ryssland - varför skickar du massa idioter till Moskva för att bli förnedrade
o där båda sidor förnedrar dig för misslyckandena.

Jag får slut på kriget på 24 timmar . jasså varför förhandlas det då istället för att
Putin du får 24 timmar på dig att ta hem alla dina illegalister från Ukraina.

PS - Gubben Trump har Fel-På-Schnabeln. Det är bevisat genom att
Melania fortfarande är med o fru trots 56 år gammal - tidigare när
han fick håårdd schnabel byttes kvinnorna ut mot yngre förmågor
när de passerade 40
Citera
2026-09-20, 11:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump vet att man ska överdriva sina ambitioner för att få det man vill. Korkade européer kommer aldrig förstå det.
Europa är bra mer intelligenta än donalds, som är riktigt jävla dålig förhandlare.
Ta bara den senaste och Kanada, och hur donalds egenhändigt förstörde den förhandlingen som var i praktiken klar.

Eller som han själv sa, man är en kass förhandlare och en värdelös president om man startar krig med Iran.

Och kanske någon kommer chippa efter andan och säga Grönland, men den basen är ju redan tänkt att vara mycket större än vad den är:
Och varför det är så få där, det är för inga hot existerar och det är egentligen bara slöseri med tid och pengar för dom vara där.
Så inte mycket till förhandling.
Och sen där donalds misslyckats och förhandlingar, det är en lista som kan göras lång.

Sen överdrivna krav i förhandlingar ses som ett tecken på ointelligens om sin förhandlingspartner, och donalds verkar ha gott om ointelligens med alla misslyckanden.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Vad menar du att han har fått?

USA hade kanske världens mest slipade diplomatkår, det är ersatt med en tunn trumma. Den amerikanska utrikespolitiken har varit relativt konsekvent oavsett vem som har suttit på presidentposten. Fram tills nu.

Enda anledningen till att Trump behöver tas på allvar är att han har förmåga att ställa till stor skada när han råddar i grejer han inte förstår.

Förtroendet för USA som partner kommer inte att återställas på årtionden. Det beroende som man kultiverat över så lång tid kommer nu sakta och säkert att byggas bort. Ser man längre än till sin näsa förstår man att det inte är något som gynnar USA på sikt.
donalds skulle ju helt tappat det, och om det visar sig att i en förhandling så fick motparten en bättre deal.
Och där kan vad som helst hända.

Kanske det var det som hände med Kanada, och att donalds sen förstörde förhandlingarna pga detta.
Citera
2026-09-20, 16:55
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Trump är lite av en Forrest Gump, som också lyckades briljant trots att han var en idiot

Det är min uppfattning om honom också.
Citera
2026-09-20, 17:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Lyckats briljant, med vadå för avtal?
Då faan inte Kanada och Iran, för där har donalds visat att hen är en totalt värdelös förhandlare.
Citera
2026-09-20, 17:35
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lyckats briljant, med vadå för avtal?
Då faan inte Kanada och Iran, för där har donalds visat att hen är en totalt värdelös förhandlare.

Inte när det gäller avtal kanske, men han har inte kommit dit där han är idag för att han är en Einstein, direkt.
Den resan påminner om Gump. En elakare variant
Citera
2026-09-20, 17:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Inte när det gäller avtal kanske, men han har inte kommit dit där han är idag för att han är en Einstein, direkt.
Den resan påminner om Gump. En elakare variant
Tråden är om förhandlingar och andra liknande kommunikationer med andra länder.

donalds är ingen Einstein eller ens nära, utan donalds har lågt IQ.
Dock är hen mästare på bondfångeri, och det är korkade människor som går på det.
Och nej, finns precis ingenting som påminner om gump, precis ingenting.
Citera
2026-09-20, 17:41
Medlem
Citat:
Skulle snarare kalla honom för den ultimata bortskämda och medelmåttigt begåvade, men framfusige rikemanssonen, en spoiled brat som hela livet har kunnat kasta pengar på de problem han mött (och olfta själv har framkallat) istället för att behöva brottas med dem och lära sig något av sina misstag och personliga begränsningar.
Citera
2026-09-20, 17:58
Medlem
Citat:

Dock är hen mästare på bondfångeri, och det är korkade människor som går på det.
"Dumslug" är ett ord jag förknippar med Trump - en hal manipulatör med välsmort munläder men med nästan ingen analytisk förmåga.

Jag skulle tänka mig att "Fira med Ferris" kan ha varit en av hans favoritfilmer när han var mitt i livet, runt 1990. Hjälten i den filmen är också en medelmåttigt begåvad kille som tror sig vara riktigt smart (så smart att han har gjort det till en sport att skolka från skolan) och sedan handlar det om hur han utmanövrerar dem som vill "sätta dit honom" för att han skoikar, främst representerade av skolans rektor.
Citera
2026-09-20, 18:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Dumslug" är ett ord jag förknippar med Trump - en hal manipulatör med välsmort munläder men med nästan ingen analytisk förmåga.

Jag skulle tänka mig att "Fira med Ferris" kan ha varit en av hans favoritfilmer när han var mitt i livet, runt 1990. Hjälten i den filmen är också en medelmåttigt begåvad kille som tror sig vara riktigt smart (så smart att han har gjort det till en sport att skolka från skolan) och sedan handlar det om hur han utmanövrerar dem som vill "sätta dit honom" för att han skoikar, främst representerade av skolans rektor.
Det är ett fungerande och beskrivande ord också för donalds.

Undrar varför dom börjar dra in Forrest Gump för, har donalds pratat om han eller vad är det för skräp, och med tanke på hur satans långt ifrån dom är varandra.

Men såklart, de vill prata om annat, för även dessa inser ju hur satans galet dålig förhandlare donalds är, och sånt går ju inte prata om
Citera
2026-09-20, 19:53
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

Nej ok men det rimmar iallafall
Citera
2026-09-20, 19:56
Medlem
Citat:
Vad har han fått än så länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in