Citat:
Ursprungligen postat av
SmygerOmkring
Du kan googla själv och se hur mycket pengar det kostat.
Är du efterbliven? Jag pratar inte om några bidrag till svartingar, jag pratar om den sänkta a-kassan, som tråden handlar om, där Tidös reformer har kostat pengar, snarare än besparat oss skattebetalare pengar.
Jag har röstat SD sedan jag tilläts rösta, förra valet gick de till val på att inte röra a-kassan, som påverkar vanligt folk. Blattarna har fortfarande sina bidrag oavsett. Blattarna som SD hjälpt ta in.
SD förstörde och gjorde det värre för vanligt folk som hade oturen att bli arbetslösa, samtidigt som inget gjordes åt att satsa på jobben, ännu mer människor blev arbetslösa under Tidö med SD som samarbetspartner, och då valde de att gå vidare med att försämra för just dessa människor, SAMTIDIGT som en halv miljon blattar vällde in, 200 000+ medborgarskap utförda, med SDs hjälp.
SD svek sina väljare, och är det någon som är äcklig och bör försvinna, är det du, det låter som du suger Jimmie-kuk dagarna i ända.
Centern är svin liksom Sverigedemokraterna. SD är egentligen mörkblå Moderater och genomför Moderat politik med avsikt att försämra för vanligt folk och arbetarna. Det är inte kriminelle Muhammed 25 som främst kommer att lida av dessa försämringar som SD, M och C genomför, utan det är Bertil 60 som förlorat sitt jobb efter ett helt arbetsliv eller ensamstående småbarnsmamman Malin 30 som har psykisk ohälsa som Sverigedemokraterna slänger under bussen. Det mest otäcka av allt är att dessa förändringar tas steg för steg och folk börjar vänja sig vi detta som det nya normala, man lurar folk med påstått goda intentioner och får folk att rösta mot sina egna intressen och människosynen försämras gradvis och man får olika grupper att ogilla varandra, jag sitter själv och lyssnar på kommunalarbetare som på allvar tycker att det är bra att SD försämrat A-kassan vilket i praktiken innebär att vanligt folk hjärntvättats till att själva såga av grenen som de själva sitter på. SD är minst lika farliga som Fredrik Reinfeldt och Moderaterna var under 2000-talet, där han lurade ett helt folk tro att man gjorde något gott men på samma gång vräkte ut pengar på andra länders medborgare, sålde ut den gemensamma välfärden till privata riskintressen och genomförde oåterkalleliga förändringar i det svenska samhället. Centern är även dem folkets fiender och ulvar i fårakläder, må de få försvinna tillsammans med SD och Moderaterna. Sparka på folk som ligger, fy fan...