2026-09-19, 10:32
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
låter skittrist.

och ju längre man varit ihop ju mindre behov av ovanstående borde rimligen finnas.
Vad är det med dig? Tror du att du är någon ”häradsbetäckare” eller??
Vem fan orkar starta igång nya relationer hela tiden med allt vad det innebär??
Citera
2026-09-19, 10:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Orka med vadå?

Om man hittar rätt kvinna behöver man ingen vid sidan om.

Att inte få ta del av andra varma och villiga kvinnor medan man fortfarande är man tänker jag, sen när man blir farbror är det liksom kört. Tror att det är många på ålderns höst som är lite småförbannade på sig själv att de inte tog för sig mer medan de var yngre?
Citera
2026-09-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Förutom det som tidigare nämnts i tråden så vill jag slå ett slag för att man helt enkelt låter sig nöjas.

De finns de som jagar efter "den perfekta partnern" hela livet och så sitter de där ensamma. Vi människor måste förstå vår biologi bättre; naturligtvis ska vi vara kräsna (de var vi för 200 år sedan också), men samtidigt är vi inte gjorda för att välja mellan tusentals eller rent av miljontals partners. I en globalistisk värld kommer det alltid finns någon bättre, så det är bara att släppa alla sådana fantasier och välja någon, så som vi alltid gjort.

Låta sig nöjas? Och att det skulle finnas någon bättre?
Om jag bara nöjde mig med min partner och gick runt och kände att det finns bättre alternariv därute hade jag valt bort min partner för han förtjänar någon som är genuint nöjd med hela honom och som tycker att han är nr 1.
Vilken tur för mig då att jag tycker att han är jusr det - även med sina mindre bra sidor. Men jag vill ha alla hans sidor - även de dåliga.
Citera
2026-09-19, 11:19
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Vad är det som får en relation att hålla länge?
Jag menar folk som var ihop i 50 år, vad är hemligheten?
Vad kan man reflektera över kring detta i dagens slit-och-slängsamhälle?

kuksugning.
Citera
2026-09-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Låta sig nöjas? Och att det skulle finnas någon bättre?
Om jag bara nöjde mig med min partner och gick runt och kände att det finns bättre alternariv därute hade jag valt bort min partner för han förtjänar någon som är genuint nöjd med hela honom och som tycker att han är nr 1.
Vilken tur för mig då att jag tycker att han är jusr det - även med sina mindre bra sidor. Men jag vill ha alla hans sidor - även de dåliga.
Ja precis, vara nöjd. Men detta verkar nutidsmänniskan ha mycket svårt för. Hela tiden skall de ha mer och mer, bättre och bättre.
Citera
2026-09-19, 11:42
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Inte 50 år, men snart 35.
Kommunikation, kommunikation, kommunikation, ärlighet och kompromisser.
Ditt svar sammanfattar det på ett bra sätt tycker jag. Folk idag är för dåliga på att kommunicera och att göra kompromisser. Man ger upp så fort det hamnar grus i maskineriet istället för att prata om det och man tänker många gånger för mycket på sig själv istället för att mötas halvvägs.
Citera
2026-09-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja precis, vara nöjd. Men detta verkar nutidsmänniskan ha mycket svårt för. Hela tiden skall de ha mer och mer, bättre och bättre.

Fast att uttrycka att man ska nöja sig blir lite som att ta vad man får och inte ha vad man vill ha
Citera
2026-09-19, 11:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att inte få ta del av andra varma och villiga kvinnor medan man fortfarande är man tänker jag, sen när man blir farbror är det liksom kört. Tror att det är många på ålderns höst som är lite småförbannade på sig själv att de inte tog för sig mer medan de var yngre?
Kanske det. Kanske bäst att ha knullat runt inan man stadgar sig. Det kan ju säkert vara som du säger om man träffar sin partner i alltför unga år.
Citera
2026-09-19, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Fast att uttrycka att man ska nöja sig blir lite som att ta vad man får och inte ha vad man vill ha
Ja, det kan man tycka (håller inte med men förstår vad du menar).

Men både du och jag har ju hittat vår partner så det gäller egentligen inte oss. Det gäller alla som aldrig tycks "hitta den rätte", som dumpar sin partner eller skiljer sig och börjar om på nytt. Jag tror felet är följande:

Förr, när vi rörde oss runt om i samma socknen (och kanske grannsocknarna på sin höjd) så hade vi - säg - ett femtiotal män och kvinnor att välja mellan. Det räckte för våra förfäder och det räcker för oss också. Men idag så sitter folk på dejtingappar och bläddrar igenom tusentals ansikten. Vi springer förbi tiotusentals människor bara när vi går på stan. Det slår helt enkelt slint i djuret människan, vi blir stressade och tror att vi måste hitta den rätte bland tiotusentals, istället för ett femtiotal. Vi människor är skapta att leva i en gemenskap med kanske ett par hundra individer, men inte i miljonstäder och absolut inte i en globaliserad värld.
Citera
2026-09-19, 12:01
Medlem
CC75s avatar
En del bra saker som har skrivits i tråden. Det jag vill lägga till är betydelsen av att känna sig själv och att kontinuerligt arbeta med sig själv att förbättra sig själv över hela livet. Detta är något som de allra flesta glömmer bort och är en stor orsak till att människor börjar må dåligt. De förväntar sig att "någon" annan ska vara deras liv. Någon annan ska göra dem lyckliga etc.

// CC
Citera
2026-09-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag tror ju att gubbar som varit i så långa förhållanden i regel har haft kvinnor vid sidan om. Hur skulle de annars orka med?
Skulle hela världen vara du hade mänskligheten slagit ihjäl varandra för århundraden sedan.
Det är verkligen fascinerande att betrakta dig. På avstånd. Jag trodde inte ens det existerade så endimensionella individer.

Men något gör du tydligen rätt med tanke på att din lilla donna tycks välja dig om och om igen.

Jag säger som rox eller vad faan de hette, vi är alla djur.
Citera
2026-09-19, 12:17
Medlem
slagskotts avatar
Egentid, egna intressen, lyhörd mot sin partner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in