2026-09-19, 21:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Börjar med att ursäkta mig för en i första intrycket undermålig trådstart men jag har en agenda, typ.

Någon som sett denna? Finns bara på youtube, hittar den inte ens på imdb.
https://www.youtube.com/watch?v=3eYnXsVlSt0

Citat:
Robot animals, mecha beasts, and a rogue AI collide in this feature-length sci-fi action movie.

After a secret laboratory begins turning living creatures into military weapons, a young man and the animals he trusts are pulled into a ruthless experiment. Their bodies are being rebuilt, their memories are being manipulated, and a powerful technology known as the Living Key may decide the future of both humans and machines.

As a hidden tech empire prepares an army of cybernetic predators, the survivors must escape underground laboratories, stop a catastrophic core overload, and face a growing force of robot cats, mechanical wolves, combat birds, armored rhinos, and other deadly mecha beasts.

The battle eventually leads to a frozen military base, where the final Living Key could either end the machine war—or give artificial intelligence complete control.

Watch to the end for the final Arctic confrontation and the choice that determines whether these mechanical animals remain weapons or become something more.

Perfect for fans of robot animals, mecha movies, AI uprisings, military sci-fi, cyberpunk action, futuristic technology, and human-vs-machine stories.

Vad tycker ni som sett den?

Jag är lite kluven, därför vill jag höra vad andra tycker innan jag tycker.
Citera
2026-09-19, 21:28
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Vad tycker ni som sett den?

Jag är lite kluven, därför vill jag höra vad andra tycker innan jag tycker.

Om du skriver Varför du är kluven, kanske du lockar fler att titta på filmen.

Att du endast länkar till en över 2 h lång ai film, utan något att diskutera, är fog för att din diskussion här ska hamna i papperskorgen. Det är väl ändå inte vad du önskar? Du vill något, oklart vad bara.
Citera
2026-09-19, 21:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Om du skriver Varför du är kluven, kanske du lockar fler att titta på filmen.

Att du endast länkar till en över 2 h lång ai film, utan något att diskutera, är fog för att din diskussion här ska hamna i papperskorgen. Det är väl ändå inte vad du önskar? Du vill något, oklart vad bara.
Just för att det är en AI-film gör att jag är kluven, vill höra vad fler tycker utan att jag styr in diskussionen från start.

edit; för dom som inte sett eller tänker se kan jag avslöja att som spelfilm är den genomusel med ett manus som får Stathams senare filmer att framstå som mästerverk, men det är knappast något försök att vara något annat heller. Den är skapad av någon spelprogrammerare men man kan föreställa sig hur framtiden kommer att se ut när riktiga manusförfattare och producenter anammar tekniken.

Men ser man den för vad den är så går det att ta sig igenom hela filmen.
Senast redigerad av VoktorDodka 2026-09-19 kl. 21:42.
Citera
2026-09-19, 22:05
Medlem
stilichos avatar
Jag tänker inte se någon två timmar lång usel spelfilm. Men det krävs väl ingen större fantasi för att förstå att AI är framtiden för alla sorters film. En film handlar i princip bara om att omsätta en filmskapares idé till rörliga bilder på en skärm. Och att skapa abstrakta saker utifrån en idé är ganska precis vad AIar sysslar med. Framtidens filmer kommer antagligen göras av en hel bunt manusförfattare och regissörer, och i princip inga andra.
Citera
2026-09-19, 22:16
Avstängd
XtraXs avatar
Citat:
Därför vill jag höra vad andra tycker innan jag tycker.

Det var faktiskt en jäkligt rolig mening.

OnT: Kommer inte se den då jag ogillar robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in