2026-09-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jo, men hur kommer det se ut om SD går med på att försämra a-kassan ytterligare? 🫣
Sväljer som kompromiss, ge och ta (?), finns redan dom som är besviken på högersvängen och kanske får något i gengäld, tror viktigast för SD är att inte redan fattade beslut återtas.
Citera
2026-09-18, 19:57
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Sväljer som kompromiss, ge och ta (?), finns redan dom som är besviken på högersvängen och kanske får något i gengäld, tror viktigast för SD är att inte redan fattade beslut återtas.

Ok, och det kommer SD:s väljare tycka vad om?
Citera
2026-09-18, 19:58
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Dom kastar ut köttben och ser hur sidorna hugger på dessa, första steget mot Tidö?
Jag hoppas att varken Vänstern eller Tidö går på C´s fulspel.
Som det Parlamentariska läget är nu kan S, V, Mp + KD ,L bilda Regering.
Hellre det än att se C få något-somhelst inflytande.
Citera
2026-09-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ok, och det kommer SD:s väljare tycka vad om?
Pragmatiskt/ansvar, kommer man sälja in det som och man kan påverka mer och delvis vara drivande i kanske nya frågor?
Vad skall väljare till partier med röda linjer tycka, behövs att någon/några ger något om man anser det i långa loppet blir bra, får inte vara för kortsiktig som jag anser dom med röda linjer är.
Citera
2026-09-18, 20:15
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon

Jag har jävligt svårt att se KD och L acceptera MP igen, än mindre eftersom de i princip sitter ihop med V numer - och V som huserar tusentals jude- och HBTQ-hatare kommer aldrig sansade partier ta i med tång.
Citera
2026-09-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ett av C problem är "nyförvärvet" Birgitta Ohlsson och att dom gett henne för stort utrymme, största motståndaren till Tidö?
Citera
2026-09-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag har jävligt svårt att se KD och L acceptera MP igen, än mindre eftersom de i princip sitter ihop med V numer - och V som huserar tusentals jude- och HBTQ-hatare kommer aldrig sansade partier ta i med tång.
Precis, bara kärnkraftfrågan och drivmedelskatt/reduktionsplikt förra valets valvinnare.
Senast redigerad av tjanska 2026-09-18 kl. 20:20.
Citera
2026-09-18, 20:24
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ett av C problem är "nyförvärvet" Birgitta Ohlsson och att dom gett henne för stort utrymme, största motståndaren till Tidö?

Tycker de ska ragga tag i Erik Ullenhag, Cecilia Malmström och Bengt Westerberg också så har de ett riktigt jävla värdelöst dream team.
Citera
2026-09-18, 20:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Tycker de ska ragga tag i Erik Ullenhag, Cecilia Malmström och Bengt Westerberg också så har de ett riktigt jävla värdelöst dream team.

Fy fan vilken mardrömslaguppställning.
Citera
2026-09-18, 20:31
Medlem
Citat:
Det är väl en flirt med Tidö, att sätta extra press på Magda. Jag undrar vart SD ställer sig i frågan?

🙏🌈
SD har redan visat färg och att de numera står för M-politik. Arbetarna pissar på dem. SD kan hoppa och skita.
Citera
2026-09-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ja faktiskt
Citera
2026-09-18, 20:37
Medlem
Galejans avatar
Citat:
C är ett totalt dårhusparti, som övriga partier bör sky som pesten.
Faktiskt. Båda blocken borde försöka undvika att beblanda sig med Centern. När man hänger med högern försöker Centern lavja vänster och när man lyckats liera sig med vänstern kommer man med sådana här tokidéer. Centerpartiet är som en edgelord som bara vill provocera och skapa osämja. Det blir inte seriöst. Att vilja börja med att försämra a-kassan direkt efter ett val när man bör försöka samarbeta är så oerhört korkat att man undrar om det inte är ett rent sabotageförsök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in