2026-09-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om att Centerns vill skärpa a-kassereglerna ännu mer?
Bra, den gång jag själv behövde A-kassa blev jag nekad, och det var med sosseregering när den ansågs vara "generös". En jävla massa pappersarbete att fylla i, blir ju nästan ett heltidsjobb bara att söka bidrag för att sen få lång näsa. Hade slutat som hemlös om jag inte kunde trolla fram svarta pengar från skogen. A-kassan är som en Amerikansk sjukvårdsförsäkring via arbete, det låter fint på pappret, men den dagen du skadar dig på jobbet så får du sparken direkt och försäkringen slutar gälla. Man är bra blåst om man röstar på nån av de röd gröna i tron att det skulle förbättra A-kassan.
Citera
2026-09-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag har jävligt svårt att se KD och L acceptera MP igen, än mindre eftersom de i princip sitter ihop med V numer - och V som huserar tusentals jude- och HBTQ-hatare kommer aldrig sansade partier ta i med tång.
V har inga problem med HBTQ, blandar du ihop högern med vänstern med flit din dåre.

https://www.vansterpartiet.se/var-politik/politik-a-o/hbtqi/
Senast redigerad av trekantshatt 2026-09-19 kl. 09:05.
Citera
2026-09-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag har jävligt svårt att se KD och L acceptera MP igen, än mindre eftersom de i princip sitter ihop med V numer - och V som huserar tusentals jude- och HBTQ-hatare kommer aldrig sansade partier ta i med tång.

V är inte jude- och HBTQ-hatare. Farligt att sprida såna här lögner.

V är det parti med lägst antisemitism, SD har högst.

https://omni.se/antisemitismen-lagst-bland-vanstervaljare-och-hogst-bland-sd-s/a/L4jrMR
Citera
2026-09-19, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
V har inga problem med HBTQ, blandar du ihop högern med vänstern med flit din dåre.

https://www.vansterpartiet.se/var-politik/politik-a-o/hbtqi/

Tack för det här.

När galningar som Alice T Måwe (som har starka finansiella kopplingar till Israel) sprider dynga om att V är antisemiter börjar det uppenbarligen sätta sig även hos väljare. En högerpopulistisk taktik de lärt sig från gänget över Atlanten.

Att påstå att V skulle hata HBTQ är dock nytt för mig, och väldigt långt från sanningen.

Det är beklämmande hur dåligt pålästa många högerväljare är.
Citera
2026-09-19, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Bra, den gång jag själv behövde A-kassa blev jag nekad, och det var med sosseregering när den ansågs vara "generös". En jävla massa pappersarbete att fylla i, blir ju nästan ett heltidsjobb bara att söka bidrag för att sen få lång näsa. Hade slutat som hemlös om jag inte kunde trolla fram svarta pengar från skogen. A-kassan är som en Amerikansk sjukvårdsförsäkring via arbete, det låter fint på pappret, men den dagen du skadar dig på jobbet så får du sparken direkt och försäkringen slutar gälla. Man är bra blåst om man röstar på nån av de röd gröna i tron att det skulle förbättra A-kassan.
Låter som väldigt länge sedan? Pappersarbete.

Visst, det är ett intyg som ska fixas från arbetsgivaren, sen ska du fylla i vad du jobbat med de senaste 12 månaderna, men så svårt är det inte!?
Citera
2026-09-19, 09:29
Medlem
Overminds avatar
Centern kan brinna i helvetet!!

De ska fan ut ur Riksdagen!
Citera
2026-09-19, 09:36
Medlem
hippilis avatar
Tuffare a-kassa kan ju röra runt i grytan med dom som inte vill arbeta så var det väl för 20-30 år sedan också som dom fick ut massa folk i arbete även folk som hade så kallade förtidspension fick dom ut i arbete som det inte var fel på pengar att spara till staten

Är det förresten Centern som ville halvera barnbidrag efter andra barnet?
Vet inte men läste att någon hade förslag på det för ett bra tag sedan någonstans, mer pengar att spara till staten

Jättebra jäklas med Sveriges befolkning höj pensionsåldern till 85 år så sparar staten ännu mer pengar

att vara utan arbete eller vara sjuk eller gammal är ovälkommet oavsett vilket parti det är bara dra ner byxor och ta emot med tratt skohorn och vaselin ⤵️🕳💥🥴
Citera
2026-09-19, 09:36
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Du kan googla själv och se hur mycket pengar det kostat.

Är du efterbliven? Jag pratar inte om några bidrag till svartingar, jag pratar om den sänkta a-kassan, som tråden handlar om, där Tidös reformer har kostat pengar, snarare än besparat oss skattebetalare pengar.

Jag har röstat SD sedan jag tilläts rösta, förra valet gick de till val på att inte röra a-kassan, som påverkar vanligt folk. Blattarna har fortfarande sina bidrag oavsett. Blattarna som SD hjälpt ta in.
SD förstörde och gjorde det värre för vanligt folk som hade oturen att bli arbetslösa, samtidigt som inget gjordes åt att satsa på jobben, ännu mer människor blev arbetslösa under Tidö med SD som samarbetspartner, och då valde de att gå vidare med att försämra för just dessa människor, SAMTIDIGT som en halv miljon blattar vällde in, 200 000+ medborgarskap utförda, med SDs hjälp.

SD svek sina väljare, och är det någon som är äcklig och bör försvinna, är det du, det låter som du suger Jimmie-kuk dagarna i ända.

Centern är svin liksom Sverigedemokraterna. SD är egentligen mörkblå Moderater och genomför Moderat politik med avsikt att försämra för vanligt folk och arbetarna. Det är inte kriminelle Muhammed 25 som främst kommer att lida av dessa försämringar som SD, M och C genomför, utan det är Bertil 60 som förlorat sitt jobb efter ett helt arbetsliv eller ensamstående småbarnsmamman Malin 30 som har psykisk ohälsa som Sverigedemokraterna slänger under bussen. Det mest otäcka av allt är att dessa förändringar tas steg för steg och folk börjar vänja sig vi detta som det nya normala, man lurar folk med påstått goda intentioner och får folk att rösta mot sina egna intressen och människosynen försämras gradvis och man får olika grupper att ogilla varandra, jag sitter själv och lyssnar på kommunalarbetare som på allvar tycker att det är bra att SD försämrat A-kassan vilket i praktiken innebär att vanligt folk hjärntvättats till att själva såga av grenen som de själva sitter på. SD är minst lika farliga som Fredrik Reinfeldt och Moderaterna var under 2000-talet, där han lurade ett helt folk tro att man gjorde något gott men på samma gång vräkte ut pengar på andra länders medborgare, sålde ut den gemensamma välfärden till privata riskintressen och genomförde oåterkalleliga förändringar i det svenska samhället. Centern är även dem folkets fiender och ulvar i fårakläder, må de få försvinna tillsammans med SD och Moderaterna. Sparka på folk som ligger, fy fan...
Citera
2026-09-19, 09:44
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Centern är ett extremt parti och förstör bara landet.
Citera
2026-09-19, 09:55
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Enda jag har att säga är att det där blir kul för C att försöka få igenom med de andra grönröda...

De behöver de inte. De kan lägga ett förslag i riksdagen. De rödgröna har inte ensamrätt på röstning.
Citera
2026-09-19, 10:13
Medlem
Sinnerstens avatar
VEM betalar Centern för att hålla på såhär?

Centern är ju bara där för att röra runt i grytan.
Citera
2026-09-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Centern är svin liksom Sverigedemokraterna. SD är egentligen mörkblå Moderater och genomför Moderat politik med avsikt att försämra för vanligt folk och arbetarna. Det är inte kriminelle Muhammed 25 som främst kommer att lida av dessa försämringar som SD, M och C genomför, utan det är Bertil 60 som förlorat sitt jobb efter ett helt arbetsliv eller ensamstående småbarnsmamman Malin 30 som har psykisk ohälsa som Sverigedemokraterna slänger under bussen. Det mest otäcka av allt är att dessa förändringar tas steg för steg och folk börjar vänja sig vi detta som det nya normala, man lurar folk med påstått goda intentioner och får folk att rösta mot sina egna intressen och människosynen försämras gradvis och man får olika grupper att ogilla varandra, jag sitter själv och lyssnar på kommunalarbetare som på allvar tycker att det är bra att SD försämrat A-kassan vilket i praktiken innebär att vanligt folk hjärntvättats till att själva såga av grenen som de själva sitter på. SD är minst lika farliga som Fredrik Reinfeldt och Moderaterna var under 2000-talet, där han lurade ett helt folk tro att man gjorde något gott men på samma gång vräkte ut pengar på andra länders medborgare, sålde ut den gemensamma välfärden till privata riskintressen och genomförde oåterkalleliga förändringar i det svenska samhället. Centern är även dem folkets fiender och ulvar i fårakläder, må de få försvinna tillsammans med SD och Moderaterna. Sparka på folk som ligger, fy fan...

Såja, har du någon vuxen du kan prata med i närheten?

Anledningen till att vi har ett försämrat välfärdssystem har två anledningar:

Skattepengar slösas på skit i kommuner och regioner med inkompetenta huvudmän.
Vi har importerat ett par hundra tusen oanställbara lata analfabeter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in