2026-09-19, 15:25
Medlem
Detta valet påminner om val om elevordförande. Ett alternativ som är förberett förlorar mot en snubbe som killarna på skolan röstat fram tillsammans som en kul grej.
Citera
2026-09-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu orkar jag inte med dig längre, du förstår ju inte vad du själv skriver.

C måste välja mellan V i Rosenbad eller SD som stödparti.
Jag tror C kommer välja SD som stödparti som är mycket svagare än V i Rosenbad.
Det kommer inte bli något nyval. Det behövs bara lite tid för C att välja sida.
Citera
2026-09-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du skriver fel.
Center gick till val för att bilda regering med S och KD, inte med vänstermarxisterna, judehatare och terrorkramare V.

Källa: https://www.sverigesradio.se/artikel/centerpartiet-vill-bilda-regering-med-s-och-kd

Precis. C gick till val på 1: makstifte, 2: Andersson som statsminister.
Citera
2026-09-19, 15:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Rödgröna bör frukta ett nyval... då högern lär mobilisera sig... t.om ÖP och kanske AfS röstar tidö om valet står mellan ett hjärndött allt åt alla politik eller en stram och nu förhoppningsvis återvandring benäget tidö.
Citera
2026-09-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz

Du skriver fel igen.

C investerade innan valet i tre saker:

1. Tidö kommer splittras
2. C ska vara större än V
3. S, C, KD och MP ska få 175 mandat

De investerade fel i alla tre.
Citera
2026-09-19, 15:30
Medlem
Citat:
Inte om alternativet är V i Rosenbad.
Att vara stödparti är mycket svagare än ett regering med V ministerposter som V kräver.
Därför kommer Centern byta sida.

"Att stödja en Tidöregering är helt uteslutet säger källan.

– Tidöflirten kommer inte leda någonstans. Den dörren är så barrikaderad som den kan vara. Då finns det bara de här två lösningarna. Alternativt att det sker något i mitten, men där räcker inte mandaten till"

https://www.expressen.se/nyheter/politik/centerpartiet-kan-tanka-sig-ren-s-regering/
Citera
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Rödgröna bör frukta ett nyval... då högern lär mobilisera sig... t.om ÖP och kanske AfS röstar tidö om valet står mellan ett hjärndött allt åt alla politik eller en stram och nu förhoppningsvis återvandring benäget tidö.

Jag skulle inte vara så säker på att Tidö nödvändigtvis skulle vinna på extraval. C skulle nog tappa rejält till partierna till vänster.
Citera
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det jag skrev var att jag inte tror att UK rubbar sitt stabila underlag för enbart två skakiga mandat från C, ens om dessa mandat skulle visa sig existera vilket jag inte heller tror att de gör).

Tidö gick till val som enad front. Skulle UK nu börja dribbla med det förlorar han vad M byggt 2022-2026.

Om den ekonomiska politiken kan förena, och det gör den defentivt med C så kan säkerligen en regering skapas förutsatt att SD inte kommer få ministerposter men väl ett inflytande på exvis landsbygd och tandvårdsreformen.
Citera
2026-09-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Oppositionen kommer inte att låta landet gå till extraval, eftersom man vet man kommer att förlora ett sådant.
Citera
2026-09-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz

3: inga V terrorkramare och judehatare i Rosenbad.

Du glömde den viktigaste du jävla vänsterparasit.
Citera
2026-09-19, 15:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.D.-182
Jag skulle inte vara så säker på att Tidö nödvändigtvis skulle vinna på extraval. C skulle nog tappa rejält till partierna till vänster.

Mkt möjligt att det är så! Men jag kan även se att ÖP och AfS väljare skulle gå till tidö...
Citera
2026-09-19, 15:33
Medlem
Citat:
Du skriver fel igen.

C investerade innan valet i tre saker:

1. Tidö kommer splittras
2. C ska vara större än V
3. S, C, KD och MP ska få 175 mandat

De investerade fel i alla tre.

Irrelevant. Vad som är relevant är vilken statsministerkandidat man gått till val på, och vilka konstellationer man kan ingå i för att få fram denna kandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in