Citat:
Ursprungligen postat av
dagensjudas
När jag för en liten stund sedan läste stycket om hårspännet så kände jag att min hjärna tog skada. Vad är det jag läser? Varför lägger jag tid på det här? En vuxen människa som bara måste köpa ett glittrigt hårspänne med sitt namn på när hon köper presenter till sitt barn.
Alla bloggare har fullständigt tappat det med sin bantning, Peter Pansjuka, konsumtion och självupptagenhet. Dags att sluta följa dessa världsfrånvända människor. Jag tyckte att det var en egen stil men det börjar bli helt galet. The little princess is not five, she is 42.
Jag har inte närmat mig skräpet på dagar men tog mig ett återfall idag. Fick skamsköljningar av att se hennes extremt konstlade fotoremsor. Det räckte inte med EN pinsam remsa, hon var tvungen att ta tre!
Och ja, den ungen (alltså barnets eget barn) blir nu uppfostrad med lika mycket överflöd och presenter i strid ström som hon verkar ha blivit. Det blir inte bra folk av sådana, det har vi ju redan sett. Hon överför på honom att återseende = present, resa någonstans = present, gå utanför dörren = present. Fattar hon alls att när han växer upp och presenter automatiskt inte kommer hela tiden så kommer han bli deprimerad utan att veta varför? Han kommer bli dopamin-junkie som hela tiden är beroende av yttre tillskott av presenter och dagliga injektioner av Kul™️ för stå ut. Hon har inte lärt honom hur man är still och bara ÄR. Alltid en iPad eller ritblock eller liknande för att blidka honom, gud förbjude att han har TRÅKIGT i två sekunder och börjar protestera högljutt innan han kommer i kontakt med ett inre lugn.
Om inte den ungen blir en vit dreadlocks-hippie, som åker på ayahuasca-retreats som vuxen för att förstå varför han hatar sina föräldrar, heter jag Kalle Anka.